Perakende mağaza atmosferinin müşterilerin satın alma kararı üzerindeki rolü : Eskişehir ilindeki alışveriş merkezi müşterileri ile bir araştırma
Abstract
Rekabetin yoğun olarak yaşandığı perakendecilik sektöründe, başarılı olmanın tek yolu müşterilerin beklenti ve isteklerini karşılamak ve bir farklılık yaratmaktır. Ürün ve fiyat konusunda çok fazla farklılık yaratma şansı olmayan perakendeci mağaza sahipleri, farklı ve özgün bir mağaza atmosferi oluşturarak müşterilerin dikkatini çekmeye çalışmaktadırlar. Bu tezde mağaza atmosferi kavramı açıklanırken öncelikle perakendecilik tanımlanmıştır. Daha sonra mağaza atmosferi kavramı, etkileri ve mağaza atmosferini oluşturan faktörler ayrıntılı bir şekilde ele alınmıştır. Tezin uygulama bölümünde ise; mağaza atmosferini oluşturan faktörlerin, müşterilerin satın alma kararı üzerindeki etkisi Eskişehir ilinde faaliyet gösteren alışveriş merkezimüşterileri olarak belirlenen bir örnek kütle üzerinde araştırılmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgular, mağaza atmosferini oluşturan faktörlerin müşterilerin satın alma kararı üzerinde önemli bir rolü olduğunu doğrulamıştır. Mağaza atmosferini oluşturan faktörler de önem sırasıyla insan faktörü, iç faktörler, dış faktörler, işitsel faktörler ve dokunma ve hissetmeye ilişkin faktörler olarak sıralanmıştır.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]