Yazar "Dağtaş, Banu" için listeleme
-
Emergence of the Popular Opinion Press Dıfferentatıon in the West
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1992) -
Endüstriyel Futbolla Birlikte Değişen Haber Pratikleri: Eskişehirspor Örneği
Dağtaş, Banu; Yıldız, Emir Mehmet (2015)Bu çalışmada, 2008 yılında Türkiye Süper Ligi'ne çıkan Eskişehirspor'la ilgili haber yapan spor muhabirlerinin, değişen haber pratikleri araştırılmıştır. Eskişehirspor'un Süper Lig'e çıkışı, endüstriyel futbolun dinamikleriyle ... -
Enformasyon Toplumu ve Sınıf Kavramı
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1993) -
Eskişehir Kent Basını ve Gazeteciliği Üzerine Bir Profil Denemesi: Gazetecilerin Kent Basınına İlişkin Tutumları
Dağtaş, Erdal; Dağtaş, Banu (2007)Bu çalışmanın konusunu, tekelleşmiş yaygın basın karşısında, Eskişehir özelinden yola çıkarak kent basınının ve gazeteciliğinin öneminin ortaya konulması oluşturmaktadır. 2007 yılı itibariyle Eskişehir’de günlük olarak ... -
Futbolda tüketim kültürü: Esstore ve ES ES Bonus Kart
Dağtaş, Banu (2012)Bu çalışmada futbolda tüketim kültürü, Türkiye Süper Ligi’nde oynayan Eskişehirspor’un kulüp logolu ürünlerinin satıldığı Esstore mağazaları ve Denizbank’la ortak olarak hayata geçirdiği Es Es Bonus Kart uygulamaları baz ... -
Habermas’ın Burjuva Kamusal Alanı Tanımı Çerçevesinde Yazılı Basının Konumu ve Dönüşümü
Dağtaş, Banu; Dağtaş, Erdal (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bu makalede Habermas 'm idealize ettiği 18. yüzyüda ortaya çıkarı “burjuva kamusal alanının’’, 19. yüzyıl ve 20. yüzyılda geçirdiği dönüşüm bağlamında yazılı basının geçirdiği değişim irdelenmiştir. 19. yüzyılda yazılı ... -
İktidar muhalefet haberlerini merkez-çevre çatışması bağlamında okumak
Bilgiler, Latif (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışmanın amacı, iktidar muhalefet haberlerini merkez-çevre çatışması bağlamında okumaktır. Bu bağlamda, CHP ile AKP arasındaki polemikler merkez-çevre çatışması bağlamında incelenmiştir. Cumhuriyet, Hürriyet, Vatan, ... -
İngiliz Kültürel Çalışmaları’nda İdeoloji
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, medya metinlerinin üretim ve tüketim süreçlerini ideolojik açıdan analiz eden İngiliz Kültürel Çalışmalarının ideoloji kavramsallaştırması incelenmiştir. Bu bağlamda önce İngiliz Kültürel Çalışmalarının ... -
Modernleşme sürecinde Türkiye'de modernlik kurgusunun Ülkü dergisi örneğinde incelenmesi
Tazegül, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2001)Bu çalışma, Türkiye'nin modernleşme sürecinde en köklü değişimlerin yaşandığı ve asker-sivil bürokrat bir kadronun önderliğinde sistemli bir şekilde yürütülen, uluslaşma ve milli bir kimlik aşılanması süreçlerinin ön planda ... -
Postmodern Edebiyat ve Kara Kitap
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1995) -
Reklamda ideoloji çözümlemesi
Dağtaş, Banu (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada metin analizi yöntemi kullanılarak, yazılı basın reklamlarında ideoloji ve değer çözümlemesi amaçlanmıştır. Çalışmanın problemi Türk Toplumu'nun tüketim toplumu özellikleri göstermeye başladığı 1980'li ve ... -
Sivil İtaatsizlik Örneği Olarak “Cumartesi Anneleri” Eylemlerinin Türkiye Basınındaki Sunumu
Dağtaş, Banu; Dağtaş, Erdal (2007)Türkiye’de gerçekleşen sivil itaatsizlik eylemlerinden biri olan “Cumartesi Anneleri” eyleminin 1997 yılında, Türkiye basınında, sağ basını temsilen Hürriyet, Türkiye ve Yeni Şafak gazetelerinde, sol basını temsilen de ... -
Tekelleşen Türk medyasında yazılı basın ekleriyle sunulan yaşam tarzları
Erol, Devrim Deniz (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu çalışmanın temel amacı, tekelci Türk basınının haftasonu eklerinde tüketimle gelen yaşam tarzları sunumunun incelenmesidir. Bu amaca yönelik olarak tekelci bir yapı sergileyen Milliyet, Sabah ve Akşam gazetelerinin ... -
Türkiye'de modernleşme süreci'nde basın : Ulus Gazetesi'nin modernleşme söylemi
Sığın, Naim, 1992- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada, ilk olarak 14 Eylül 1919 yılında İrade-i Milliye adıyla, ardından 10 Ocak 1920 yılında Hakimiyet-i Milliye adıyla ve daha sonrasında dil devrimine uygun olarak 28 Kasım 1934 yılında Ulus adıyla yayımlanmaya ... -
Türkiye'de Yaygın Televizyonlarda Tektipleşme ve Diziler: Tektipleşmiş bir Zenginlik Göstergesi Olan Lüks Villaların Düşündürdükleri
Dağtaş, Banu (2008)1980 sonrası Türkiye'de uygulanan neo-liberal politikaların medya alanındaki yansımalarının deregülasyon başlığı altındaki sonuçları; medya mülkiyetinde yoğunlaşma, ticari yayıncılık anlayışının yerleşmesi ve medya ... -
Türkiye'deki televizyon kanallarında yayınlanan evlilik programlarında egemen evlilik değerlerinin yeniden üretimi
İşleyen, Alper, 1987- (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışma ticari televizyon kanallarında yayınlanan evlendirme programlarında, hâkim evlilik değerlerinin yeniden, nasıl üretilip dönüştürüldüğünü sorunsal olarak belirlemiştir. Kültürel çalışmalar sorunsalıyla üretilen ...