Gelişmiş Arama

Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5

    • Çağdaş heykel sanatında cam ve kompozit malzemelerin kullanımı 

      Erbaş Akyüz, İzel (Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023)
      İnsanoğlunun mağara duvarlarına çizdiği resimler ve hayvan kemiklerinden yaptığı minyatür heykeller ışığında heykel tarihinin eski çağlara kadar uzandığı görülmektedir. Tarih öncesi insanların doğadan esinlenerek yaptıkları ...
    • Geç osmanlı çağdaşlaşma sürecinde toplumsal ve siyasal dönüşümlerin resim sanatına yansıması 

      Ateşli, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2016)
      Geç Osmanlı döneminde çağdaşlaşma çabalarıyla Türk resim sanatının gelişimi arasında yakın bir ilişki vardır. Erken dönem çağdaş Türk resim sanatında Osmanlı ressamları, 19. yüzyılın ortalarından itibaren Avrupa'da görülmeye ...
    • Güncel sanatta form ve bedensel deneyim alanı olarak ev 

      Ateşli, Murat; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Heykel Bölümü; Demirbaş, Emine Gökçe (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Yeni dünya tasarısının çıpasızlık çevresinde düzenlenen yaşam modeli ve yaptırımları arasında sıkışan insanın, bugün özgürlük arayışlarının seyri değişmiştir. İnsan özgürlüğü kendi içsel yaşamında, yalnızlığında bulmuştur. ...
    • Manzara resminde boşluk olgusu ve sanatçının mizacı ile olan ilişkisi 

      Ateşli, Murat; Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, Resim Anasanat Dalı; Algül, Ahmet (Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
      Sanatsal üretimin en genel motivasyonu yaratıcılık ve hayal gücü olarak ifade edilmektedir. Sanatın hangi dalı olursa olsun sanatçı, eserini bir ifade biçimi olarak kullanmaktadır. Bazen her şey göründüğü gibidir, bazen ...
    • Transitional areas of digital game art 

      Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-4670-7883; 0000-0003-3954-100X; Cengiz, Burcu Nur; Ateşli, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2024)
      Digital games, which constitute a part of new media studies, offer different reality experiences and new expressive environments to a player with multimodal interactions and hybrid reality practices offered by game ...