Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTenekecioğlu, Birol
dc.contributor.authorBilmez, Esra
dc.date.accessioned2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.available2015-12-04T14:36:11Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9392
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 242489en_US
dc.description.abstractSon zamanlarda stratejik açıdan bakıldığında, performans arttırıcı bir unsur olarak “Pazar Yönlülük” dikkat çeken ve ilgi gören bir kavram haline gelmiştir. Son yıllarda ününü arttıran diğer bir kavram da “Tedarik Zinciri ” olmuştur. Günümüzün artan küresel iş çevresinde artık işletmeler arası rekabet değil tedarik zincirleri arasındaki rekabetten söz edilmektedir. Pazar yönlü bir pazarlama anlayışını benimseyen işletmelerin tedarik zinciri üyeleriyle birlikte hareket ederek tedarik zincirinin bir bütün olarak rekabetçi gücünün arttırılması mümkündür. Bu tezin amacı, değer çağının geçerli olduğu günümüz pazarlarında çok önemli olan bu iki kavramı birlikte ele alarak aralarındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla birinci bölümde tedarik zinciri ve tedarik zinciri yönetimi kavramları literatür taraması ile ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Genel kavramlarla birlikte müşteri değeri yaratılmasında tedarik zincirinin rolüne değinilmiştir. İkinci bölümde pazar yönlülük kavramı, değişik bakış açılarında n faydalanılarak ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise, rekabet üstünlüğü sağlamada ve müşteri değeri yaratmada tedarik zinciri ve pazar yönlülük kavramları arasındaki ilişki kavramsal olarak ele alınmıştır.Araştırmanın son bölümünde ise, tedarik zincirinde pazar yönlülük kavramı nitel veri analiz yöntemlerinden faydalanılarak ortaya konulmuştur. Analizin gerçekleştirilmesinde NVivo 8.0 programından yararlanılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşletme lojistiğien_US
dc.subjectİşletme lojistiği -- Yönetimen_US
dc.titleTedarik zincirinde yer alan işletmeler açısından pazar yönlülüğün önemi ve bir uygulamaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIII, 319 y. + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster