Perspectives of Latvian companies on foreign market entry modes and Turkey as a foreign market
Abstract
Günümüzde, ülkeler arasındaki daha da geçirgen hale gelen sınırlar, işletmeleri operasyonlarını ülke dışına genişletmeyi düşünme yönünde cesaretlendirmekte; bu da “hangi pazar?” ve “pazara nasıl girerim?” türü soruları ortaya çıkarmaktadır. Bugün için uluslararası pazarlarda boy göstermek için çok sayıda fırsat olsa da, her bir başarılı yurtdışı deneyime karşılık dört başarısız girişim söz konusudur. Yabancı pazarlara giriş türlerine yönelik bilgi ve deneyim işletmelerin başarısında kritik bir önem taşımaktadır. Bu nedenle, yabacı pazarlara başarılı şekilde giriş için gerekli faktörlerin belirlenmesi bu çalışmanın temel amacını oluşturmaktadır. Araştırmacının Letonyalı olması ve Türkiye’de eğitim almasından dolayı, Letonyalı işletmelerin bir yabancı pazar olarak Türkiye’ye bakış açılarının yansıtılmasının da çalışmanın bir diğer amacı olmasına karar verilmiştir. Çalışmanın amaçlarını gerçekleştirmek üzere, uluslararası faaliyette bulunan 121 Letonyalı işletme belirlenmiş, onlarla bağlantı kurulmuş ve araştırmaya katılmayı kabul eden 96 işletmeye online anket uygulanmıştır. Yabancı pazarlara giriş türleri üzerinde etkili olan faktörlerin arasındaki ilişkilerin tespiti, bu konudaki en önemli ve en az önemli görülen faktörlere ilişkin bilgi elde edilmesi, Letonyalı işletmelerin yabancı pazarlarda karşılaştıkları sorunların ortaya konulması ve Türkiye pazarına yönelik değerlendirmelerinin tespiti gibi konuların ele alınmasıyla bu çalışmanın ilgili literatüre katkıda bulunduğu düşünülmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [799]