Yazar "Gürgür, Hasan" için listeleme
-
Analyzing the Coaching Based Professional Development Process of a Special Education Teacher
Gürgür, Hasan (EDAM, 2017)It is of paramount significance for teachers to develop themselves professionally, improving their theoretical knowledge, practice, and technological skills, as these elements bear a definitive influence on their teaching ... -
Çevrimiçi ortamda işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde ebeveyn çocuk etkileşiminin desteklenmesi sürecinin incelenmesi
Gürgür, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Yanık, Şule (Anadolu Üniversitesi - Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu eylem araştırmasının amacı, çevrimiçi ortamda işitme kayıplı çocuğa sahip ailelerde ebeveyn çocuk etkileşiminin desteklenmesi sürecinin incelenmesidir. Araştırmanın katılımcılarını, okul öncesi dönemde işitme kayıplı ... -
Ebeveynlerin Koklear İmplanta İlişkin Beklentilerinin İncelenmesi
Cankuvvet, Nurdan; Doğan, Murat; Gürgür, Hasan (2015)Koklear implant (Kİ) uygulamaları, ileri-çok ileri derecede işitme kayıplı çocuklarda tanı sonrası müdahalede sıklıkla tercih edilen seçeneklerden biridir. Ebeveynler Kİ ameliyatı gibi ciddi bir kararı vermek zorunda ... -
Engelli öğretmenlerin iş doyumları ve çalışma koşulları
Kış, Arzu; Gürgür, Hasan; Akçamete, Gönül (2012)Eğitim öğretim etkinliklerinin niteliğinde engelli ve engelli olmayan öğretmenlerin mesleki yeterliliklerinin yanı sıra iş doyumları ve çalışma koşullarının da göz ardı edilmemesi gerektiği belirtilmektedir. Bu araştırmanın ... -
Eser adı: Bütünleştirme uygulamalarının yürütüldüğü bir anasınıfında işbirliği ile öğretim (i-öğretim) yaklaşımının incelenmesi : bir eylem araştırması
Gürgür, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Koç, Hüseyin (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bütünleştirme uygulamaların niteliğinin artması için ön koşullardan birisi destek özel eğitim hizmetlerinin sağlanmasıdır. İş birliği ile öğretim (i-öğretim) de bu destek özel eğitim hizmeti modellerinden biridir. Bu ... -
Examining pre-service teachers opinions about providing individual support services to mainstreaming students
Gürgür, Hasan; Kış, Arzu; Akçamete, Gönül (2012)Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında eğitim almaları anlamına gelen kaynaştırma uygulamalarında başarı için en önemli faktörün özel gereksinimli öğrencilere destek özel eğitim hizmetlerinin sunulması ... -
Examining the implementation of inclusive education and special educational support services for students with hearing loss in Turkey
Doğan, M.; Gürgür, Hasan (Sakarya University, 2016)As a form of educational practice, inclusive education enables students with special needs (i.e. children with hearing loss) to have education as their typically developing peers at the same educational context by supplying ... -
Examining the implementation of two co-teaching models: team teaching and station teaching
Gürgür, Hasan; Uzuner, Yıldız (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)In Turkey, the number of students in mainstream education is increasing, and a support service does not exist even though mainstreaming has been implemented for many years. Therefore, within this system, many students with ... -
Examining the Training Process of a New Teacher Educator in the Field of the Education of the Hearing Impaired
Gürgür, Hasan (EDAM, 2012)Training of beginning teacher educators has become a popular topic in the literature. This study aimed to investigate the training procedures of a new teacher educator who would be working in the division of the hearing ... -
Güce güç katmak : bütünleştirme uygulamalarındaki okul öncesi öğretmenlerini güçlendirme süreci
Gürgür, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Uysal, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Çalışma, bütünleştirme uygulamaları kapsamında özel gereksinimli öğrencisi olan okul öncesi öğretmelerinin gereksinimlerini belirleyerek, bu gereksinimler doğrultusunda modüler yapıya dayalı öğretmen güçlendirme programı ... -
