Yazar "Belet, Şerife Dilek" için listeleme
-
Dede korkut hikâyelerinde yer alan değerler
Günümüz toplumlarında yaşanan değer bunalımı nedeniyle okulda gerçekleştirilecek planlı değer eğitimi etkinlikleri gittikçe önem kazanmaktadır. Destan, şiir, hikâye gibi edebi ürünler değer eğitimi için önemli kaynaklardır. ... -
Eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin kullanımı: öğretim deneyi uygulaması
Belet, Şerife Dilek (2011)İlköğretim Türkçe dersinde eleştirel okuma becerisinin ge-liştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin etkisini belirle-mek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretim deneyi ... -
Eleştirel Okuma Becerisinin Geliştirilmesinde Hikâye Anlatma Yönteminin Kullanımı: Öğretim Deneyi Uygulaması
Belet, Şerife Dilek (2011)İlköğretim Türkçe dersinde eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen bu araştırmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Öğretim deneyi deseninin ... -
İki dilli Türk öğrencilerin ana dili Türkçeyi öğrenme durumlarına ilişkin öğrenci, veli ve öğretmen görüşleri (fjell ilköğretim okulu örneği, Norveç)
Belet, Şerife Dilek (2009)Ana dili ve toplum dili aynı olmayan çocuklar, hem ana dilde hem de toplum dilinde ayrı ayrı dil yeteneklerine sahip olmakla birlikte, okula başlama yaşında ne ana dilde ne de toplum dilinde, tek dilli çocukların eriştikleri ... -
İlköğretim öğrencilerinin yazılı anlatım ve resimlerinde kültür algıları
Bireylerin kendi değer yargılarını oluşturmalarında önemli bir rolü olan kültürün toplumsal kurumlar aracılığıyla edinilmesi ve bireylerin kültürel sistemlere dahil olup sosyalleşmeleri amaçlanır. Bu süreçte ilköğretim ... -
Meta-cognitive Strategy Usage and Epistemological Beliefs of Primary School Teacher Trainees
Belet, Şerife Dilek; Güven, Meral (EDAM, 2011)This study was designed as a descriptive survey study in order to determine primary education teacher trainees' epistemological beliefs; the use of metacognitive strategies; and the relationship between epistemological ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşleri
Güven, Meral; Belet, Şerife Dilek (2010)Bu araştırmanın temel amacı, sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ve bilişbilgilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu amaca yönelik olarak araştırma nitel araştırma yöntemi benimsenerek gerçekleştirilmiştir. ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançlarının ve bilişüstü stratejilerinin incelenmesi
Belet, Şerife Dilek; Güven, Meral (2011)Sınıf öğretmeni adaylarının epistemolojik inançları ile bilişüstü stratejileri kullanma düzeyleri ve bazı değişkenlerle ilişkilerini incelemeye yönelik olarak gerçekleştirilen bu araştırma tarama modelinde betimsel bir ... -
Türkçe dersinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin sınıf öğretmenlerine göre değerlendirilmesi
Sağlam, Fatma (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı ilköğretim 1-5. sınıf Türkçe derslerinde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini sınıf öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2009-2010 ... -
The use of storytelling to develop the primary school students' critical reading skill: the primary education pre-service teachers' opinions
Belet, Şerife Dilek; Dal, Sibel (Elsevier Science BV, 2010)The aim of this study is to determine the primary education pre-service teachers' opinions about the use of storytelling to develop the primary school students' critical reading skills. The study was designed with qualitative ... -
Using the Storytelling Technique for the Improvement of Critical Reading Skills: The Application of the Teaching Experiment Model
Belet, Şerife Dilek (Ahmet Yesevi University, 2011)This study aims to determine the effect of the storytelling technique on the improvement of the critical reading skills of primary school students. The study was designed on the principles of qualitative research. The ... -
Using the storytelling technique for the improvement of critical reading skills: The application of the teaching experiment model [Eleştirel okuma becerisinin geliştirilmesinde hikâye anlatma yönteminin kullani{dotless}mi{dotless}: Ögretim deneyi uygulamasi{dotless}]
Belet, Şerife Dilek (2011)This study aims to determine the effect of the storytelling tech-nique on the improvement of the critical reading skills of primary school students. The study was designed on the principles of qua-litative research. The ...