Yazar "Rakap, Salih" için listeleme
-
Bilimsel-Dayanaklı Uygulamaları Belirlemede “Tek-Denekli Deneysel Araştırmaların Niteliksel Göstergeleri” Yönergesinin Matematik Becerileri Öğretimi Örneğinde Ele Alınışı
Aydın, Orhan; İftar, Elif Tekin; Rakap, Salih (2019)Özel eğitim alanında bilimsel-dayanaklı uygulamalar her geçen gün uzmanlar, araştırmacılar ve uygulamacılar arasında daha fazla dikkate alınan bir konu haline gelmiştir. Bu çalışmada, Horner ve diğerleri tarafından 2005 ... -
Early Childhood Inclusion in Turkey
Diken, İbrahim Halil; Rakap, Salih; Diken, Özlem; Tomris, Gözde; Çelik, Seçil (Lippincott Williams & Wilkins, 2016)Inclusion of young children with disabilities into regular preschool classrooms is a common practice that has been implemented for several decades in industrialized nations around the world, and many developing countries ... -
Evaluation of treatment effect estimates in single-case experimental research: comparison of twelve overlap methods and visual analysis
Yucesoy-Ozkan, Serife; Rakap, Salih; Gulboy, Emrah (Wiley, 2020)The purpose of this study was to compare 12 commonly-used nonoverlap methods with each other and with the results of visual analysis. Data were obtained from 25 studies focused on embedded instruction and schema-based ... -
Explanation of "Quality Indicators of Single-Subject Experimental Research Studies" Rubric using studies focused on teaching mathematics skills
Aydin, Orhan; Tekin-Iftar, Elif; Rakap, Salih (Ankara Univ, Fac Educational Sciences, 2019)Evidence-based practices have become a subject of further consideration among experts, researchers and practitioners in the field of special education in recent years. in this study, we described (a) how quality indicators ... -
How complete are individualized education programmes developed for students with disabilities served in inclusive classroom settings?
Rakap, Salih; Yucesoy-Ozkan, Serife; Kalkan, Sinan (Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)Development of high-quality individualized education programmes (IEP) is vital for students with disabilities. Although legislations and literature provide guidelines for which components to be included in IEPs, there is ... -
Koçluk desteğinin öğretmenlerin işlevsel iletişim öğretimini uygulama becerileri ile otizm spektrum bozukluğu olan çocukların iletişim becerilerine ve problem davranışlarına etkisi
Rakap, Salih (Anadolu Üniversitesi -Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Araştırmanın amacı, özel eğitim öğretmenlerinin gereksinimlerine dayalı olarak ADDIE modeli temel alınarak geliştirilen ve öğretmen eğitimi ile koçluk içeren mesleki gelişim programının, öğretmenlerin problem davranışların ...