Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYasa Yaman, Zeynep
dc.contributor.authorBoyacı, Melis
dc.date.accessioned2009-09-01T14:18:08Z
dc.date.available2009-09-01T14:18:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/9931
dc.descriptionTez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesien_US
dc.descriptionAnadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sanat Tarihi Anabilim Dalıen_US
dc.descriptionKayıt no: 210332en_US
dc.description.abstractTürkiye'de, küreselleşmeye bağlantılı olarak 1980'li yıllarda izlenen dışa açılma politikasına koşut olarak sanat ortamında da yapılanma yaşanmıştır. Bienallerin ve kavramlı sergilerin çevresinde gelişen sanat ortamı beraberinde küratörlük üzerine tartışmaları da getirmiştir. Küratörlüğün ilk tartışmaya açıldığı ortam ise, Beral Madra'nın danışma kurulunda yer aldığı 1. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri'dir. İstanbul Çağdaş Sanat Sergileri izleyen süreçte gerçekleştirilen küratörlü uygulamalar, sergileme geleneğinde bir değişimi de beraberinde getirmiştir. Tezde, küratörlük kavramının zaman içindeki dönüşümü, bu dönüşümün Türkiye'deki yansımaları ve uygulamaları; bu ortamın hazırlayıcı koşulları, dönemin siyasi, ekonomik ve toplumsal yapısı ile ilişkisi irdeleniştir. Bu ilişkiler, Türkiye'deki ilk küratörlerden Beral Madra'nın küratörlüğü, Türkiye'deki ve dünya sanat ortamındaki konumu dolayımında detaylı olarak ele alınmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAnadolu Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTürk sanatı -- 20. yüzyılen_US
dc.subjectKüratörler -- Türkiyeen_US
dc.subjectMadra, Beralen_US
dc.titleÇağdaş Türk sanatında küratörlük olgusu : Beral Madraen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.identifier.startpageXIV, 266, 2 y. : resim + 1 CD-ROM.en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster