Yazar "Akoğlan Kozak, Meryem" için listeleme
-
2013 Türk Kültür Başkenti Olmasının Ardından Eskişehir
Akoğlan Kozak, Meryem (2016)2013 yılında Eskişehir Türk Dünyası Başkenti olmuştur. Kültür başkenti olmak Eskişehir'e kültür alanında olduğu kadar, kültür turizm alanında da birtakım kazanımlar sağlamıştır. Bir yıl süren bu etkinlik kapsamında, 400 ... -
Birinci sınıf restoranlarda kurumsallaşma durumunun değerlendirilmesi : Türkiye örneği
Zencir, Ebru (Anadolu Üniversitesi, 2013)Turizm işletmelerinin önemli bir elemanı bağımsız restoranlardır. Bağımsız restoranlar herhangi bir konaklama işletmesine bağlı olmayan özgün yapılara sahiptir. Bununla birlikte, bağımsız restoranların önemli bir bölümü ... -
Birinci Sınıf Restoranların Kurumsallaşma Durumu Üzerine Bir Araştırma:Türkiye Örneği
Zencir, Ebru; Akoğlan Kozak, Meryem (2014)Çalışmanın amacı; Türkiye'de faaliyet gösteren birinci sınıf restoranların özellikleri ile kurumsallaşma boyutları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla öncelikle kurumsallaşma ile ilgili alan yazın taranmış ve ... -
Capturing msueum experience with emotional transfer theory
Selçuk, Onur (2020)In contemporary museology, visitor relations have become increasingly important. This has led museums to adopt a visitororiented approach. Although many aspects of visitor experiences are investigated in the literature, ... -
Dinamik Yeteneklerin Stratejik Planı Aracılığıyla Analizi: Bir Kamu Kurumu Örneği
Akoğlan Kozak, Meryem; Doğantan, Ece (2017)Dinamik yetenekler; işletmelerin, kurum ve kuruluşların rutin faaliyetlerini gerçekleştirebilmeleri için gerekli olan sıradan yeteneklerinin ötesinde yenilik ve değişimle ilgili üst düzey, stratejik yeteneklerini temsil ... -
Dinleme davranışının müşterinin satın alma niyeti ve satın alma davranışına etkisi: Seyahat acentası satış temsilcileri kapsamında bir araştırma
Akoğlan Kozak, Meryem; Doğan, Merve (2014)Bu araştırmanın amacı, dinleme davranışının bir türü olan aktif empatik dinleme davranışının, satın alma niyeti ve satın alma davranışı üzerindeki etkilerini seyahat acentası satışları kapsamında incelemektir araştırmanın ... -
Duygusal ve sosyal yetkinliklerin estetik emek üzerine etkisi : Bir restoran zinciri örneği
Genç, Volkan (Anadolu Üniversitesi, 2018)Restoran işletmelerinde müşteri memnuniyeti, rekabet etmede önemli bir üstünlük haline gelmiştir. Günümüzde restoran işletmelerindeki emek gösteriminde fiziksel ve zihinsel boyutlardan duygusal ve estetik boyutlara doğru ... -
Effective factors in the constitution of leadership styles: A study of Turkish hotel managers
Kozak, Meryem Akoğlan; Uca, Selda; Akoğlan Kozak, Meryem; Uca, Selda (Anatolia, 2008)The aim of this study is to determine the factors affecting the leadership styles of managers in accommodation establishments. In this context, an empirical study was conducted in order to analyze the effects of organizational, ... -
Frigya bölgesinin kültürel miras turizmi kapsamında değerlendirilmesi
Seyhan, Barış (Anadolu Üniversitesi, 2014)Son yıllarda yapılan çalışmalar kültürel mirasın korunmasının önemini ortaya koymaktadır. Konu ile ilgili alan yazın incelendiğinde; kültürel mirasın korunmasının yanı sıra turizm amaçlı kullanılmasının da pek çok çalışmaya ... -
İspanya Talavera Seramikleri ve Kütahya Çinilerinin Karşılaştırılarak Kültürel Yaklaşımla Değerlendirilmesi
Bu araştırma İspanya Talavera ve Kütahya seramiklerinin, form, teknik, dekor ve çeşitlilik açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve özellikle bu doğrultuda ziyaret edilen Talavera de la Reina'da Cooperativa Ceramicas ... -
