Yazar "Şenel, Pınar" için listeleme
-
Concept restaurants as a restaurant type
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8437-1367; 0000-0002-8512-2757; Şenel, Pınar; Yılmaz, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2020)In the 21st century, differences, individuality and identity notion have come to the forefront, and it has affected demand and supply in markets. The restaurants which compete in the monopolistic market should be perceived ... -
Gastronomy and culinary arts undergraduate program, Anadolu University
Anadolu Üniversitesi; Şenel, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2019)Gastronomy and Culinary Arts Program at Anadolu University provides a bachelor’s degree and formal education for undergraduate students. The program was first established in 2012 and started to accept students in 2013. The ... -
Investigation of restaurant preference in terms of gender role, Turkey sample
Anadolu Üniversitesi; 0000-0001-8437-1367; Şenel, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2023)Gender roles develop depending on the social, cultural, and economic environment. Although these roles are independent of gender, they emerged from roles assigned to different genders in history. There are many researches ... -
Stratejik Pazarlamada “Yerelselleşme” Anlayışı: Torku İşletmesi Örneği
Sezgina, Erkan; Şenel, Pınar (2017)Hem bilişim teknolojilerindeki gelişmeler hem de küreselleşme etkileri sonucunda pazarlama anlayışları değişen şirketlerin bazıları bir anda tüm dünyayı hedef pazar haline getirirken bazıları da tersine ulusal pazara ... -
Televizyonda yayınlanan gastronomi konulu gezi programlarının davranışsal tatma niyetine etkisi
Şenel, Pınar (Anadolu Üniversitesi, 2016)Kitle iletişim eski zamanlardan beri sosyal bir varlık olan insanın ayrılmaz bir parçasıdır. İlk zamanlarda toplu yaşamanın bir gereği olan ve asgari düzeyde ihtiyaçları gidermek üzere kurulan kitle iletişim, Sanayi ... -
Televizyonda Yayınlanan Gastronomi Konulu Gezi Programlarının Davranışsal Tatma Niyetine Etkisi
Yılmaz, Hakan; Şenel, Pınar (2017)21. yüzyılda kitle iletişim, ana işlevleri olan haber ve bilgi verme dışında kültürel tanıtma, eğitme, sosyalleştirme, motive etme gibi farklı işlevler de kazanmıştır. Televizyon, bu işlevleri programlar aracılığıyla sunan ...