Tüketicilerin internet ortamında satın almalarındaki anlık davranışlar
Abstract
Türkiye'de İnternet'ten alışveriş eden tüketicilerin sayısı giderek artmaktadır. İnternet üzerinden alışveriş eden tüketicilerin anlık satın alma davranışlarını analiz etmek, bu satış kanalını kullanan pazarlamacılar için önemli olmaya başlamıştır. Tüketiciler, satın aldıkları ürünleri sadece ihtiyaç duydukları için satın almazlar. Depresif ruh halinden çıkmak, kendini ifade etmek, ya da sadece eğlenmek için de tüketiciler alışveriş ederler. Bunlar gibi rasyonel olmayan alışveriş sebepleri, anlık satın alma davramşının temel sebeplerini oluşturur. Bu çalışmada tüketicilerin İnternet üzerinden satın alırken anlık davranışları incelenmekte, İnternet ortamının anlık satın almaya ne kadar uygun olduğu analiz edilmeye çalışılmaktadır. Veriler, Eskişehir Organize Sanayi Bölgesi kuruluşlarında çalışan, İnternet'ten alışveriş eden üst ve orta düzey çalışanlardan anket yöntemi ile toplanmıştır. Her ne kadar İnternet'ten satın alırkenki anlık davranış eğilimi düşük çıksa da, bu eğilimin İnternet'ten sık alışveriş ettikçe arttığı söylenebilir. Türkiye'de İnternet'ten alışveriş edenlerin sayısı arttıkça, İnternet üzerinden anlık satın alma davranışının farklı boyutları daha kolay incelenebilecektir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]