Organ bağışını artırmada sosyal pazarlama yaklaşımı : organ bağışına yönelik bir tutum araştırması
Abstract
Organ nakli günümüz tıp teknolojisinin en önemli gelişmelerinden birini oluşturur. Organ nakillerindeki basarı oranları oldukça yüksektir. Bununla birlikte organ naklini engelleyen konulardan biri organ bağışlayan kişi sayısının azlığıdır. Sosyal pazarlama bir bütün olarak toplumun iyiliğini geliştirmek için farklı hedef grupların tutum ve özellikle davranışlarını değiştirmek üzere odaklanan sosyal programın planlanması ve yönelimi için işletme uygulamalarından pazarlama yaklaşımlarının uygulanmasını ortaya koyar. Sosyal pazarlama prensip ve teknikleri toplum sağlığını geliştirme, kazaları önleme, çevreyi koruma ve benzeri uygulamalarda yaygın bir biçimde kullanılmaktadır. Organ bağışlama ile ilgili kurumlar da hedef kitlenin gönüllü bir biçimde bağışta bulunmasını etkilemek için pazarlama strateji ve tekniklerini kullanır. Bu tez dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde organ bağışı kavramı, organ pazarı, organ bağışını etkileyen faktörler ve yetersiz organ bağışını arttırıcıuygulamalar açıklanmıştır. İkinci bölüm, organ bağışı temelinde sosyal pazarlama yaklaşımı ile İlgilidir. Üçüncü bölümde sosyal pazarlama kampanya yönetimi ve kampanya yönetiminin adımları açıklanmıştır. Tezin son bölümü olan dördüncü bölümde ise üniversite öğrencilerine yönelik bir çalışma bulunmaktadır. Dördüncü bölümdeki araştırma üniversite öğrencilerinin organ bağışı ile ilgili bilgi, tutum, deneyim ve niyetlerine odaklanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [269]