Yazar "Kurubacak, Gülsün" için listeleme
-
Açık ve uzaktan esnek öğrenme ortamlarında yapay zeka tekniğiyle strateji karar modelinin oluşturulması
Güler, Emel (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu çalışmanın temel amacı, Açık ve Uzaktan Esnek Öğrenme (AUEÖ) ortamlarının tasarımında, yapay zeka tekniğiyle odak strateji karar modelinin oluşturulmasıdır. Çalışmadaki modelin oluşturulması için esnek öğrenme yaklaşımı ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede blokzincir teknolojisi ile sürdürülebilir bir eğitim cüzdanı uygulamasının geliştirilmesi
Yıldırım, Hakan (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Blokzincir teknolojisinin ortaya çıkışıyla birlikte Web3 olarak adlandırılan ve İnternetin merkezi olmayan şekilde çalışmasını, kullanıcısının kendi verisine sahipliğini ve yönetimini kontrol altına almasını amaçlayan ... -
Asynchronous content design for flexible learning: The macro and micro level of frameworks to share knowledge online between professionals and community
Kurubacak, Gülsün; Yüzer, Tevfik Volkan (IGI Global, 2006)[No abstract available] -
Bir üniversite web sayfasını tasarlama ve geliştirme : üniversite öğretim elemanlarının üniversite web sayfalarına ilişkin görüşleri
Irgat, Eyüp (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışma, üniversite öğretim elemanlarının bir üniversite web sayfasında olması gerekenlere ilişkin görüşlerini saptamayı amaçlayan niteliksel bir araştırmadır. Bu araştırmaya iki farklı üniversiteden toplam yirmi sekiz ... -
Building a theoretical background for distance education: Towards meta-communicative conversations
Kurubacak, Gülsün; Yüzer, Tevfik Volkan (IGI Global, 2011)This chapter focuses on how to build a dynamic theoretical background of distance education, as a source of meta-communication, and how it affects the use of online learning for reflective meaning making to construct a ... -
Building knowledge networks through project-based online learning: A study of developing critical thinking skills via reusable learning objects
Kurubacak, Gülsün (Pergamon-Elsevier Science LTD, 2007)The main purpose of this paper is to explore and discuss the main characteristics of project-based online learning (PBOL) to promote learners' critical learning skills through reusable learning objects (RLOs) from global ... -
Building powerful online synchronous communications: A framework for lifelong learning in distance education
Yüzer, Tevfik Volkan; Kurubacak, Gülsün (IGI Global, 2007)Digital citizens have been using online synchronous communications (OSCs)-based milieus since the last decade. OSCs can provide these online communities with new and challenging opportunities via instant interactions, which ... -
Çevrimiçi öğrenmede eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi ve öğrenen görüşleri : sağlık çalışanlarına ilişkin bir uygulama
Boz, Belgin (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırma, uzaktan çevrimiçi öğrenmeye ilişkin eğitim gereksinimlerinin belirlenmesinde hemşirelerin görüşlerini almayı amaçlayan nitel bir durum çalışmasıdır Araştırmada ALINE (Active Learning In Nursing Education) ... -
Developing critical thinking skills through Interactive Radio Programs (IRPs): Building online knowledge networks in distance education
Kurubacak, Gülsün (2005)In considering how best to optimize distance education systems, economy (cost effectiveness and efficiency), technology (communication technologies) and equity (gender, accessibility, minority, language, religion etc.) are ... -
eLearning for pluralism: The culture of elearning in building a knowledge society
Kurubacak, Gülsün (Association for the Advancement of Computing in Education, 2011)This paper discusses culture, as a source of conflict than of synergy, how affects the use of elearning for pluralism to build a knowledge society. It also argues that the cultural dimensions of Geert Hofstede, who ... -
Finding liberation and social equality in transformative online education
Kurubacak, Gülsün; Yüzer, Tevfik Volkan (IGI Global, 2010)To find liberation and social equality in transformative online education, the leaders in distance education should effectively focus on a dynamic critical design approach and bring the radical changes in the virtual world. ... -
Integrating Internet Protocol Television (IPTV) in distance education: A constructivist framework for social networking
New communication technologies and constructivist pedagogy have the great potential to build very powerful paradigm shifts that enhance Internet Protocol Television (IPTV) in distance education. Therefore, the main purpose ... -
Karma öğrenme sistemlerinde ulaşılabilir bilgisayar teknolojilerinin kullanımı
Yılmaz, Gülcan (Anadolu Üniversitesi, 2011)Karma öğrenme (hybrid learning – h-learning), ulaşılabilir bilgisayar teknolojileri (ubiquitous computing - u-computing) ve ulaşılabilir öğrenme (ubiquitous learning – u-learning), öğrenme deneyiminin geleceğinde yer alan ... -
Kullanıcı tarafından oluşturulan web sayfa içeriklerinin hetagoji tabanlı özelleştirilmesi
Dulkadir Yaman, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu çalışmanın temel amacı, kullanıcı konumunda olan ebeveyn ve çocuklar tarafından oluşturulacak bir web sayfa içeriğinin Hetagoji yaklaşımına dayalı olarak özelleştirilmesinin aile ve çocuk ile birlikte yapılmasına ilişkin ... -
Making online bulletin board dialogues work: Conversation design for building knowledge networks through reflective practices
Kurubacak, Gülsün (IGI Global, 2008)This chapter introduces online bulletin board dialogues (OBBDs). It focuses on how to make dialogues work. Besides, in this study, the strategies and principles of conversation design based on media richness theory is ... -
Mobile Technologies and Augmented Reality in Open Education Preface
Kurubacak, Gülsün; Altınpulluk, Hakan (Igi Global, 2017)… -
Sosyo teknik kuram çerçevesinde esnek bir çevrimiçi öğrenme modeli : bilgisayar mühendisliği lisans programı örneği
Görü Doğan, Tülay (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırma, Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programlarının uzaktan eğitim aracılığıyla tasarlanmasına yönelik bir modelin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Modelin oluşturulması sürecinde iki temel kuramdan yararlanılmıştır: ... -
Tepegöz saydamları ile döner levhanın öğrenmedeki etkililiği : uygulamalı bir karşılaştırma
Kurubacak, Gülsün (Anadolu Üniversitesi, 1988)Bu araştırma tepegöz saydamlarıyla döner levhanın öğrenmedeki etkililiğinarasında herhangi bir farkın olup olmadığını ortaya koymak amacıyla düzenlenmiştir. Deneysel çalışmaya Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı ... -
Transformative learning and online education: Aesthetics, dimensions and concepts
Yüzer, Tevfik Volkan; Kurubacak, Gülsün (IGI Global, 2010)Understanding how to prepare transformative learning sessions and courses and design an environment for prospective online learners is a critical, as it facilitates the transfer of information, knowledge and learning from ... -
Transhümanist çağda mega açık üniversitelerin yeniden yapılandırılabilmesi için stratejik karar modeli ile bir blokzincir uygulamasının geliştirilmesi
Yıldırım, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2018)İnsanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin artırtılarak yaşlanma ve hastalanma gibi arzu edilmeyen veya gereksiz görülen yönlerinin ortadan kaldırılması amacıyla teknoloji ve bilimden faydalanılması gerektiğini öne ...