Yazar "Odabaşı, Ferhan" için listeleme
-
Araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açıları : eğitim fakülteleri örneği
Kabakçı, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmanın amacı, eğitim fakültesi araştırma görevlilerinin mesleki gelişime yönelik bakış açılarını gereksinim, önem ve öneri boyutlarıyla belirlemek ve bu doğrultuda araştırma görevlilerinin mesleki gelişim alanlarında ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik profilleri
Kılıçer, Kerem (Anadolu Üniversitesi, 2011)İçinde bulunduğumuz yüzyılda, yenilik kavramının küresel anlamdaki değeri giderek artmaktadır. Buna paralel olarak yenilikçilik artık gelişmenin anahtarı olarak görülmektedir. Yenilikçilik kavramının günümüzde taşıdığı en ... -
Bilişim etiği dersinin incelenmesi : öğretmen adayları ile bir durum çalışması
Odabaşı, Ferhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı; Ozan Leymun, Şenay (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Bu araştırmada BT öğretmen adayları için bilişim etiği öğretimine ilişkin 12 haftalık bir uygulama tasarlanması ve bu öğretim uygulamasının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda durum çalışması yaklaşımı ... -
Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri
Eyidoğan, Burcu (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bilgisayarın her alanda yaygınlaştığı bir dönemde geleceğin bilgi toplumunu oluşturacak ilköğretim öğrencilerinin iyi bir bilgisayar okuryazarı olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ilköğretim okullarında ... -
Çevrimiçi probleme dayalı öğrenmenin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme becerilerine ve akademik başarılarına etkisi
Şendağ, Serkan (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmanın temel amacı çevrimiçi bir öğrenme ortamında işe koşulan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yaklaşımının öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri (EDB) ve Akademik Başarılarına (AB) etkisini araştırmak; EDB ve ... -
Çoklu ortamla öğrenmede durumsal ilginin akademik başarı, transfer ve bilişsel yüke etkisi
Odabaşı, Ferhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı; Çaktu, Pelin (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, farklı durumsal ilgi yaklaşımları doğrultusunda sunulan durumsal ilgi bileşenlerinin, çoklu ortamla öğrenme ortamında, durumsal ilgi, başarı, transfer ve bilişsel yüke etkisinin incelenmesidir. Bu ... -
Çoklu ortamla öğrenmede konu dışı işlemleri azaltma ilkelerinin artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ortamlarında bilişsel yük ve başarıya etkisi
Odabaşı, Ferhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı; Tuğtekin, Ufuk (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı; Türetimci Çoklu Ortamla Öğrenme Kuramı bağlamında, konu dışı işlemleri azaltmaya yönelik ilkelerin artırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik ortamlarında öğrenme çıktılarına, bilişsel yüklenmeye ve üst ... -
Digital literacy : raising prospective teachers' awareness of the fake news spreading through the social media
Odabaşı, Ferhan; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı; Sarıyev, Hanmyrat (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Tez kapsamında yürütülen araştırmada, öğretmen adaylara, eşzamansız olarak sunulan öğretim yoluyla, medya okuryazarlığı müdahalesi çerçevesinde dijital okuryazarlık becerilerini geliştirmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın odak ... -
Dokuzuncu sınıf bilgi ve iletişim teknolojileri ders kitabının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi
Bağcı, Hakkı (Anadolu Üniversitesi, 2007)Bu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen Lise birinci sınıf Bilgi ve İletişim Teknolojileri ders kitabının görsel tasarım ilkelerine uygun olup olmadığına ilişkin görüşlerini ... -
The EFL students self-correction performance in writing classes
