Browsing by Author "Ardıç, Avşar"
Now showing items 1-10 of 10
-
Aile Gereksinimlerini Belirleme Aracının Geçerlik ve Güvenirliğinin Güncellenmesi?
Cavkaytar, Atilla; Ardıç, Avşar; Aksoy, Veysel (2014)Yetersizliği olan bireylerin ailelerinin gereksinimlerinin karşılanması son derece önemlidir. Ailenin gereksinimlerinin belirlenmesi ve bu gereksinimlerin giderilmesi için gerekli hizmetlerin planlanması ya da var olan ... -
Ebeveyn öz yeterlik ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışmasının güncellenmesi1
Aksoy, Veysel; Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı daha önce Guimond, Moore, Aier, Maxon, ve Diken (2005) tarafından geliştirilen Yetersizliği Olan Çocukların Ebeveynleri İçin Öz Yeterlik Ölçeğinin (Parental Self-Efficacy Instrument for Children with ... -
The Effect of the Psychoeducational Group Family Education Program for Families of Children Diagnosed with Autism Spectrum Disorder on Parents: A Pilot Study
Ardıç, Avşar; Cavkaytar, Atilla (Anadolu University, 2019)Autism Spectrum Disorder (ASD) is a neurobiological developmental deficiency which manifests itself with social interaction and communication disorder and repetitive behaviors and concerns. The individual with ASD have ... -
Effectiveness of the Modified Intensive Toilet Training Method on Teaching Toilet Skills to Children with Autism
Ardıç, Avşar; Cavkaytar, Atilla (Council Exceptional Children, 2014)The purpose of this study was to determine effectiveness of a modified version of Azrin and Foxx's (1971) intensive toilet training method on teaching of toilet skills to children with autism. This method consists of ... -
Effectiveness of the modified intensive toilet training method on teaching toilet skills to children with autism
Ardıç, Avşar; Cavkaytar, Atilla (Council for Exceptional Children, 2014)The purpose of this study was to determine effectiveness of a modified version of Azrin and Foxx’s (1971) intensive toilet training method on teaching of toilet skills to children with autism. This method consists of ... -
Exploring the validity and reliability of Turkish version of gilliam autism rating scale-2: Turkish standardization study
Bu çalışmada Gilliam Otistik Bozukluk Derecelendirme Ölçeği-2 Türkçe Versiyonu’nun (GOBDÖ-2-TV) Türkçe standardizasyonu için GOBDÖ-2-TV’nin psikometrik özellikleri araştırılmıştır. Çalışmada 1191 otistik bozukluk (otizm) ... -
Exploring the Validity and Reliability of Turkish Version of Gilliam Autism Rating Scale-2: Turkish Standardization Study
Diken, İbrahim Halil; Ardıç, Avşar; Diken, Özlem; Gilliam, James E. (Turkish Education Assoc, 2012)This study aims at exploring the psychometric characteristics of the Turkish version of the Gilliam Autism Rating Scale-2 (TV-GARS-2) in order to standardize it into Turkish. Individuals diagnosed with autism, intellectual ... -
Otistik spektrum bozukluğu tanısı almış çocukların ailelerine yönelik bir psiko-eğitsel grup programının ebeveynlerinin bazı psikolojik değişkenleri üzerindeki etkisi
Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2013)Özel eğitim alan yazını otistik spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuğa sahip ebeveynlerin stres ve depresyon düzeylerinin normal gelişim gösteren çocukların ebeveynlerine göre daha yüksek olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu İle Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Arasındaki İlişkinin Regresyon Analizi İle İncelenmesi
Koparan, Cem; Ardıç, Avşar; Hünler, Olga Selin (2016)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) ile Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), birbirlerinden ayrı olarak tanımlanan nöro-gelişimsel yetersizliklerdir ve DSM-IV'e göre eş zamanlı tanılandırılmamaktadırlar. Bununla ... -
Uyarlanmış yoğun tuvalet eğitimi yönteminin otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde etkililiği
Ardıç, Avşar (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın amacı; otistik özellikler gösteren çocuklara tuvalet becerilerinin öğretiminde uyarlanmış Azrin ve Foxx'un yoğun tuvalet eğitiminin etkisini belirlemektir. Bu araştırma üç otistik özellikler gösteren öğrenci ...