How a teacher educator in the field of the education of hearing-impaired children provides feedback to a student teacher
Gürgür, Hasan (Social Science Press, 2015)The aim of this article was to investigate how an experienced teacher educator (TE) specialized in the education of hearing-impaired children provides feedback to a student teacher regarding a planned, one-to-one conversation ... -
How A Teacher Educator in the Field of the Education of Hearing-Impaired Children provides Feedback to a Student Teacher
Gürgür, Hasan (Edith Cowan University, 2015)The aim of this article was to investigate how an experienced teacher educator (TE) specialized in the education of hearing-impaired children provides feedback to a student teacher regarding a planned, one-to-one conversation ... -
İlkokul düzeyindeki üstün yetenekli öğrencilere yönelik destek eğitim odasının yürütülmesinde karşılaşılan sorunlar ve sorunlara yönelik çözüm müdahaleleri
Gürgür, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Öpengin, Ercan (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmanın genel amacı bir ilkokulda üstün yetenekli öğrencilere yönelik düzenlenen destek eğitim odası uygulaması sürecinde karşılaşılan sorunların belirlenmesi ve bu sorunlara yönelik gerçekleştirilen müdahalelerin ... -
İşitme Engelli Bir Çocuğun Okuma Yazma Becerilerinin Dil Deneyim Yaklaşımı İle Desteklenmesi
Dil Deneyim Yaklaşımı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bir arada kullanılması ve okuma materyallerinin öğrencilerin deneyimleriyle oluşturulması temeline dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, işitme engelli ... -
İşitme engellilerin eğitimi alanında yeni öğretmen eğitimcisi yetiştirme sürecinin incelenmesi
Gürgür, Hasan (2012)Alanyazında öğretmen eğitimcilerinin yetiştirilmelerinin önemi sıklıkla vurgulanmaktadır. Bu makalede Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İşitme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapacak yeni öğretmen ... -
İşitme yetersizliği olan ilkokul öğrencilerinin kaynaştırma ortamlarına yönlendirme ve yerleştirme süreçlerinin incelenmesi
Yanık, Şule (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, işitme yetersizliği olan ilkokul düzeyindeki öğrencilerin Rehberlik Araştırma Merkezleri (RAM) tarafından yürütülen kaynaştırma ortamlarına yönlendirme ve yerleştirme süreçlerini incelemektir. Betimsel ... -
İşitme yetersizliği olan öğrencilerin bulunduğu meslek lisesi kaynaştırma uygulamalarının fizik dersi bağlamında incelenmesi
Aktürel, İhsan Evren (Anadolu Üniversitesi, 2016)İBu araştırmanın amacı işitme yetersizliği olan öğrencilerin bulunduğu meslek lisesi kaynaştırma uygulamalarının fizik dersi bağlamında incelenmesidir. Araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmaya katılanlar, ... -
Kaynas?tırma ortamında eg?itim alan ı?s?itme engelli o?g?rencilere destek o?zel eg?itim hizmeti sunan eg?itimciye yo?nelik mento?rlu?k su?recinin ı?ncelenmesi
Akay, Elif (Anadolu Üniversitesi, 2016)O?ğretmenlikte mesleki gelişim; o?ğretmenlerin bilgi, beceri, değer ve tutumlarının gelişimini destekleyen, etkili o?ğrenme ve o?ğretme ortamlarının gelişimini sağlayan bir su?rec?tir. O?ğretmenlerin meslek yaşamı boyunca ... -
Kaynaştırma ortamında bulunan işitme kayıplı öğrenci için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme sürecinin incelenmesi: Bir eylem araştırması
Kol, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2016)Tam katılım ve fırsat eşitliği sağlanarak işitme kayıplı öğrencilerin kaynaştırma uygulamalarında nitelikli eğitim almalarının ön koşullarından biri, eğitim öğretim sürecinin bireyselleştirilmesidir. Bu doğrultuda araştırmada, ... -
Kaynaştırma sınıfında iş birliği ile öğretim uygulamalarına bakışın fenomenolojik analizi
Gürgür, Hasan; Uzuner, Yıldız (2010)Başarılı kaynaştırma uygulamaları için özel gereksinimli olan ve olmayan öğrenciler ile sınıf öğretmenlerine özel eğitim destek hizmetlerin sağlanması gerekmektedir. Öğretmenlerin gerçekleştirdikleri uygulamalar hakkındaki ...