Yazar "Özel, Çağıl Hale" için listeleme
-
Destinasyonlara yönelik tüketici temelli marka denkliği algılarının ölçümü : Eskişehir örneği
Özoğul, Tuğçe (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir'e gelen yerli ziyaretçilerin marka denkliğine ilişkin algılarının demografik ve davranışsal özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin ortaya konmasıdır. Araştırma kapsamında, ... -
Doğa temelli sanal gerçeklik aktivitelerinin algılanan restorasyon, stres ve ruh hali üzerindeki etkisi
İnan, Hüseyin Ertan (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu tez çalışmasının amacı, sanal doğa ortamıyla uyumlu ve etkileşimli bir doğa aktivitesinin ruh hali, stres ve algılanan restorasyon üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu kapsamda gruplar arası deneysel bir araştırma ... -
An exploratory study of resident perceptions toward the tourism industry in Cappadocia: a Social Exchange Theory approach
Özel, Çağıl Hale; Kozak, Nazmi (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2017)This paper evaluates the perceptions of Cappadocia residents on the impacts of tourism development and resident attitudes toward tourism. Social Exchange Theory underpinned this study of the perceptions of Cappadocia's ... -
Gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği ilişkisi : Gaziantep örneği
Özel, Çağıl Hale; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Kodaş, Davut (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın amacı gastronomi deneyimi, gastronomi motivasyonu, destinasyon tatmini ve destinasyon marka denkliği arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bunun yanısıra gastronomi motivasyonu ve destinasyon tatmin değişkenlerinin ... -
Güdülere dayalı yerli turist tipolojisinin belirlenmesi : iç turizm pazarına yönelik bir uygulama
Özel, Çağıl Hale (Anadolu Üniversitesi, 2010)Turizm pazarında yer alan turistlere sunulan mal ve hizmetlerin içeriklerinin belirlenmesinde başvurulan yol göstericilerden biri de pazar bölümlendirmedir. Pazar bölümlendirme sayesinde farklı turist tiplerinin oluşturduğu ... -
Marketing to Children in Tourism Industry: Descriptive Analysis of Kid-Friendly Hotels' Practices in Turkey
Özel, Çağıl Hale (Emerald Group Publishing LTD, 2015)This chapter aims to determine the marketing practices of kid-friendly hotels in Turkey by utilizing descriptive analysis. A total of 77 kid-friendly hotels operating in Turkey were surveyed through the examination of their ... -
Motive Based Segmentation of the Cultural Tourism Market: A Study of Turkish Domestic Tourists
Özel, Çağıl Hale; Kozak, Nazmi (2012)This article examines cultural tourists' motivations for travel and provided support for the idea that cultural tourists are not solely motivated by the potential for deep cultural experiences. Face-to-face interviews were ... -
Otel işletmelerinde farklı müşteri gruplarının önem verdiği güvenlik olaylarının ve önlemlerinin belirlenmesi
Çiftçi, Fuat (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Geçtiğimiz otuz yıl boyunca dünyada yaşanan terör olayları, salgın hastalıklar ve doğal afetler gibi gelişmeler, küresel turizmi derinden etkilemiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak günümüzde turistlerin destinasyon, ... -
Otellerde sosyal medya pazarlamasının yararlarına yönelik yönetici algılarının belirlenmesi : Antalya örneği
Yılmazdoğan, Orhan Can (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu araştırmanın amacı; Antalya ili örneğinde, 4 ve 5 yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde çalışan genel müdürlerin ve departman yöneticilerinin sosyal medyayı pazarlama amacıyla kullanım düzeylerinin belirlenmesi ve ... -
Postmodern Klanlarda Yer Alan Turistlerin Güdüleri: Otostopraıl Türkiye Örneği
