Yönetici eğitiminde e-öğrenme yöntemi : bir elektronik işletmesinde araştırma
Özet
Eğitim faaliyetlerinin bireysel ve örgütsel performans üzerindeki olumlu etkisi ve yönetim işlevinin giderek artan önemi, işletmelerin yönetici eğitimi faaliyetlerine her geçen gün daha fazla önem vermesini sağlamıştır. İşletmeler, yönetici eğitimi faaliyetlerini planlarken; eğitim amaçları, eğitim verilecek konu ve eğitime katılacak kişiler gibi etkenleri göz önünde bulundurarak en uygun eğitim yöntemini seçerler. İş yapma yöntemlerinin değişimi eğitim konusunda da etkili olmuştur. Çalışanlarının beklentilerine cevap verebilmek ve onların ihtiyaç duydukları bilgiyi, istedikleri yer ve zamanda elde etmelerine olanak sağlamak isteyen işletmeler, bu duruma olanak sağlayan bir eğitim yöntemi olarak e-öğrenmeyi hızla benimsemiş ve yönetici eğitiminde kullanılan yaygın bir araç haline getirmiştir. Bugün gelinen noktada, çağın ve rakiplerinin gerisinde kalmak istemeyen işletmeler eğitim stratejilerini oluştururken e-öğrenme uygulamalarına yer vermektedirler. Bu çalışma, e-öğrenmenin yönetici eğitiminde kullanılan bir yöntem olarak incelenmesi ve bu yöntemle eğitim alan yöneticilerin yönteme ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacı taşımaktadır. Çalışmanın bulguları, e-öğrenmenin üstün ve zayıf yönlerini göstermekte ve geleneksel yöntemlerle kıyaslamamıza yardımcı olmaktadır.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11421/9447
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [799]