Yazar "Ekici, Nezahat" için listeleme
-
Cinsel içerikli reklamlarda üçüncü kişi algısının hedonik ve faydacı ürünlerde satın alma niyeti üzerine etkisi : kültürlerarası bir karşılaştırma
Ekici, Nezahat (Anadolu Üniversitesi, 2016)Tüketiciler hergün çok fazla sayıda ve çok çeşitli reklam mesajlarına maruz kalmaktadır. Bu reklam mesajlarını değerlendirme süreçlerinde ise pek çok kişisel, psikolojik ve toplumsal faktör rol almaktadır. Öte yandan, ... -
Covid-19 pandemisine yönelik hazırlanan kamu spotları ve sosyal medya kullanımının sosyal etki üzerindeki etkisinde kaynak güvenilirliğinin aracılık rolü
Ekici, Nezahat; Doğan, Semra (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada COVID-19 pandemisi sürecinde Sağlık Bakanlığı tarafından kamuoyunu bilgilendirme ve farkındalık yaratmak amacıyla hazırlanan kamu spotları ve ‘Evde Kal’ görsellerindeki kaynak kişinin/kişilerin hedef kitlede ... -
Examining Third-Person Perception in Advertisements within the Context of Optimistic Bias: A Comparison of Turkey and Canada
Ekici, Nezahat; Erdogan, Bayram Zafer (Istanbul Univ, Sch Business, 2019)The aim of this study is to examine the interaction between the concepts of third-person perception and optimistic bias - which are highly based on psychology - in the context of suggestive advertisements and purchase ... -
Sosyoloji Biliminin Pazarlamaya Katkıları Üzerine
Erdoğan, Zafer Bayram; Ekici, Nezahat (2013)Pazarlama bilimi, ilgili alan yazını incelendiğinde uzun dönemi kapsamayan ve genç bir bilim görünümü çizmekle birlikte, esasında pazarlama faaliyetleri insanlık tarihi kadar uzun bir geçmişe sahiptir. Dolayısıyla bu bilim ... -
The Third-Person Perception of Sex Appeals in Hedonic and Utilitarian Product Ads
Ekici, Nezahat; Erdogan, Bayram Zafer; Basil, Michael (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 9999)Ads making use of sexual appeals have the potential to attract attention, but they also run the risk of offending viewers. in this paper, two studies were performed to explore consumers' third-person perceptions of sexual ...