Odabaşı, Ferhan (Anadolu Üniversitesi, 1989)Yabancı dil öğretiminde öğrencilerin yaptıkları hatalar, irdelenip, geri dönüt olarak kulllanılabildikleri taktirde, dil öğretiminde iyiye doğru bir aşama söz konusudur. Hatalar, düzeltilmediklerinde öğrencide yerleşik, ... -
Eğitim fakültesi öğrencilerinin yeni binyılın öğrencileri : (OECD-new millennium learners) ölçütlerine göre değerlendirilmesi
Şahin, Mehmet Can (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada öğretmen adaylarının OECD kaynaklarına dayalı olarak ve alan yazından yararlanılarak ortaya konan Yeni Binyılın Öğrencisi özelliklerine sahip olma düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evrenini ... -
Eğitimde bilgisayar kullanımına ilişkin anne-baba görüşleri
Çokgüler, Duygu (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada öğrenci anne-babalarının eğitimde bilgisayarın kullanımıyla ilgili olarak ne tür görüşlere sahip oldukları incelenmiştir. Araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan ve 35 sorudan oluşan bir anket ... -
Fen bilgisi öğretmenlerinin Web tabanlı öğretime ilişkin görüşlerinin belirlenmesi : ilköğretim 8. sınıf fen bilgisi dersi maddedeki değişim ve enerji ünitesinin Gagne'nin öğretim modeline göre Web tabanlı öğretimi
Tanyeri, Tayfun (Anadolu Üniversitesi, 2004)Son yıllarda öğretmen merkezli eğitim anlayışından öğrenci merkezli eğitim anlayışına doğru yönelme, öğrencinin öğrenme sürecine etkin katılımı gibi çağdaş eğitim anlayışlarının gelişmesi, Fen Bilgisi dersinin görsel, ... -
Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan temel giyim kursu eğitim programı hakkındaki katılımcı görüşlerinin değerlendirilmesi
Ürkmez, Esma (Anadolu Üniversitesi, 1996)Bu araştırma, Halk Eğitimi Merkezleri'nde uygulanan Temel Giyim Kursu Eğitim Programı hakkındaki katılımcı görüşlerini belirlemek ve görüşlerin kişisel özelliklere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. ... -
İlköğretim 5. sınıf bilgisayar derslerinde çoklu zeka alanlarına göre düzenlenen öğretim etkinliklerine ilişkin öğrenci görüşlerinin alınması
Eke Demirci, Esra (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırmada bilgisayar derslerinde, çoklu zeka alanlarını içeren etkinliklere ilişkin öğrencilerin ne tür görüşlere sahip olduğu incelenmiştir. Araştırma 2004-2005 öğretim yılında Eskişehir Sami Sipahi İlköğretim Okulu ... -
İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersi amaçlarının gerçekleşme düzeyi
Kolburan, Aynur (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırmada, ilköğretim altıncı sınıf Fen Bilgisi dersinin amaçlarının gerçekleşme düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma, 1995-1996 öğretim yılında, Kocaeli il merkezinde bulunan 41 ilköğretim okulundan oranlı küme ... -
Matematik öğretimine bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu konusunda paydaş görüşleri
Tanyeri, Tayfun (Anadolu Üniversitesi, 2008)Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonuna ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı ... -
Matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlilikleri
Atman, Çiğdem (Anadolu Üniversitesi, 2005)Bu araştırma ile ilköğretim ikinci kademesinde çalışan matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin yeterlik düzeyleri ortaya konmaya çalışılmıştır. Matematik öğretmenlerinin bilgisayar kullanımına ilişkin ... -
MLO ve teknoloji okullarında başarılı bilgisayar entegrasyonunu etkileyen etkenler
Kaçmaz, Ömer (Anadolu Üniversitesi, 2002)İnsanlığın özlenen yaşam düzeyine ulaşması, yeni yaşam biçimlerinin gerektirdiği davranışları kazanması ile mümkündür. İşte bu noktada eğitim ağırlıklı olarak gündeme gelmektedir. Planlı eğitimin bir aracı olarak eğitim ... -
Okullarda çalışan psikolojik danışmanların bilgisayar kullanım yeterlilikleri : (Eskişehir ili örneği)
Ünlü, Osman Nuri (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu araştırma ile Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan psikolojik danışmanların bilgisayar kullanım yeterlikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Okullarda çalışan psikolojik danışmanların ...