Yazar "Karasu, Halise Pelin" için listeleme
-
Assessment of written expression skills in hearing impaired students trained with the auditory/oral approach
Girgin, Ümit; Karasu, Halise Pelin (Hacettepe University, 2007)This study investigated the written expression skills. of forty 4(th), 5(th), 6(th), 7(th) and 8(th) grade hearing impaired students trained with the auditory/oral approach at the Research and Education Center for Children ... -
Determination of Hearing-Impaired Students' Requirements for Editing and Revision of Written Texts
Karasu, Halise Pelin (EDAM, 2014)The editing and revision stages are an important part of the writing process. This study documented the types of revisions, revision units, and revision methods used during writing conferences with hearing-impaired students. ... -
Determination of hearing-impaired students' requirements for editing and revision of written texts [İşitme yetersizligi olan ögrencilerin yazi{dotless}li{dotless} ürünleri gözden geçirme ve düzeltme evresine duyduklari{dotless} i·htiyaci{dotless}n belirlenmesi]
Karasu, Halise Pelin (Edam, 2014)The editing and revision stages are an important part of the writing process. This study documented the types of revisions, revision units, and revision methods used during writing conferences with hearing-impaired students. ... -
Development of emergent literacy skills of a child with hearing loss: a longitudinal case study
Karasu, Halise Pelin (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 9999)This longitudinal case study aimed to investigate the development of emergent literacy skills of a child with hearing loss was carried out in a research and application centre which provides full-time day education using ... -
Evaluation of cloze procedure skills of hearing-impaired and normally-hearing students?
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
Evaluation of hearing impaired and normal hearing students’ reading miscues by miscue analysis
Okuma hataları, okuyucunun dilin ipucu sistemleri ile metni anlamada kullandığı okuma stratejileri hakkında bilgi vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ile işiten öğrencilerin öykülerdeki okuma ... -
Evaluation of sequence card activities performed on hearing-impaired preschool children
Karasu, Halise Pelin (Sakarya University, 2015)This study aims to evaluate use of sequence card in literacy activities of preschool hearing-impaired children. The study designed as a case study. The data collected from preschool grade 2 in Research and Education Center ... -
An Examination of Stories Written by Students with Hearing Impairment in Inclusive Classrooms
Efe, Arzu; Karasu, Halise Pelin (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2017)Writing skills have an important place in people's academic and social lives. This paper examines the written skills of students with hearing impairment in inclusive classrooms and student characteristics considered to be ... -
Group Activities for Literacy Preparation during the Pre-School Period of Hearing-Impaired Children
Karasu, Halise Pelin (Turkish Education Assoc, 2014)… -
Group activities for literacy preparation during the pre-school period of hearing-impaired children [Işitme engelli çocuklara okul öncesi dönemde uygulanan okuma yazmaya hazirlik grup etkinlikleri]
Karasu, Halise Pelin (Turkish Education Association, 2014)Activities aimed at literacy preparation in the pre-school period are an important factor in the creation of a basis for the teaching of formal reading. This study aims to define the characteristics of education programs ... -
Investigation of The Process of Supportive Education Designed for The Reading Skills of a Student with Hearing Loss in Inclusion Environment
Tozak, Ezgi; Karasu, Halise Pelin; Girgin, Ümit (Anı Publishing, 2018)In this study, it was aimed to examine the supportive service designed for the reading teaching of a student with hearing loss who is in the first grade primary school. The study was designed as an action research. The ... -
İşitme Engelli Bir Çocuğun Okuma Yazma Becerilerinin Dil Deneyim Yaklaşımı İle Desteklenmesi
Dil Deneyim Yaklaşımı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bir arada kullanılması ve okuma materyallerinin öğrencilerin deneyimleriyle oluşturulması temeline dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, işitme engelli ... -
İşitme Engelli Çocuklara Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Okuma Yazmaya Hazırlık Grup Etkinlikleri *
Karasu, Halise Pelin (2014)Okul öncesi dönemde uygulanan okuma yazmaya hazırlık etkinlikleri, formel okuma öğretimine zemin hazırlaması açısından önemlidir. Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemde işitme engelli çocukların okuma yazma becerilerinin ... -
İşitme Engelli Öğrenciler İle İşiten Öğrencilerin Boşluk Doldurma Becerilerinin Değerlendirilmesi
Okuduğunu anlamayı değerlendirmede kullanılan boşluk doldurma becerisi, metinden anlam çıkarmak için kullanılan beceri ve stratejiler hakkında önemli bilgiler vermektedir. Bu çalışmanın amacı, koklear implantlı öğrenciler ... -
İşitme yetersizliği olan öğrencilerin yazılı ürünleri gözden geçirme ve düzeltme evresine duydukları ihtiyacın belirlenmesi
Karasu, Halise Pelin (2014)Yazılı anlatım, öğrencinin yazmak istediği düşünceleri belirleyerek yazması ve diğer insanlarla paylaşmasına olanak veren bir süreci kapsar. Bu süreçte; sözdizimi, anlam, kullanım gibi yazının içeriğine ilişkin düzeltmelere ... -
İşitsel/Sözel Yaklaşımla Eğitim Gören İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerinin Değerlendirilmesi
Girgin, Ümit; Karasu, Halise Pelin (2007)Bu araştırmada; İşitme Engelli Çocuklar Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde (İÇEM) işitsel/sözel yaklaşımla eğitim gören ilköğretim 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf 40 işitme engelli öğrencinin yazılı anlatım beceri düzeyi ... -
Kaynaştırma Eğitimine Devam Eden İşitme Engelli Öğrencilerin Yazdıkları Öykülerin İncelenmesi
Efe, Arzu; Karasu, Halise Pelin (2017)Yazılı anlatım becerisi, işiten bireylerin olduğu gibi işitme engelli bireylerin de akademik ve sosyal hayatlarında önemli bir yere sahiptir. Bu becerinin kazanılmasında okul çağında verilen sistematik ve programlı bir ... -
Kaynaştırmadaki İşitme Engelli Öğrencilerin Yazılı Anlatım Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi
Karasu, Halise Pelin; Girgin, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmada; ilköğretim 4, 5, 6, 7. ve 8. sınıflara devam eden 25 işitme engelli kaynaştırma öğrencisinin yazılı anlatım beceri düzeyi ile bu beceri düzeyi üzerinde etkisi olabileceği düşünülen işitme kaybı ortalaması, ... -
The written expression performance of students with hearing loss: Results from an implementation of the auditory-oral approach
Karasu, Halise Pelin (Sakarya University, 2017)Written expression skills play an important role in the development of the linguistic, academic and social skills of individuals from their school years onwards. The aim of this study was to evaluate the written expression ...