Yazar "Aydın, Cengiz Hakan" için listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenme programlarında oyunlaştırma kullanımı
Sümer, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2017)Oyunlaştırma, en basit haliyle oyun unsurlarının oyun dışı uygulamalarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğitim-öğretim ortamlarında oyunlaştırmanın kullanımı yeni bir uygulama olarak görülmesine karşın, işletme gibi ... -
Açık Ve Uzaktan Öğrenmede Kullanılan Basılı Materyallerdeki Anlatım Biçimine İlişkin Öğrenen Tercihleri
Aydın, Cengiz Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2005)Alanyazın, açık ve uzaktan öğrenme materyallerinde arkadaşla konuşuyormuş tonunda bir anlatım biçiminin önemini vurgulayan çalışmalarla doludur. Ancak ilgili alanyazın, genellikle, Batı kültürlerinde gerçekleştirilmiş ... -
Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Programlarında yer alan genel matematik dersinin etkililiğinin değerlendirilmesi : Gaziantep örneği
Elboğa, Mert (Anadolu Üniversitesi, 2013)Bu çalışmanın temel amacı, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi'ne kayıtlı olup Gaziantep ilinde ikamet eden, 400 öğrencinin, programlardaki Genel Matematik dersinden zorlanma durumlarını ve zorlanma nedenlerini ... -
Business Models for Moocs
Aydın, Cengiz Hakan (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2016)This paper focuses on business models for MOOC offerings. More specifically the main goal has three folds: First, it summarizes the business models institutions adapt for their MOOC offerings, and second, provides a list ... -
Comparing MOOC Adoption Strategies in Europe: Results from the HOME Project Survey
Jansen, Darco; Schuwer, Robert; Teixeira, Antonio; Aydın, Cengiz Hakan (Athabasca University Press, 2015)Much of the literature and the academic discussion about institutional strategic planning of Massive Open Online Courses (MOOC) has been centred on the U.S. context. Literature on MOOCs in Europe is still developing and ... -
Cultural interpretations of the visual meaning of icons and images used in North American web design [L’interprétation culturelle de la signification visuelle des icônes et images utilisées dans la conception de sites Web en Amérique du Nord] [Kulturelle interpretationen der visuellen bedeutung der symbole und bilder, die in nordamerika web-design benutzt werden] [La interpretación cultural del significado visual de iconos y imagenes utilizados en el diseño de sitios Web en América del Norte]
This study examines cross-cultural interpretations of icons and images drawn from US academic websites. Participants from Morocco, Sri Lanka, Turkey, and the USA responded to an online questionnaire containing 18 icons and ... -
Current Status of the MOOC Movement in the World and Reaction of the Turkish Higher Education Institutions
Aydın, Cengiz Hakan (Int Council Open & Distance Education, 2017)This manuscript intends to elaborate the current status of MOOC movement in the world and to reveal the results of a survey study in which the Turkish higher education institutions' reactions to this movement was investigated. ... -
Çevre iletişimi : çevre haberlerinin yapısal analizi ve okuyucu farkındalığı
Yüksel Özmen, Şule (Anadolu Üniversitesi, 2011)Çevre iletişimi tüm iletişim türlerini içeren, çevresel konu ve problemler hakkındaki sosyal tartışmaların kesişme noktası olarak tanımlanmaktadır. Çevre iletişimi, söylem çalışmaları, toplumsal katılım, savunuculuk, ... -
Çevrimiçi eğitim uygulamalarına katılan öğrencilerin sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasındaki ilişki
Durmuş, Zübeyda (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu araştırmanın amacı, çevrimiçi eğitimde öğrencilerin gereklı olanak, yeterlik ve tutumlara sahip olup olmadıklarını, sahip oldukları olanak, yeterlik ve tutumları ile başarıları arasında bir ilişki olup olmadığını ve ... -
