Yazar "Ada, Tuba" için listeleme
-
Cabri yazılımı ile 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri tanımlama, oluşturma ve sınıflama becerilerinin gelişmesinin incelenmesi
Yanık, Ahmet (Anadolu Üniversitesi, 2013)Araştırmanın amacı, dinamik geometri yazılımı olan Cabri Geometri II Plus yazılımının geometri dersinde 7. sınıf öğrencilerinin çokgenleri oluşturma, tanımlama ve sınıflama becerilerinin gelişimini incelemektir. Araştırmada ... -
Determination of the Relative Positions of Three Planes: Action Research
Ada, Tuba; Kurtuluş, Aytaç (2016)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim Matematik öğretmen adaylarının uzayda düzlemlerin analitik incelenmesi konusundaki başarısını arttırmak için daha etkili bir ders planının ve öğretim ortamının nasıl sağlanacağını araştırmaktır. ... -
Developing the concept of a parabola in Taxicab geometry
Ada, Tuba; Kurtuluş, Aytaç; Yanık, Bahadır Hüseyin (Taylor & Francis LTD, 2015)The aim of this study was to observe the development process of the concept of a parabola in Taxicab geometry. The study was carried out in two stages. First, some activities related to Euclidean geometry and Taxicab ... -
Dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul öğrencilerinin alan kavramının gelişimininin celenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Alkan, Selçuk (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı dijital olarak tasarlanmış bir eğitsel oyun ortamında ortaokul 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin alan kavramının gelişiminin incelenmesidir. Araştırma nitel araştırma olup desen olarak durum çalışması ... -
Dinamik geometri yazılımlarıyla dönüşüm geometrisi öğretimine semiyotik arabuluculuk perspektifinden bir bakış
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Balcı, Seda (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Geometri öğretimin amaçlarından biri öğrencilerin geometrik şekiller arasındaki dönüşümleri keşfetmeleri, fiziksel dünyasını açıklamada ve anlamlandırmada geometriyi kullanabilmeleridir. Matematik öğretiminde son yıllarda ... -
Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında mesleki ve teknik anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Biçer, Fatih (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması ... -
Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin geometri bağlamında cebirsel muhakemelerinin incelenmesi : üçgenler alt öğrenme alanında bir uygulama
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Adıgüzel Doğan, Ferda (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu tezin iki temel amacı vardır; üçgenler alt öğrenme alanında cebir ve cebirsel muhakemenin ön plana alınması suretiyle alanlar arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmak ve öğrencilerin cebirsel muhakemelerini geliştirmek. ... -
How does a taxi driver use geometry?
Kurtuluş, Aytaç; Ada, Tuba (Elsevier Science BV, 2015)Euclidean geometry, which is often covered in mathematics curriculum in primary and secondary education, fails to meet all the requirements in daily life. For example, a taxi driver cannot use Euclidean geometry in cities ... -
Matematik dersi öğretim programı üzerine meslek lisesi matematik öğretmenlerinin görüşleri
Biçer, Fatih (Anadolu Üniversitesi, 2020)Ülkemizde farklı okul türlerinde öğrenim gören öğrencilerin matematik başarılarının karşılaştırıldığı çalışmalarda meslek lisesi öğrencilerinin başarılarının diğer okul türlerindeki öğrencilere göre düşük olduğu ve ... -
Ortaokul matematik derslerinin işlenişinde 5E öğrenme modeline dayalı olarak kullanılan öğrenme stratejilerinin öğrencilerin akademik başarılarına etkisi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Berkün, Didem Nimet (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırmanın amacı, ortaokul matematik derslerinin işlenişinde öğrenme stratejilerinin kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına etkisini incelemektir. Bu amaca göre 5E öğrenme modeline dayalı olarak öğrenme ... -
Pandemi döneminde ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan matematik eğitimine yönelik metaforik algılarının incelenmesi
Ada, Tuba; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; İnci, Elif (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin yüz yüze ve uzaktan eğitimle matematik dersine yönelik metaforik algılarını belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. ... -
Permütasyon ve olasılık konusunun öğretiminde bilgi değişme tekniğinin kullanılmasının akademik başarıya ve hatırda tutma düzeyine etkisinin incelenmesi
Berkün, Didem Nimet (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, işbirliğine dayalı öğrenme yönteminde kullanılan tekniklerden Bilgi Değişme Tekniğinin Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretiminde öğretmen merkezli öğretim yöntemlerine göre öğrencinin akademik ... -
Permütasyon ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Kullanılmasının Akademik Başarıya ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisinin İncelenmesi
Berkün, Nimet Didem; Ada, Tuba (2017)Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin tekniklerinden Bilgi Değişme Tek niği’nin yedinci sınıf Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretimi üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma ön test-son test ... -
Permütasyon ve Olasılık Konusunun Öğretiminde Bilgi Değişme Tekniğinin Kullanılmasının Akademik Başarıya ve Hatırda Tutma Düzeyine Etkisinin İncelenmesi1
Berkün, Nimet Didem; Ada, Tuba (2017)Bu araştırmanın amacı, işbirlikli öğrenme yönteminin tekniklerinden Bilgi Değişme Tek niği'nin yedinci sınıf Permütasyon ve Olasılık konusunun öğretimi üzerindeki etkilerinin belirlenmesidir. Araştırma ön test-son test ... -
Project-Based Learning to Explore Taxicab Geometry
Ada, Tuba; Kurtuluş, Aytaç (2012)In Turkey, the content of the geometry course in the Primary School Mathematics Education, which is developed by The Council of Higher Education (YOK), comprises Euclidean and non-Euclidean types of geometry. In this study, ... -
Students' misconceptions and errors in transformation geometry
Ada, Tuba; Kurtuluş, Aytaç (2010)This study analyses the students' performances in two-dimensional transformation geometry and explores the mistakes made by the students taking the analytic geometry course given by researchers. An examination was given ... -
Webquest on conic sections as a learning tool for prospective teachers
Kurtuluş, Aytaç; Ada, Tuba (2012)WebQuests incorporate technology with educational concepts through integrating online resources with student-centred and activity-based learning. In this study, we describe and evaluate a WebQuest based on conic sections, ... -
Yükseköğretim Kurumları sınavlarında oran-orantı kavramı ile ilgili çıkmış problemlerin matematiksel muhakeme açısından incelenmesi
Akın, Ayça; Sezgin, H. Seda; Alkan, Selçuk; Ada, Tuba; Güzeller, Cem (Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, 1966 yılından itibaren 2022 yılına kadar son 57 yılda Yükseköğretim Kurumları Sınavlarında oran-orantı kavramı ile ilgili çıkmış problemleri Lithner’in (2008) matematiksel muhakeme çerçevesine göre ...