Yazar "Ceylan, Beril" için listeleme
-
Bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) eylem yeterliliği
Anadolu Üniversitesi; Odabaşı, H. Ferhan; Kurt, A. Aşkım; Akbulut, Yavuz; Dönmez, Onur; Ceylan, Beril; Şahin İzmirli, Özden; Kuzu, Elif Buğra; Karakoyun, Ferit (Anadolu Üniversitesi, 2011)Toplumsal sorunların çözülmesi hem bireysel hem de toplumsal boyutlarda değişimler gerektirmektedir. Bu bağlamda bireylerin çevresindeki insanları etkileyebilme, fiziksel ve sosyal çevreye katkıda bulunabilecek eylem ... -
Faculties' Information and Communication Technologies Action Competencies
Kurt, Adile Aşkım; Akbulut, Yavuz; Odabaşı, Hatice Ferhan; Dönmez, Onur; Kuzu, Elif Bugra; Ceylan, Beril; İzmirli, Özden Şahin (Anı Yayıncılık, 2012)Problem Statement: Information and Communication Technologies Action Competence (ICTAC) is defined as "individual's motivation and capacity of using information and communication technologies (ICTs) in course of critically ... -
Faculties' information and communication technologies action competencies
Kurt, Adile Aşkım; Akbulut, Yavuz; Odabaşı, Ferhan Hatice; Dönmez, Onur; Kuzu, Elif Buğra; Ceylan, Beril; Şahin, İzmirli Özden (2012)Problem durumu BİT eylem yeterliliğini, “bireylerin fark ettikleri toplumsal sorunları çözebilecek demokratik eylemleri seçme ve gerçekleştirmede kişisel çıkarlarını gözetmeksizin BİT yeter liklerini etkin bir biçimde işe ... -
Ict Action Competence in Teacher Education
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Akbulut, Y.; Kuzu, E. B.; Dönmez, O.; Ceylan, Beril; İzmirli, Özden Şahin (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)The digital age brings about several advantages in our lives in addition to the societal problems like the climate change, global warming and the digital divide. These problems are rooted in the way we pursue our lives ... -
Investigating Preservice Teachers' TPACK Competencies Through the Lenses of ICT Skills: An Experimental Study
Ersoy, Mehmet; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Ceylan, Beril (Turkish Education Assoc, 2016)The purpose of this study is to investigate pre-service teachers' TPACK competencies with respect to variables of ICT usage level, ICT usage phase and gender. A pretest-posttest quasi experimental design with no control ... -
Öğrenme nesnelerinin öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik içerik bilgisi becerilerine etkisinin değerlendirilmesi
Ceylan, Beril (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışmanın amacı, öğrenme nesneleri kullanımlarının sınıf öğretmeni adaylarının Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi (TPİB) yeterliklerine ve Bilgi ve İletişim Teknolojileri (BİT) kullanımlarına etkisinin incelenmesidir. ... -
Öğretmen Adaylarının BİT Becerileri Işığında Teknopedagojik İçerik Bilgisine İlişkin Yeterliklerinin İncelenmesi: Deneysel Bir Araştırma
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının Teknopedagojik İçerik Bilgisi'ne (TPİB) odaklanan bir deneysel uygulama öncesi ve sonrasındaki TPİB yeterliklerinin BİT kullanım düzeyi, BİT kullanım aşamaları ve cinsiyet değişkenleri ... -
Typographic properties of online learning environments for adults
Kuzu, Elif Bugra; Ceylan, Beril (Elsevier Science BV, 2010)The effective use of computer and Internet technologies in every field of daily life has caused learning to take a broad part in these environments. Nowadays, a great deal of educational institution, non-governmental ...