Yazar "Çalışkan, Sabahattin" için listeleme
-
Alman dışavurumculuğunun tarihsel gelişim içerisinde animasyona etkisi, ve konu üzerine bir deneme
Torun, İpek (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu çalışmanın temelinde, aşağıdaki ön koşullar bulunmaktadır. ·Bir sanat akımı, belirli bir zaman dilimi içerisinde ortaya çıkıp, akıma ait en belirgin eserler yine aynı zamanda üretilse de, akımın etkisi daha sonraki bir ... -
Animasyon ve büyülü gerçekçilik
Çalışkan, Sabahattin; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Çizgi Film Animasyon Bölümü; Yentür, Halim (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Yirminci yüzyılın en önemli sanat formlarından biri olan animasyon, ağırlıklı olarak ortaya koyduğu görsel estetikle ilgi çekmiş ve genel olarak bu çerçevede ele alınmıştır. Yirminci yüzyıl başında ABD'nin standartlarını ... -
Etkileşimli sanal dünyanın (Second Life) modelleme tekniklerini kullanarak sanal sanat galerisi oluşturulması
Acaroğlu, Kumru (Anadolu Üniversitesi, 2010)Etkileşimli bilgisayar oyunları ve sanal dünyalar, fotoğrafın icadı ve sinemanın keşfinden sonra insan görme biçimlerinde değişiklikler yaratmış teknolojilerin gelişmesine neden olmuştur. Gittikçe yaygınlaşan üç boyutlu ... -
Sanal Karakterlerin Sinemadaki Gelişim Süreci
Çalışkan, Sabahattin (2006)Son on yıl içerisinde üretilen, Hollywood sinema filmlerinin çoğunda, sayısal ortamlarda üretilen karakterlerle karşılaşılmaktadır. The Abyss (1989), Terminator 2: Judgement Day (1992), Jurassic Park (1993), Starship ... -
Tarihsel yapıların üç boyutlu bilgisayar animasyon ile görselleştirilmesi : (Aizonai-Çavdarhisar-Zeus Tapınağı örneği)
Çalışkan, Sabahattin (Anadolu Üniversitesi, 1996)Teknolojinin 20. yüzyılda dev adımlarla ilerlemesi ve özellikle elektronik alanında çok önemli aşamaların gerçekleştirilmesi toplum yaşamında önceden saptanması güç gelişmeleri getirmiştir. Sürekli yenilenen teknolojiler, ... -
Üç boyutlu bilgisayar animasyonda hareket
Çalışkan, Sabahattin (Anadolu Üniversitesi, 1993)Bu tezin amacı, üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemleri ile hareket kuramlarıarasındaki ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Araştırmamızda üç boyutlu bilgisayar animasyon sistemlerinin sağladığı hareket olanakları incelenmiştir. ...