Yazar "Küçükyılmaz, Emine Aysın" için listeleme
-
Bireysel gelişim dosyasına dayalı değerlendirme uygulamalarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri
Kurt, Meral (Anadolu Üniversitesi, 2008)21. yüzyıl, bireylerin bilgiye ulaşabilen, bilgiyi kullanabilen, kendi kendine öğrenebilen, gelişmeleri takip edebilen ve değişime ayak uydurabilen kişiler olmasını gerektirdiği bir çağdır. Dolayısıyla, eğitim sistemlerinin ... -
Ciddi oyunların ilkokul 4.sınıf öğrencilerinin Fen Bilimleri dersi akademik başarılarına, derse yönelik motivasyonlarına ve problem çözme becerilerine etkisi
Özer, Fatih, 1991- yazar (Anadolu Üniversitesi, 2017)İlkokulun önemli derslerinden biri olan Fen Bilimleri Dersi, okullarda yeterli malzeme ve deney ortamının bulunmaması, bazı deney ve gözlemlerin tehlikeli ya da tekrarlanamaz olması gibi sorunların yanında günümüz çocuklarının ... -
Fen bilgisi dersinde öğrenme halkası yaklaşımının öğrencilerin akademik başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisi
Küçükyılmaz, Emine Aysın (Anadolu Üniversitesi, 2003)Bilim ve teknolojideki hızlı gelişmeler, toplumların yapısında değişikliklere neden olmakta, toplumların eğitim kurumlarından beklentileri; buna koşut olarak da eğitimin amaçları değişmektedir. Toplumlar, eğitim sisteminden ... -
Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri uygulaması : ilkokul 4. sınıflar üzerine bir araştırma
Yeşilçelebi Bıyık, Burçin (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf Fen ve Teknoloji dersinde bilim defteri tutmanın öğrencilerin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, derse yönelik tutumlarına ve hatırlama düzeylerine etkisini ... -
İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematiksel modelleme yeterliklerinin incelenmesi : bir öğretim deneyi
Küçükyılmaz, Emine Aysın; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı; Kaygısız, İsmail (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı 4. sınıf öğrencilerinin, oluşturulan öğrenme ortamında uygulanan model oluşturma etkinlikleri (MOE) aracılığıyla matematiksel modelleme yeterliklerinin gelişimini araştırmaktır. Nitel yaklaşımla ... -
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi 'adım adım Türkiye' ünitesinde yer alan kavramları öğrenme düzeyleri ile derse yönelik tutumları arasındaki ilişki
Subaşı, Sezin (Anadolu Üniversitesi, 2013)Sosyal Bilgiler dersi çocuğu hayata hazırlayan, dünyada ve ülkesinde olmuş ya da olacak olan olaylardan haberdar olmasını sağlayan, en önemlisi de iyi bir yurttaş ve insan olmasını hedefleyen bir derstir. Dersin içeriği ... -
İlköğretimde okul-aile-iletişim etkinlikleri : öğretmen ve veli görüşleri
Binicioğlu, Gamze (Anadolu Üniversitesi, 2010)Eğitim, bireyin doğumuyla birlikte ailede başlayan ve yaşamı boyunca devam eden bir süreçtir. Bireyin içinde yaşadığı topluma uyum sağlayabilmesi için gerekli olan toplumsal ve ahlaki değerlerin aktarımı ailede başlar ve ... -
lkokul fen bilimleri dersinde ortak bilgi yapılandırma modeline dayalı öğretimin etkililiği
Ürünibrahimoğlu, Mehmet (Anadolu Üniversitesi, 2023)Bu araştırmanın amacı, ilkokul dördüncü sınıf Fen Bilimleri dersinde Ortak Bilgi Yapılandırma Modelinin kullanımının etkililiğini belirlemektir. Karma araştırma modeli benimsenerek gerçekleştirlen araştırmada desen olarak ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi
Işık, Hande (Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi eğitim döneminde, okul ve aile arasında kurulacak işbirliği her eğitim döneminden çok daha önemlidir. Çünkü insan yaşamının en önemli ve kritik dönemi, okulöncesi dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde ... -
Okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan fen ve doğa etkinliklerinin işlevselliğine ilişkin öğretmen görüşleri
Uysal, Didem (Anadolu Üniversitesi, 2007)Çocuklar dünyaya geldiği andan itibaren fen ile sürekli iç içedir ve bu dönemde yakın çevrelerine karşı duyarlı, hareketli, meraklı ve araştırıcı bir kişilik özelliği sergilerler. Bu özellikler onları; yaşadıkları dünyayı ... -
Yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim - öğretiminde yaşanan sorunlara ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri
Güngör, Fisun (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu araştırmanın amacı, Eskişehir ili ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu ilkokul öğrencilerinin eğitim-öğretiminde yaşadıkları sorunları, bu sorunların kaynaklarını ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ...