Yazar "Aksoy, Veysel" için listeleme
-
Aile Gereksinimlerini Belirleme Aracının Geçerlik ve Güvenirliğinin Güncellenmesi?
Cavkaytar, Atilla; Ardıç, Avşar; Aksoy, Veysel (2014)Yetersizliği olan bireylerin ailelerinin gereksinimlerinin karşılanması son derece önemlidir. Ailenin gereksinimlerinin belirlenmesi ve bu gereksinimlerin giderilmesi için gerekli hizmetlerin planlanması ya da var olan ... -
Annelerin kendi annelerinden algıladıkları kabul-ret düzeyleri ile gelişimsel yetersizliği olan çocuklarıyla etkileşimlerinin incelenmesi
Yetkin, Ahmet İlkhan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Yaşamın ilk dönemleri insan hayatında önemli bir yer tutmaktadır. Bireylerin sağlıklı ve tüm gelişim alanları üzerinde oldukça önemli etkileri olan bu zaman diliminde yer alan yaşantılar ilerleyen yıllarda bireysel ... -
Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi1
Aksoy, Veysel; Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı daha önce Guimond, Moore, Aier, Maxon, ve Diken (2005) tarafından geliştirilen Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynleri İçin Öz Yeterlik Ölçeğinin (Parental Self-Efficacy Instrument for Children with ... -
Eğitsel planlama için otizm tarama araçları (ASIEP-3)'nın psikometrik niteliklerinin belirlenmesi : Türkiye örneği
Aksoy, Veysel (Anadolu Üniversitesi, 2013)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), yaşamın ilk üç yılında kendisini gösteren son yıllarda da giderek yaygınlaşan bir gelişimsel bozukluk olarak karşımıza çıkan nöro-gelişimsel bir bozukluk ve bir özel eğitim kategorisi olarak ... -
An Examination of the Relations among Social Support, Self-Efficacy, and Life Satisfaction in Parents of Children with Developmental Disabilities
Çattık, Melih; Aksoy, Veysel (Turkish Education Assoc, 2018)The purpose of this research was to demonstrate the relationship among social support, self-efficacy, and life satisfaction perceived by parents of children who have developmental disabilities in early childhood (0-6 years) ... -
Gelişimsel yetersizliği olan çocukların ebeveynlerinin sosyal destek ve öz yeterlilik düzeyleri ile yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çattık, Melih (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı; erken çocukluk döneminde bulunan (0-6 yaş) ve gelişimsel yetersizliği olan çocukların ebeveynlerinin algıladıkları sosyal destek düzeyleri, öz yeterlik düzeyleri ile yaşam doyumları arasındaki ilişkiyi ... -
Gelişimsel Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynlerinin Sosyal Destek, Öz Yeterlik ve Yaşam Doyum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Çattık, Melih; Aksoy, Veysel (2018)Bu çalışmada; okulöncesi dönemde (0-6 yaş) gelişimsel yetersizliği olan çocukların ebeveynlerinin algıladıkları sosyal destek, öz yeterlik ve yaşam doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bu ilişkiyi yordayan ... -
Identification of Psychometric Characteristics of Sample of Vocal Behaviour and Interaction Assessment Record Forms
Aksoy, Veysel; Diken, İbrahim Halil (Anadolu University, 2016)The purpose of this research is to study the Sample of Vocal Behaviour Record Form (SVBRF), included in the third edition of Autism Screening Instrument for Educational Planning-3 (ASIEP-3), and the psychometric properties ... -
Identification of psychometric characteristics of sample of vocal behaviour and interaction assessment record forms
Aksoy, Veysel; Diken, İbrahim Halil (Anadolu Universitesi, 2016)The purpose of this research is to study the Sample of Vocal Behaviour Record Form (SVBRF), included in the third edition of Autism Screening Instrument for Educational Planning-3 (ASIEP-3), and the psychometric properties ... -
Identification of Psychometric Characteristics of Sample of Vocal Behaviour and Interaction Assessment Record Forms *
Aksoy, Veysel; Dikmen, H. İbrahim; Özek, Temel (2016)The purpose of this research is to study the Sample of Vocal Behaviour Record Form (SVBRF), included in the third edition of Autism Screening Instrument for Educational Planning-3 (ASIEP-3), and the psychometric properties ... -
İlköğretim birinci kademede matematikte öğrenme güçlüklerinin taranması amacıyla matematik başarı test bataryasının geliştirilmesi
