Yazar "Ergenekon, Yasemin" için listeleme
-
Activity-based intervention practices in special education
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin (2011)Teaching practices in natural settings such as activity-based intervention (ABI) are suggested as alternatives to be used in effective early childhood education. As a multidisciplinary model, ABI consists of four components, ... -
Activity-Based Intervention Practices in Special Education
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin (EDAM, 2011)Teaching practices in natural settings such as activity-based intervention (ABI) are suggested as alternatives to be used in effective early childhood education. As a multidisciplinary model, ABI consists of four components, ... -
Bağımsız Yaşama Güvenli Bir Adım: Gelişimsel Yetersizliği Olan Bireyler İçin Güvenlik Becerileri
Ergenekon, Yasemin; Çolak, Aysun (2019)Güvenlik becerileri bireyin evde, okulda, işyerinde ve/veya toplumsal ortamlarda güvenliğini tehdit eden acil, beklenmedik ve tehlikeli durumları fark etmesi, bu durumlara karşı uygun sürede uygun davranışları sergilemesi, ... -
Comparison of Video and Live Modeling in Teaching Response Chains to Children with Autism
Ergenekon, Yasemin; Tekin İftar, Elif; Kapan, Alper; Akmanoğlu, Nurgül (Council Exceptional Children, 2014)Research has shown that video and live modeling are both effective in teaching new skills to children with autism. An adapted alternating treatments design was used to compare the effectiveness and efficiency of video and ... -
Çocuklarında otizm spektrum bozukluğu olan ebeveynlere sunulan koçluk uygulamalarının anne-çocuk çiftleri üzerindeki etkileri
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Pektaş Karabekir, Esin (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmada ebeveyn koçluğunun ebeveynlerin işlevsel iletişim öğretimini (İİÖ) uygulama becerileriyle, ebeveynler tarafından sunulan İİÖ'nün otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarının problem davranışlarının azaltılması ... -
A Different Instructional Perspective in Special Education for Practitioners: Embedded Instruction
Fırat, Özgül Aldemir; Ergenekon, Yasemin (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2018)The purpose of this study is to clarify the naturalistic instructional approach, to give an outline of the philosophy behind it and to share the approach's benefits with regard to preschool children with developmental ... -
Effectiveness of Video Modeling Combined with Auditory Technology Support in Teaching Skills for Using Community Resources to Individuals with Intellectual Disabilities
Çattık, Esra Orum; Ergenekon, Yasemin (Turkish Education Assoc, 2018)It is known that the ability to use community resources is important to increase the independence of young individuals in the transition to social life and adulthood. The effects of video modeling presented with auditory ... -
Effects of a Schema Approach for the Achievement of the Verbal Mathematics Problem-Solving Skills in Individuals with Autism Spectrum Disorders
Kasap, Caner; Ergenekon, Yasemin (EDAM, 2017)Teaching verbal mathematics problem-solving skills to individuals with developmental disorders is important for these individuals to understand cause and effect relations. The present study aimed to determine the effectiveness ... -
Effects of Using Simultaneous Prompting and Computer-Assisted Instruction During Small Group Instruction
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Ülke Kürkçüoğlu, Burcu (Sage Publications Inc, 2017)The current study investigated the relation between simultaneous prompting (SP), computer-assisted instruction (CAI), and the receptive identification of target pictures (presented on laptop computer) for four preschool ... -
Eskişehir ilinde kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarındaki rehber öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
Özengi, Serap Şeyda (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin, okullarında yürütülen kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu ... -
An Evaluation of the Views of Mental Retardation Practicum Students on Teaching Practicum
