Yazar "Okur, Muhammet Recep" için listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenme programlarında oyunlaştırma kullanımı
Sümer, Murat (Anadolu Üniversitesi, 2017)Oyunlaştırma, en basit haliyle oyun unsurlarının oyun dışı uygulamalarda kullanılması olarak tanımlanabilir. Eğitim-öğretim ortamlarında oyunlaştırmanın kullanımı yeni bir uygulama olarak görülmesine karşın, işletme gibi ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; 0000-0003-2639-4987; Uğur, Serap; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe ... -
Açık ve Uzaktan Öğrenmede Öğrenimi Bırakma Sebeplerinin İncelenmesi
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve yaşam boyu öğrenmeye olan taleple birlikte açık ve uzaktan öğrenmeye olan ilgi giderek artmaktadır. Açık ve uzaktan öğrenmede, öğrenenin kendi öğrenme yaşantısından sorumlu ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi destek sistemi tasarımı
Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın temel amacı, uzaktan eğitimde öğretim elemanlarına yönelik çevrimiçi bir destek sisteminin tasarımının nasıl olacağını ortaya çıkarmaktır. Araştırmada öğrenme kuramı olarak Andragoji, iletişim kuramı olarak ... -
Açıköğretim öğrencilerinin kitap alma durumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-5069-0132; 0000-0003-2639-4987; 0000-0002-2424-2720; Akyıldız, Murat; Usta, İlker; Okur, Muhammet Recep; Kuş, Gökhan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Son yıllarda artan eğitim materyallerinin online ortama aktarılması eğilimine rağmen Açıköğretim sisteminde hala temel eğitim materyali basılı kitaptır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin çok sık kullanılmadığı dönemlerde ... -
An Examination of Xmoocs: an Embedded Single Case Study Based on Conole'S 12 Dimensions
Koçdar, Serpil; Okur, Muhammet Recep; Bozkurt, Aras (Anadolu University, 2017)This study intends to examine the xMOOCs offered by one of the mainstream MOOC platforms in Conole's 12 dimensions. For this purpose, the research employed an embedded single case study using heuristic inquiry to collect ... -
Game-Based Learning Content Production for E-Learning Environments
Gümüş, Salih; Okur, Muhammet Recep; Dinçer, Gökhan Deniz (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2011)The opportunities provided by information and communication technologies with use of Internet in educational environments after the 1990s use of e-learning environments has been increasing in open and distance education. ... -
Görme engelli öğrenenlerin eğitim yaşantısında karşılaştıkları sorunların belirlenmesi, açık ve uzaktan öğrenme alanı için çözüm yolları geliştirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0003-2639-4987; Okur, Muhammet Recep; Demir, Muhammed (Anadolu Üniversitesi, 2019)Etkili bir öğretim için tüm duyu organlarının işe koşulmasının öğretimin başarısını artırdığı alanyazında farklı çalışmalarda vurgulanmaktadır. Buna karşın görme yetersizliği olan öğrenenlerin öğrenme konusunda çeşitli ... -
Investigation of the Effect of Central Placement on Open Education System
Okur, Muhammet Recep (Anı Publishing, 2019)This study aims to reveal the numerical change of the number of open education system students according to the central placement examination. Between 2015-2018, the numerical change of the Open Education Faculty students ... -
K12 düzeyinde yabancı dil İngilizce derslerinde harmanlanmış öğrenme sistemi : bir eylem araştırması
Aksak Kömür, İstek (Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Harmanlanmış öğrenme, öğrenenleri hızla değişen karmaşık bir dünyaya hazırlayabileceği ileri sürülen bir eğitim sistemi olarak değerlendirilmektedir. Harmanlanmış öğrenmeyi bir sistem olarak ele alan her kademede çalışmaların ... -
Okul öncesi dönemdeki 5-6 yaş çocuklarının görsel okuryazarlık durumlarının ve dijital öğrenme içeriklerinin incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-8798-5986; 0000-0003-2639-4987; Alpay, Nagihan; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2021)2020 yılının başında yaşanan ve tüm dünyadaki eğitim-öğretim-öğrenme sürecini yeni bir dönüşüme sokan pandemi dönemi, açık ve uzaktan öğrenmenin eğitimdeki yerini ve önemini netleştirmiş; bilgi iletişim teknolojileri ... -
Online Social Networks as Communication and Learning Environments: Post-Graduate Students' Attitudes and Preferences
Bozkurt, Aras; Karadeniz, Abdükadir; Okur, Muhammet Recep (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2015)The globe has undergone drastic changes in new millennial as a consequence of network technologies and social software. Social network sites have become very popular for people from diverse backgrounds and drown much ... -
Öğrenci başarısının yapay sinir ağları ile kestirilmesi : Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
Yıldız Aybek, Hilal Seda (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi (AÖS) kapsamında, 2014 - 2015 ve 2015 - 2016 öğretim yıllarında Temel Bilgi Teknolojileri – 1 (BIL101U) dersine kayıtlı olan öğrencilerin dönem sonu sınavı puanları ... -
Öğrenci destek hizmetleri bağlamında yükseköğretimde e-devlet kapısı üzerinden sunulan hizmetlerin incelenmesi
Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2019)Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelerle birlikte kamu hizmetlerinin sunumunda etkin, hızlı, kaliteli, sürekli, güvenilir, şeffaf ve bütünleşik yapılar ön plana çıkmaktadır. e-Devlet, zamanın en güncel bilgi ve ... -
Öğrenci destek malzemesi olarak kısa videolar: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi İzle-Öğren Platformu
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0003-2639-4987; Okur, Muhammet Recep; Yıldız Aybek, Hilal Seda (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu çalışmada Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi dahilinde geliştirilmiş olan video tabanlı Sor|İzle|Öğren web platformunun İzle-Öğren kısmı çeşitli boyutlarıyla ele alınmıştır. Bu boyutlardan birincisi Açık ve Uzaktan ... -
Özel eğitimde web portalı tasarımı : (özel gereksinimli çoçukların ailelerine yönelik bir web portalı uygulaması
Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2006)Bu tezde Özel Eğitim alanında bir web portalı tasarımı ele alınmıştır. Bu bağlamda özel gereksinimli çocukların aileleri ve konu uzmanları için bir portal uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu portalın oluşumu sırasında ... -
Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0002-8767-3165; 0000-0003-2639-4987; Özgürden, Selma; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2022)Dünya çapında milyonlarca öğrenciyi etkileyen Covid-19 un, eğitim-öğretim üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle Covid-19 pandemisi süresince uygulanan acil uzaktan eğitimin K12 düzeyinde öğrenme ... -
Predicting Achievement with Artificial Neural Networks: The Case of Anadolu University Open Education System
Aybek, Hilal Seda Yıldız; Okur, Muhammet Recep (Ijate-Int Journal Assessment Tools Education, 2018)This study aims to predict the final exam scores and pass/fail rates of the students taking the Basic Information Technologies -1 (BIL101U) course in 2014-2015 and 2015-2016 academic years in the Open Education System of ... -
Storyboarding issues in online course production process
Okur, Muhammet Recep; Gümüş, Salih (Elsevier Science BV, 2010)This paper presents some issues in online course development process. Online course development takes for a long time and it is a comprehensive process. A web developer makes a scenario from the content which is sent by ... -
Student Affairs in Distance Education System of a Mega-University
Uca-Güneş, E. Pınar; Okur, Muhammet Recep (IATED-Int Assoc Technology Education A& Development, 2015)Student affairs is an important issue in distance education as the student first interacts with the related center/centers directly or indirectly, and it's a connection point to the education organization. This interaction ...