Yazar "Güven, Didem" için listeleme
-
Class-wide Positive Behavior support plan on adhering to the classroom rules
Ünlü, Emre; Vuran, Sezgin; Erten, Figen Akdoğan; Güven, Didem; Yönter, Seher; Çaltık, Eray Seçil (2013)Bu çalışmada, öğretmenle görüşmeler ve İşlevsel Davranış Değerlendirmesi (İDD) sonrasında hazırlanmış olan ODD paketinin sınıf kurallarına uyma davranışı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Çalışma bir devlet okulunun ... -
Class-wide Positive Behavior Support plan on adhering to the classroom rules
Ünlü, E.; Vuran, S.; Akdoğan, F. E.; Güven, D.; Yönter, S.; Çelik, S.; Ünlü, Emre; Vuran, Sezgin; Akdoğan, F. E.; Güven, Didem; Yönter, Seher; Çaltık, Eray Seçil (Ankara University, 2014)The purpose of this study was to examine the effects of Positive Behaviors Support (PBS) plan that was designed after interviews with teachers and Functional Behavioral Assessment (FBA) on the behavior of obeying classroom ... -
Class-wide Positive Behavior Support plan on adhering to the classroom rules [Sinif çapli Olumlu Davraniş Destegi uygulamasinin sinif kurallarina uyma davranişi üzerindeki etkileri]
The purpose of this study was to examine the effects of Positive Behaviors Support (PBS) plan that was designed after interviews with teachers and Functional Behavioral Assessment (FBA) on the behavior of obeying classroom ... -
Değer Ölçütleri Kapsamında Özel Eğitim Sınıf Öğrencilerinin Bedensel Engelli Bireyler Hakkındaki Görüş ve Tutumları
Yıldırım, Yusuf; Güven, Didem (2012)Bu çalışma, değer ölçütleri kapsamında özel eğitim sınıflarında öğrenim gören özel gereksinimli öğrencilerin bedensel engelli bireyler hakkındaki görüş ve tutumlarının neler olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma, ... -
Educators' opinion about the success evaluation of students with intellectual disabilities included in primary education [Tlkögretimde kaynaşt.rlan zihinsel yetersizligi olan ögrencilerin başarlarni{dotless}n degerlendirilmesine llişkin ögretmen görüşleri]
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)The aim of this study is to determine the suggestions and opinions of teachers about grading and evaluating the success of students with intellectual disabilities who are studying in general education classrooms. This study ... -
Educators’ Opinion about the Success Evaluation of Students with Intellectual Disabilities Included in Primary Education
Güven, Didem; Gürsel, Oğuz (2014)Bu araştırmanın amacı, genel eğitim ortamlarında öğrenimlerini sürdüren zihinsel yetersizlik gösteren öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesi ve not verme sistemine ilişkin öğretmen görüşleri ve önerilerinin ... -
In The Context of Value Criteria, Special Education Class Students' Opinion and Attitude about Physically Handicapped People
Yıldırım, Yusuf; Güven, Didem (EDAM, 2012)The aim of this study is to determine the opinion and attitude of students, who study in special education class, have special needs about physically handicapped people in the context of value criteria. This research has ... -
İlköğretimde kaynaştırma uygulamalarına katılan zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesine ilişkin öğretmen görüşleri
Güven, Didem (Anadolu Üniversitesi, 2009)Yasaların belirlediği gibi ilköğretim çağına gelmis her birey için eğitim ve öğretim zorunludur ve ilköğretim eğitimini sürdüren her birey için değerlendirme yönetmeliklerin öngördüğü çerçevede yapılmaktadır. İlköğretimde ... -
Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Okul Öncesi Çocuklara Yönelik Sosyal Beceri Öğretim Müdahaleleri
Güven, Didem; Diken, Halil İbrahim (2014)Bu çalışma, 2000–2012 yılları arasında okul öncesi dönemde 3–6 yaş aralığında otizm spektrum bozukluğu(OSB) olançocuklara yönelik sosyal beceri öğretim müdahalelerini gözden geçirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma ... -
Otizm Spekturum Bozukluğu Olan Bireylerin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesinde Grup Müdahaleleri?
Güven, Didem; Vuran, Sezgin (2015)Bu çalışma, 2000–2011 yılları arasında otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarla gerçekleşmiş grupla sosyal beceri öğretimine ilişkin çalışmaların gözden geçirildiği epistemolojik doküman analizidir ve yapılan analizde ... -
Social Skills Development in Individuals with Autism Spectrum Disorders Group Interventions
Güven, Didem; Vuran, Sezgin (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2015)This is a review study which is about social skill teaching with group intended for children with autism spectrum disorder (ASD) between 2000-2011. The overall objective of this social skill studies are qualified to increase ... -
Zihin yetersizliği olan öğrencilerin devam ettiği destek eğitim odası hizmetine yönelik bir durum çalışması
Çolak, Aysun; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Güven, Didem (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırma, zihin yetersizliği olan öğrencilerin devam ettiği destek eğitim odası (DEO) hizmetinin yönetim, rehberlik ve uygulama boyutlarının iGleyiGini anlamak amacıyla iç içe geçmiG durum çalıGması olarak desenlenmiGtir. ...