Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGeylan, Ramazan
dc.contributor.authorErdemir, Erkan
dc.date.accessioned2015-12-04T07:28:19Z
dc.date.available2015-12-04T07:28:19Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9339
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 415889en_US
dc.description.abstractBilgi toplumu ve yeni ekonomi tartışmaları nitelikli insan kaynağının işletmeler için en önemli rekabet kaynağı olduğu gerçeğini vurgulamaktadır. Nitelikli insan kaynağının isletmelere kazandırılması konusunda isletmeler arasında yaşanan rekabet, işe alma sürecinin odağını işletmeden adaya doğru kaydırmaktadır. Türkiye ekonomisi 2001 yılındaki ekonomik krizin ardından bir büyüme sürecindedir ve yakın gelecekte nitelikli insan gücü konusundaki rekabetin ülkemiz işletmeleri için de gündeme gelmesi beklenmektedir. Bu çalışmada, nitelikli adayların iş başvurusunda bulunmalarını ve başvuran adayların seçim süreci boyunca memnun edilmelerini sağlamak üzere işe alma sürecinin veni bir bakış acısıvla yeniden ele alınması gerektiği öne sürülmektedir. Bu çalışmanın amacı işe alım sürecinin pazarlama bakış açısıyla ele alınarak işe almada aday odaklılık adıyla yeni bir kavramsal çerçeve ve işe almada aday odaklılığı ölçecek bir ölçek geliştirilmesidir. Bu amaçla öncelikle yazın taraması yapılarak işe almada aday odaklılık adıyla bir kavramsal çerçeve oluşturulmuştur. Daha sonra ölçek geliştirme yöntemine uygun olarak ifade geliştirme, ölçek yapılandırma ve ölçek değerleme çalışmaları yapılmıştır. Bu çalışmalarda yüzyüze görüşme, açıklayıcı faktör analizi ve doğrulayıcı faktör analizi gibi hem nitel hem de nicel analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. Türkiye'nin En Büyük 1000 Sanayi Kuruluşu üzerinde yapılan araştırma ile işe almada aday odaklılığı ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPersonel seçimien_US
dc.subjectPersonel sağlamaen_US
dc.titleİşe almada aday odaklılık : kavramsal çerçeve ve ölçek geliştirmeen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 241 y. + CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster