Yazar "Karaaslan, Özcan" için listeleme
-
The Effectiveness of the Responsive Teaching Parent-mediated Developmental Intervention Programme in Turkey: A pilot study
Karaaslan, Özcan; Diken, İbrahim; Mahoney, Gerald (Routledge Journals, Taylor & Francis LTD, 2011)The case study was conducted to examine the feasibility of an early intervention curriculum called Responsive Teaching with two five-year-old children from Turkey who had significant developmental delays. This study ... -
Etkileşime dayalı erken eğitim programı'nın (EDEP) gelişimsel yetersizliğe sahip çocuklar ve anneleri üzerindeki etkililiği
Karaaslan, Özcan (Anadolu Üniversitesi, 2010)Özellikle erken çocukluk döneminde çocukların gelişimlerini en çok ev ortamında ebeveynleriyle etkileşimleri sırasında öğrendikleri etkilemektedir (Sheldon, 1986). National Autism Center (Ulusal Otizm Merkezi) 2009 raporunda ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde sosyal öykü kullanımı: Alanyazın taraması
Karaaslan, Özcan; Kutlu, Metehan (2010)Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB), genellikle 3 yaşından önce ortaya çıkan ve kişilerin sosyal etkileşim, iletişim becerileri ve diğer bilişsel işlevlerinin gerçekleştirme düzeylerini olumsuz yönde etkileyen nöro-biyolojik ... -
A Randomized Control Study of Responsive Teaching With Young Turkish Children and Their Mothers
Karaaslan, Özcan; Diken, İbrahim Halil; Mahoney, Gerald (Sage Publications Inc, 2013)A randomized control study was conducted to evaluate the effectiveness of responsive teaching (RT) with a sample of 19 Turkish preschool-age children with disabilities and their mothers over a 6-months period. RT is an ...