Marka kişiliğinin marka sadakatini etkilemesi : bilgisayarlar üzerinde bir uygulama
Abstract
Marka imajlarının ve sembollerin önemli olduğu günümüz dünyasında firmaların marka sadakatini oluşturmak için geliştirdikleri marka kişilikleri Önem kazanmaya başlamıştır. Özellikle teknolojik ürünler alanındaki firmaların önemli hedef kitlesi olan genç tüketicilerin bu konudaki algılarım Ölçmenin ileride bu konudaki çalışmalara katkı sağlanacağı düşünülmüştür. Yapılan araştırmada, markaların algılanan kişiliklerinin marka sadakatini ne denli etkilediği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Aaker'in geliştirdiği kişilik özelliklerine dayanarak anket oluşturulmuştur. Anketi Anadolu Üniversitesinin farklı fakültelerin öğrencileri cevaplamışlardır. Bilgisayar markalarının algılanan kişiliği SPSS 15.0 programına girilmiştir ve 5'li Likert Ölçeği ve Ki-kare testleri kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçta, markanın kişiliği ile marka sadakati arasında anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiş ve birtakım önerilerde bulunulmuştur.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]