Ergenekon, Yasemin; Özen, Arzu; Batu, Emine Sema (EDAM, 2008)Undergraduate students who were pursuing towards a degree in mental retardation in the department of special education at Anadolu University were interviewed in the present study. Specifically, the interviews focused on ... -
Gelişimsel Geriliği Olan Bireylere Okuldan İşe Geçiş Becerilerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğretmenlerin ve Yöneticilerin Görüşleri
Gürsel, Oğuz; Ergenekon, Yasemin; Batu, E. Sema (2007)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel geriligi olan bireylere, okuldan işe geçis sürecinde iş ve meslek becerilerinin kazandırılmasına ilişkin olarak bir ilköğretim ve iş okulunda çalışan öğretmenlerin ve yöneticilerin görüş ... -
Gelişimsel yetersizliği olan öğrencileri bağımsız yaşama geçişe hazırlamada öğretmenlere yönelik tasarlanan eğitim programının etkililiği
Ergenekon, Yasemin; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Kasap, Caner (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan (GYO) öğrencilerle çalışan öğretmenlerin öğrencilerini bağımsız yaşama hazırlarken gereksinimlerini belirlemek, bu gereksinimler doğrultusunda tasarlanan eğitim programının ... -
Gelişimsel yetersizliği olan yetişkinler için ihmal edilen bir zaman dilimi: serbest zaman
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; 0000-0002-0285-4152; 0000-0003-2443-0884; Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Ankara Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, gelişimsel yetersizliği olan yetişkinlerin yaşamında önemli bir yer kaplayan serbest zaman kavramına yönelik temel kavramların açıklanması, gelişimsel yetersizliği olan bireylerin serbest zaman ... -
An Ignored Period of Time for Adults with Developmental Disabilities: Leisure Time
Artar, Tahir Mete; Ergenekon, Yasemin (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2020)The purpose of the study was to describe the basic components of spare time concept which has an important place in the lives of adults with developmental disabilities, to put forward the problems related with the participation ... -
İlköğretim kaynaştırma uygulamalarında sınıf içi geçişleri kolaylaştıran stratejiler
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; 0000-0002- 6565-0819; 0000-0003-2443-0884; Erbaş, Esra; Ergenekon, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2020)Kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü sınıflarda eğitim alan gelişimsel yetersizliği olan öğrenciler gün içinde birçok etkinlik, ders ve ortam arasında farklı geçişler yaşamaktadır. Tipik gelişen öğrenciler için bu ... -
İşe yeni başlayan zihin özürlüler öğretmenlerinin mesleksel sorunlarının belirlenmesi ve bu sorunları gidermeye yönelik önerilerin geliştirilmesi
Ergenekon, Yasemin (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırmanın amacı, ilk yılını çalışan zihin özürlülerin öğretmenlerinin meslek yaşamlarının ilk yılında karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüş ve önerilerinin incelenmesi; bu bulgulardan hareketle, zihin özürlülerin ... -
Kaynaştırma öğrencisi olan okulöncesi öğretmenlerinin sınıf larında yaptıkları öğretim uygulamalarının belirlenmesi
Ülkemizde okulöncesi eğitim ortamlarına kaynaştırılan özel gereksinimli çocukların günlük rutinler ve etkinlikler sırasında akranlarıyla birlikte öğretime katılmasına ve bu etkinlikler sırasında sistematik öğretim almasına ... -
Kaynaştırma Öğrencisi Olan Okulöncesi Öğretmenlerinin Sınıflarında Yaptıkları Öğretim Uygulamalarının Belirlenmesi
Özen, Arzu; Ergenekon, Yasemin; Burcu Ülke, Kürkçüoğlu; Genç, Derya (Anadolu Üniversitesi, 2013)Ülkemizde okul öncesi eğitim ortamlarına kaynaştırılan özel gereksinimli çocukların günlük rutinler ve etkinlikler sırasında akranlarıyla birlikte öğretime katılmasına ve bu etkinlikler sırasında sistematik öğretim almasına ... -
Okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma öğrencilerinin hedef davranışlarını edinmelerindeki etkileri
Aldemir, Özgül (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu araştırmada okulöncesi öğretmenlerince sunulan gömülü öğretimin kaynaştırma eğitiminden yararlanan çocukların hedef davranışlarını edinmelerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmada genel eğitim ortamlarında çalışan ...