Yazar "Gürsel, Oğuz" için listeleme
-
Özel eğitim uygulamalarının denetiminde ilköğretim müfettişlerinin mesleki rehberlik görevlerine ilişkin öğretmen görüşleri
Karan, Nihat (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmanın temel amacı özel eğitim uygulamalarının denetiminde ilköğretim müfettişlerinin mesleki rehberlik görevlerinin gerçekleştirilmesine ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Bu temel amaca yönelik olarak; ... -
Şemaya bağlı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematikte sözel problem çözme becerilerine etkililiği
Baki, Kadriye (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmada şemaya dayalı öğretim stratejisinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin matematikte sözel problemleri çözme becerilerini kazanmaları ve sürdürmeleri üzerindeki etkililiği araştırılmıştır. Araştırmada sözel ... -
Yetişkin zihin engelli kadınların günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi
Buğan, M. Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırma ile Eskişehir Yetişkin Zihinsel Özürlü Kadınlar Bakım ve Rehabilitasyon Merkezinde kalmakta olan zihin engelli kadınların temel günlük yaşam becerilerini gerçekleştirme durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. ... -
Zihin engelli çocuklar için düzenlenen değerlendirme raporlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Keskiner, Ali (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırmanın temel amacı, değerlendirme sürecinden geçirilen ve bu süreç sonunda özel eğitimde uygunluğuna karar verilip özel eğitim kurumlarına yerleştirilen zihin engelli öğrenciler için kurumlarda yapılan değerlendirme ... -
Zihin engelli çocuklara temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında etkileşim ünitesi ile sunulan bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
Yıkmış, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırmanın amacı, zihin engelli öğrencilere temel toplama ve çıkarma işlemlerinin kazandırılmasında Etkileşim Ünitesi ile Sunulan Bireyselleştirilmiş Temel Toplama İşlemleri Öğretim Materyali ile Temel Çıkarma İşlemleri ... -
Zihin engelli çocuklara yemek yeme becerilerinin kazandırılmasında fiziksel yardıma, model olmaya ve sözel yönergeye dayalı bireyselleştirilmiş öğretim materyalinin etkililiği
Özen, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 1995)Bu araştırmanın amacı, yemek yeme becerileri ön koşul davranışlarını yerine getiren zihin engelli çocukların, kaşık ve çatal kullanma becerilerinde, Yemek Yeme Becerileri Ölçü Araçları'nda belirlenen performans düzeyleri ... -
Zihin özürlü çocuklara adı söylenen mutfak araç gereçlerine ait resmi seçme becerisinin öğretiminde artan bekleme süreli öğretimin etkinliği ve hedeflenmeyen bilgi öğretimi
Kanbaş, Erdi (Anadolu Üniversitesi, 2002)Tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli davranışlararası çoklu yoklama nodeli kullanılarak zihin özürlü çocuklara, adı söylenen mutfak araç ve gereçlere ait resmi seçme becerisinin öğretiminde artan bekleme ... -
Zihin özürlü çocuklara aperatif yiyecek-içecek hazırlama ve servis yapma becerilerinin öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin etkililiği
Bozkurt, Funda (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu araştırmada, tek denekli araştırma modellerinden davranışlar arası yoklama evreli çoklu yoklama modeli kullanılarak zihin özürlü çocuklara, mutfak becerilerinden sandviç hazırlama, sıcak oralet hazırlama ve servis yapma ... -
Zihin özürlü öğrencilere fotokopi çekme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkinliği
Yücesoy, Şerife (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmada, zihin özürlü öğrencilere fotokopi çekme becerisinin öğretiminde eşzamanIı ipucuyla öğretimin etkililiği araştırılmıştır. Aynı zamanda, eşzamanlı ipucuyla öğretimin ortam, zaman ve araç gereçler arası genelleme ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilere yönelik hazırlanan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin etkililiği
Yücesoy, Şerife (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışmada; kendine ön uyaran verme, kendini kaydetme, kendini değerlendirme ve kendini pekiştirmeden oluşan kendini yönetme stratejileri öğretim paketinin zihin yetersizliği olan öğrencilerin, (a) kendini yönetme ... -
Zihinsel engelli çocukların doğal sayıları gerçek nesneleri kullanarak eşleme, resimleri işaret ederek gösterme, rakamlar gösterildiğinde söyleme becerilerinin gerçekleştirilmesinde bireyselleştirilmişöğretim materyalinin basamaklandırılmış yöntemle sunulmasının etkililiği
Gürsel, Oğuz (Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu araştırma, Sayı Öncesi Kavramlar Ölçü Aracı'ndaki önkoşul davranışları yerine getiren zihinsel engelli öğrencilerin, 1-2-3-4-5- 6-7-8-9-10 doğal sayılarında, Doğal Sayı Ölçü Araçları'nda belirlenen perfonmans düzeylerine ...