Yazar "Öztürk, Sevgi Ayşe" için listeleme
-
Comparing Non-Users, Moderate Users and High Users of Self-Service Technologies in an Emerging Economy
Öztürk, Sevgi Ayşe; Kıygı, Selda; Urper, Ceyda; Özgür, Utku (Springer Int Publishing Ag, 2016)… -
Consumer Acculturation: Research on Food Consumption Patterns of Turkish Immigrants in Germany
Öztürk, Sevgi Ayşe; Sevim, Nurdan (Euromed Press, 2009)Purpose: By the end of 2007, 2.790.000 Turkish people were living in Germany and they constitute the largest ethnic group of the country. Although Turkish people have presence in Germany for about 45 years, their potential ... -
The effect of cultural distance, familiarity and country image on purchase intentions
Mamadou Yacouba, Mahamane Sani (Anadolu Üniversitesi, 2017)Nijer, Osmanlı İmparatorluğu'ndan beri Türkiye ile ilişkileri geliştiren batı Afrika ülkelerinden biridir. Türkiye ile Nijer arasındaki ilişkiler kültür, ticaret ve eğitim alanlarında devam etmektedir. Buna göre, iki ülke ... -
An Exploratory Study about Consumers' Responses to Functional Foods in Turkey
Öztürk, Sevgi Ayşe; Kılıçer, Tuğba; Taylan, Burak (Int Management Development Association-Imda, 2007)Nowadays consumers consider health benefits as an important purchasing factor for food products and prefer health-enhancing foods. Recently various companies have started to introduce new functional foods to the Turkish ... -
Hizmet Reklamlarında Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulama Farklılıkları: Türkiye'de Hizmet Reklamlarına İlişkin Bir İçerik Analizi
Öztürk, Sevgi Ayşe (2006)Hizmetlerin dokunulmaz ve soyut nitelikleri fiziksel mallara göre farklı reklam stratejileri gerektirmektedir. Hizmet pazarlaması konusunda çalışan akademisyenler hizmetleri tüketicinin zihninde daha somutlaştırmak için ... -
Hizmet Reklamlarında Kuramsal Yaklaşımlar ve Uygulama Farklılıkları: Türkiye’de Hizmet Reklamlarına İlişkin Bir İçerik Analizi
Öztürk, Sevgi Ayşe (Anadolu Üniversitesi, 2006)Hizmetlerin dokunulmaz ve soyut nitelikleri fiziksel mallara göre farklı reklam stratejileri gerektirmektedir. Hizmet pazarlaması konusunda çalışan akademisyenler hizmetleri tüketicinin zihninde daha somutlaştırmak için ... -
İngilizce Marka Adlarının Tüketici Tutumları ve Satın Alma Niyeti Üzerine Etkisi
Marka ismi her gün farklı kaynaklardan gelen ürün bilgileriyle karşı karşıya kalan tüketicilerin daha görmeden ürünle ilgili algılamalarını etkiler. Bu yüzden, bir işletmenin alacağı en önemli pazarlama kararlarından biri ... -
Leisure book reading and purchasing: An analysis of Turkish consumers
Öztürk, Sevgi Ayşe; Sevim, N.; Eroğlu, E. (2006)Tracking studies all over the world report a decline in time devoted to reading in all age groups. There is a common stereotype indicating that people prefer other leisure activities to reading books. Low levels of book ... -
Perakende sektöründe satışçı motivasyonu: Espark Alışveriş Merkezinde çalışan satışçılar üzerinde bir araştırma
Çetok, Güneş (Anadolu Üniversitesi, 2011)Günümüzde artan rekabet ortamına bağlı olarak satışçılar işletmenin amaç ve hedeflerine ulaşmasında önemli rol oynamaktadır. Teknolojik gelişmeler ve müşterilerin daha bilinçli olması gibi nedenlerden dolayı satışçıya ... -
Sales promotion practices of consumer goods companies in an advanced developing country
In recent years, manufacturers of consumer and industrial goods as well as service firms have been increasingly thinking in global terms and paying more attention to sales promotion in their overall promotional programmes ... -
Sanat Dünyasının Kültürel Aracıları: Türkiye?Deki Sanat Galerilerinin Profili
Ağlargöz, Feyza; Öztürk, Sevgi Ayşe (2015)Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki sanat galerilerinin özelliklerini betimlemek, sanat galerilerinin pazarlama araç ve faaliyetlerinden yararlanma düzey ve biçimlerini ortaya koymak ve sanat galerilerinin p ... -
Sanat ve pazarlama : Türkiye'deki sanat galerilerinde pazar odaklılık ve performans ilişkisi
Kaya, Feyza (Anadolu Üniversitesi, 2013)Sanat galerileri sanat eserlerinin alıcı, izleyici ve koleksiyonerler ile buluşmasını sağlayan ve sanat pazarının gelişiminde çok önemli bir role sahip olan aracı işletmelerdir. Türkiye’de faaliyet gösteren ticari sanat ... -
Sanat ve Pazarlamanın "Sıra Dışı" Birlikteliği
Ağlargöz, Feyza; Öztürk, Sevgi Ayşe (2015)Bu çalışma sanat ve pazarlama birlikteliğini tarihsel süreçte yaşanan tartışmalar ışığında incelemekte ve 'sanat pazarlaması'nın geleneksel pazarlamadan farklarını belirleyerek doğru tanımlara ulaşmayı hedeflemektedir. Bu ... -
Turkish Consumers' Evaluation of Chinese Goods: Does the Perception Vary Across Product Categories and Product Attributes?
Öztürk, Sevgi Ayşe; Kaya, Feyza (Euromed Management, 2009)Purpose - Although various research has found negative attitudes towards Chinese goods, China has continuously increased its share of the world's exported goods. Consumers internationally including Turkish consumers are ... -
Turkish versus English? İngilizce marka adlarının tüketici tutumları ve satın alma niyeti üzerine etkisi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-0031-7708; 0000-0002-3338-0308; 0000-0002-3350-7268; Öztürk, Sevgi Ayşe; Özata, F. Zeynep; Ağlargöz, Feyza (Anadolu Üniversitesi, 2017)Marka ismi her gün farklı kaynaklardan gelen ürün bilgileriyle karşı karşıya kalan tüketicilerin daha görmeden ürünle ilgili algılamalarını etkiler. Bu yüzden, bir işletmenin alacağı en önemli pazarlama kararlarından ... -
Yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetinde etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısının etkisi
Öztay, Hilal (2019)Bu araştırmada tüketicilerin yerli ve yabancı hızlı moda markası satın alma niyetleri ile etnosentrizm, materyalizm ve dış görünüş kaygısı düzeyleri arasındaki ilişkiyi inceleyerek, tüketici yönlü bakış açısına derinlik ...