İş Yükü Algısı ve İş Yükünün İnsan Kaynakları Yönetiminde Kullanımı: Eskişehir'de Otel İşletmeleri Örneği
Atik, Ezgi; Akoğlan Kozak, Meryem (2016)Otel işletmelerinde çalışanların performansında iş yükü önemli bir faktördür. Aynı zamanda, iş yükünün yöneticiler tarafından dikkate alınması insan kaynakları yönetimindeki birçok sorunun önlenmesine de katkı sağlamaktadır. ... -
Kat Hizmetlerinde HACCP Uygulaması Üzerine Bir Model Önerisi
Akoğlan Kozak, Meryem; Çiçek, Dönüş (2005)Güvenli ve hijyen koşullarına uygun hizmet sunmak, otel işletmelerinde müşterilerin sağlığını korumaya ve bunun sonucu olarak da işletme imajını arttırmaya yönelik çalışmalar arasında önemli bir yere sahiptir. Temizlik ve ... -
Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemlerinin yıkama kalitesi üzerine olan etkilerinin incelenmesi
Acar, Dilek (Anadolu Üniversitesi, 2003)Çamaşırların kullanım performansının sürdürülmesinde en önemli ve kontrol edilebilen faktör, yıkama işlemidir. Konaklama işletmelerinin çamaşırhanelerinde uygulanan yıkama yöntemleri, çamaşırhane işlemlerinin başarısını ... -
Kültür turizminin sürdürülebilirliğinde profesyonel turist rehberlerinin rolü: Ankara örneği
Toker, Arzu (Anadolu Üniversitesi, 2011)Dünyanın en hızlı gelişen sektörlerinden olan turizmin temel taşını turistler oluşturmaktadır. Konumları gereği, turistlerle neredeyse 24 saat birlikte olan turist rehberlerinin, turist davranışları üzerinde önemli etkileri ... -
Müzelerde sergilenen eserlerin ziyaretçilerde yarattığı duygusal aktarımlar üzerine bir araştırma
Akoğlan Kozak, Meryem; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm ve Otel İşletmeciliği Ababilim Dalı; Selçuk, Onur (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Çağdaş müzecilik anlayışıyla birlikte günümüzde müze ve ziyaretçi ilişkileri önem kazanmış ve müzeler ziyaretçi odaklı bir yaklaşıma sahip olmaya başlamışlardır. Bu kapsamda ziyaretçilerin müzelerde yaşadıkları deneyimlere ... -
Otel işletmeleri kat hizmetleri departmanında malzeme yönetim sürecinin iyileştirilmesine yönelik bir uygulama çalışması
Gül, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2007)Sürekli değişen çevre koşulları işletmeler üzerinde maliyetleri azaltma, faaliyetlerin etkinliğini ve verimliliğini arttırma gibi baskılara neden olmaktadır. İşletmelerin temel işlevi üretimdir. Üretim sürecinde işletmeler ... -
Otel işletmeleri önbüro bölümü yönetiminde süreç yaklaşımının süreç iyileştirmede kullanılması üzerine bir uygulama çalışması
Ayazlar, Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 2004)Otel İşletmelerinde önbüro bölümü dikey organizasyon yapısı içerisinde yer alsa bile kurduğu yatay ilişkiler ve açıkça tanımlanabilen alt işlemler yardımıyla, süreç yaklaşımı içerisinde incelenebilir bir yapıya sahiptir. ... -
Otel işletmelerinde çalışan motivasyonunun sağlanmasında ABCD modelinin kullanılması
Çakır, Onur (Anadolu Üniversitesi, 2015)Otel yöneticilerinin en temel görevlerinden biri, çalışanlarının motivasyonlarını sağlamaktır. Ancak gerçekleştirilen birçok araştırma, otel işletmelerinde düşük çalışan motivasyonu sorunun örgütsel bir patoloji haline ... -
Otel işletmelerinde çalışan servis personelinin etik davranışları üzerine bir araştırma
Karakaş, Gülnur (Anadolu Üniversitesi, 2002)Ekran, basılı ortamdan farklı olarak tasarıma zaman ve etkileşim özelliklerinin katılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu özelliklerden zaman, yaygın kullanımlarda anlatımı güçlendiren ve mesajın iletilmesini kolaylaştırabilen ...