Kurtça, Veli Emre (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmanın amacı ilkokul birinci kademede öğrenim gören matematik alanında öğrenme güçlüğü gösteren öğrencilerin taranması için geçerli ve güvenilir bir başarı testi geliştirmektir. Geliştirilen Matematik Başarı Testi ... -
Kaynaştırma uygulamaları kapsamında okul öncesi eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerinin pragmatik dil becerileri ile okula uyum düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Tiryaki, Elif Emine (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamaları kapsamında okul öncesi eğitimi alan özel gereksinimli öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okula uyumları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma betimsel-bağlantısal ... -
Okul öncesinde kaynaştırma uygulamasından yararlanan özel gereksinimli öğrencilerin sosyal beceri düzeylerinin öğretmenleriyle olan ilişkilerine etkisinin incelenmesi
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Aydın Ayrak, Gamze (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki özel gereksinimli çocuklar ile kurdukları ilişki ile bu çocukların sosyal becerileri arasındaki ilişkiyi saptamaktır. Araştırma ilişkisel tarama modeli ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan çocuk ebeveynlerinin algıladıkları aile işlevselliklerinin incelenmesi
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Alkaşı, Duygu (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), son dönemlerde yaygın olan ve doğumdan itibaren ilk üç yılda belirtilerinin gözlenmeye başladığı bir nörogelişimsel bozukluk olarak ifade edilmektedir. OSB olan çocukların değerlendirilmesi ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocuklara doğal bağlamda sunulan hayali oyun müdahale paketinin etkililiği
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Akgün Giray, Dilay (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)OSB olan çocuklarda sosyal etkileşim ve iletişim alanlarında yaşanan sınırlılıklar, oyun becerilerinin gelişimini de olumsuz biçimde etkilemektedir. Bu nedenle OSB olan çocukların erken çocukluk yıllarından itibaren oyun ... -
Özel eğitim okullarında geliştirilmiş olan bireyselleştirilmiş eğitim programlarının (BEP) kalitelerinin incelenmesi
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Alan, Şükran (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmada özel eğitim okullarında geliştirilen Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının (BEP) kalitelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Özel eğitimin temel ilkelerinden olan ve eğitsel bir yol haritası niteliğindeki ... -
Özel öğrenme güçlüğü olan öğrencilerin pragmatik dil becerileri ile okuduğunu anlama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Aksoy, Veysel; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Altunatmaz, Aydın (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Araştırma kapsamında Ankara ilinde ilköğretime devam etmekte olan ve aynı zamanda özel özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinden destek eğitim hizmetleri alan 95 özel öğrenme güçlüğü tanılı öğrenci ile çalışılmıştır. ... -
Perceptions of Turkish Preschool Teachers' about Their Roles within the Context of Inclusive Education
Gezer, Mehmet Seçkin; Aksoy, Veysel (Anadolu University, 2019)The roles and responsibilities of preschool teachers are principal factors in the success of inclusive practices. Teachers should be aware of their roles and act accordingly in order to be effective in inclusive settings. ... -
Rehber Öğretmen Adaylarının Özel Eğitimde Psikolojik Danışma ve Rehberliğe İlişkin Öz-Yeterlik Algıları
Yüksel, Kenan; Diken, İbrahim; Aksoy, Veysel (2012)Özet Bu çalışmanın amacı rehber öğretmen adaylarının özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algılarını incelemektir. Araştırmada iki aşama yer almaktadır. Araştırmanın birinci aşamasında, Aksoy ... -
Rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
Aksoy, Veysel (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırma ile rehber öğretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları ele alınmıştır. Araştırmada ilk olarak araştırmacı tarafından "Rehber Öğretmen Özel Eğitim Öz Yeterlik Ölçeği ...