Özel, Çağıl Hale; Yersüren, Sezer; Çiftçi, Fırat (2018)Bu çalışmada, Interrail Türkiye Grubuna bağlı Otostoprail grubuna üye olan postmodern turistlerin güdülerinin neler olduğunun anlaşılması amaçlanmıştır. Çalışmanın temel varsayımı, Otostoprail grubunun postmodern bir klan; ... -
Postmodern Museum Visitor Experience as a Leisure Activity
Özel, Çağıl Hale; Sökmen, Seda (Springer International Publishing Ag, 2017)Relationship between museum and tourism has become an important research field. But research on determining the characteristics of the postmodern museum visitors has not reached a satisfactory level in the area of tourism ... -
Restoran yöneticilerinin fiziksel kanıtların kullanımına yönelik bakış açılarının belirlenmesi
Demiral, Gül Nur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın temel amacı, Eskişehir il merkezindeki otel bünyesinden bağımsız turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet ... -
Restoran Yöneticilerinin Fiziksel Kanıtların Kullanımına Yönelik Bakış Açılarının Belirlenmesi: Eskişehir Örneği
Demiral, Nur Gül; Özel, Çağıl Hale (2016)Bu çalışmanın amacı, turizm işletme belgeli yiyecek-içecek işletmelerinden biri olan restoranların yöneticilerinin, restoranı pazarlamada ve müşterilere hizmet sunmada fiziksel kanıtlara yönelik bakış açılarını belirlemektir. ... -
Sosyal medya pazarlamasının otellerdeki kullanımının yararların yönelik yönetici algılarının belirlenmesi: Antalya örneği
Bu araştırmanın amacı , Antalya?daki dört ve beş yıldızlı otellerde ve tatil köylerinde genel müdürl ük ve departman müdürl üğü düzeyinde çalışan yöneticileri n sosyal medya pazarlamasının otel işletmelerinde kullanımının ... -
Turizm pazarlaması alanının bibliyometrik profili (2000- 2010) ve bir atıf analizi çalışması
Özel, Çağıl Hale; Kozak, Nazmi (2012)Belirli bir alandaki çalışmaların özelliklerini niceliksel analizlerle inceleyen bir araştırma yöntemi olan bibliyometrinin turizm alanındaki kullanımı giderek daha fazla kabul görmektedir. Literatürde turizm pazarlaması ... -
Turizmin sosyo-kültürel boyutta ortaya çıkardığı etkilerin incelenmesi: Marmaris örneği
Özel, Çağıl Hale (2014)Turizmin gerçekleştiği bölgede ortaya çıkardığı sosyo-kültürel etkilerin bilinmesi, bunlardan olumlu olanlarının sürdürülebilmesi, olumsuz olanların ise en aza indirgenmesi açısından önemlidir. Bu bakış açısıyla hazırlanan ... -
A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanması
Aydın, Ceren, [tarih] (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bireylerin boş zaman aktivite tercihlerini ve boş zaman aktivitelerine katılım amacını etkileyen unsurlardan biri, bireylerin sahip olduğu kişilik özellikleridir. Bireylerin kişilikleri göz önüne alındığında, kişisel ... -
A ve B Kişilik Tiplerinin Boş Zaman Davranışlarının Kıyaslanması
Aydın, Ceren; Özel, Çağıl Hale (2017)Bu çalışma, A ve B kişilik tiplerinin boş zaman davranışlarının kıyaslanmasını amaçlamaktadır. Çalışma kapsamında A ve B kişilik tiplerinin hangi güdülerle boş zaman aktivitelerine yöneldiği ve hangi boş zaman aktivitelerini ... -
Yeni nesil turist tipolojisi
Aydın, Serhat (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Bu araştırmanın amacı paylaşım ekonomisi kapsamında kabul edilen ücretsiz konaklama ağı Couchsurfing (CS) üyelerinin tipolojilerini tespit etmektir. Paylaşım ekonomisinin konaklama temelli uygulamaları, turizm sektörü için ... -
Yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketim güdülerinin belirlenmesi : Beypazarı örneği
Kodaş, Davut (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmanın amacı, Beypazarı’na gelen yerli ziyaretçilerin yerel yiyecek tüketimini etkileyen nedenlerin güdüler açısından incelenmesi ve yerel yiyecek güdülerinin ortaya çıkarılmasıdır. Bu doğrultuda, anket aracılığıyla ...