Çevrimiçi öğrenenlerin farklı destek ortamlarını kullanma sıklıklarıyla sosyal bulunuşluk algıları arasındaki ilişki
Kip, Buket (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu çalışma Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Bilgi Yönetimi Önlisans Programı'na kayıtlı öğrencilerin kendilerine sunulan akademik destek hizmetleri kapsamındaki e-posta, forum ve sanal sınıf uygulamalarına katılma ... -
Çevrimiçi öğrenenlerin sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıkları ve topluluk olma duyguları arasındaki etkileşim
Göksal, Emel (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın genel amacı, çevrimiçi öğrenenlerin e-posta gönderirken sözsüz iletişim unsurlarını kullanma sıklıktarı ve topluluk olma duyguları arasında etkileşim olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada çevrimiçi ... -
Çevrimiçi öğrenmede akıllı duyuşsal geri bildirimin öğrenen bağlılığı, memnuniyeti ve algılanan öğrenmeye etkisi
Kımav, Aslı (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Duyguların öğrenme süreciyle etkileşime girdiği ve algı, dikkat, hafıza, motivasyon, düşünme ve problem çözme gibi bilişsel öğrenme süreçlerini etkileyebildiği, alanyazında faklı çalışmalarda gösterilmiştir. Bu nedenle, ... -
Eğitim iletişiminin alan kimliğini oluşturmaya yönelik betimsel bir araştırma
Aydın, Cengiz Hakan (Anadolu Üniversitesi, 1999)Eğitim iletişiminin bilimsel bir çalışma alanı olarak 1960'larda kabul edilmesinden bugüne kadar yaklaşık 40 yıl geçmesine karşın, bu alanın kavramsal sınırları ve tanımı konusunda henüz bir uzlaşmanın sağlanamadığı ... -
Eğitim Ortamlarının Dünü ve Bugünü
Aydın, Cengiz Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma geçmişte eğitim ortamları alanında yaşananların bugünün başat ortamı olan bilgisayar ağlarının eğitim amaçlı kullanımında da yaşanabileceği tehlikesine dikkat çekmek için gerçekleştirilmiştir. Aşağıda öncelikle ... -
The impact of instructional technology in Turkey
Aydın, Cengiz Hakan; McIsaac, MS (Assoc Educ Communications & Technology, 2004)… -
Integrating computer-supported learning into traditional distance courses
Aydın, Cengiz Hakan; Mutlu, M. E.; McIsaac, M. S. (IGI Global, 2006)This chapter describes how a traditional distance education provider, Anadolu University of Turkey, integrated computer-supported learning into its traditional distance courses. Anadolu University has been struggling with ... -
Kitlesel açık çevrimiçi derslerde öğrencilerin davranış ve tercihleri ile bireysel özellikleri arasındaki ilişki
Kip Kayabaş, Buket (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada, Türkiye'de Türkçe açılan kitlesel açık çevrimiçi ders katılımcılarının bireysel özellikleriyle derslerdeki materyal tercihleri ve aktiflik düzeyleri arasında bir ilişki olup olmadığı incelenmiştir. Araştırma ... -
Kitlesel açık ve uzaktan öğrenmede başarının açık uçlu sorularla ölçülmesine yönelik bir sistemin tasarımı, uygulanması ve değerlendirilmesi
Karadeniz, Abdülkadir (Anadolu Üniversitesi, 2016)Ölçme araçları, amaca ve amacın işaret ettiği bilişsel düzeye göre çeşitlenebilmelidir. Akademik başarının farklı düzeylerde ölçülebilmesi için sadece çoktan seçmeli sorulardan değil, doğru-yanlış, boşluk doldurma, eşleştirme, ... -
Kullanıcı profilinin ve bireylerarası ilişkilerin gerçek yaşamla karşılaştırılması: Second life örneği
Uzun, Kadriye; Aydın, Cengiz Hakan (2012)Second Life (SL), diğer üç boyutlu sanal dünyaların özelliklerini taşıyan ve iletişim araştırmalarına konu olan popüler bir sanal dünyadır. Bununla birlikte SL, kendisine özgü ekonomisi, kültürel yapısı, değer sistemi, ... -
Measuring readiness for e-learning: Reflections from an emerging country
Aydın, Cengiz Hakan; Taşçı, D (IEEE Computer Soc, Learning Technology Task Force, 2005)In order to benefit from e-learning, companies should conduct considerable up-front analysis to assess their readiness. There are a number of instruments in the market that can be used for assessing readiness for e-learning. ...