Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBaraz, Avni Barış
dc.contributor.authorVardar, Alpay
dc.date.accessioned2018-09-05T10:43:42Z
dc.date.available2018-09-05T10:43:42Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9599
dc.descriptionTez (doktora) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 469178en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Açıköğretim öğrencilerinin girişimcilik niyetine etki eden değişkenlerin ortaya çıkartılması ve sonuçların coğrafi bölgeler, öğrenim görülen bölüm ve KOSGEB teşvik bölgeleri bazında karşılaştırılmasıdır. Ülkelerin ekonomik gelecekleri girişimcilerin yeterlilikleri ile yakın ilişkilidir. Yenilikçi girişimciler, ortaya çıkardıkları sonuç ile kişilere istihdam sağlarken, ülkeleri zenginleştirmekte ve vergi geliri yaratmaktadır. Gelişmiş ülkeler hem mevcut ve geleceğin girişimcilerinin yeterliliklerini arttırmaya çalışmakta hem de bütün dünyadan girişimcileri kendi ülkelerine çekmeye çabalamaktadır. Bu çalışmada, alanyazında sıklıkla atıfta bulunulan Planlanmış Davranış Teorisi’ne dayalı olarak geliştirilmiş Girişimcilik Niyet Modeli ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, Planlanmış Davranış Teorisinin 4 temel bileşeni olan; girişimcilik niyeti, davranışa yönelik tutum, algılanan davranış kontrolü ve sosyal baskı değişkenleri ile girişimciliğin kişilerin yakın çevresi ve genel çevresi tarafından algılanan değerini ölçmektedir. Söz konusu ölçeği içeren anket Anadolu Üniversitesi Açıköğretim sisteminde eğitim gören öğrencilere gönüllülük esasına göre uygulanmış ve sonuçta sistemin çeşitli bölümlerindeki öğrencilerden gelen ve Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinin tümünü kapsayan 7111kabul edilebilir ankete ulaşılmıştır. Sonuçlara göre, Açıköğretim sistemindeki öğrencilerin girişimcilik niyetlerine etki eden değişkenlerin yaşanılan bölgeden etkilenmediği ancak işletme bölümü 3. ve 4. sınıf öğrencilerinin sonuçlarının genel katılımcılardan farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMüteşebbis -- Türkiyeen_US
dc.titleGirişimcilik niyetine etki eden değişkenlerin planlanmış davranış teorisi çerçevesinde analizi : Açıköğretim öğrencileri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXVII, [159] yaprak : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster