Yazar "Sak, Uğur" için listeleme
-
6. sınıf öğrencilerinin matematik yeteneğindeki cinsiyet farklılıkları : ÜYEP örneği
Ayvaz, Ülkü (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada genel matematik yeteneğindeki ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi bünyesinde yer alan Üstün Yetenekliler Eğitim Programları ... -
Abraham Tannenbaum'un üstün yetenek sınıflandırmasına giren örnek yetenek türlerinin toplumsal değeri üzerine bir araştırma
Demirel, Şule (Anadolu Üniversitesi, 2008)Üstün yetenek ve üstün zekâ günümüzde giderek önem kazanan konulardır. Özellikle son yıllarda Türkiye’de de üstün yetenek ve üstün zekâ ile ilgili çalışmalar yoğunlaşmıştır. Ancak yine de Türkiye’de üstün yetenek üzerine ... -
Aile bireyleri arasında cinsiyete dayalı zekâ düzeyi algıları
Sert, Reyhan (Anadolu Üniversitesi, 2009)İki cinsiyet arasında özellikle zekâ düzeyleri konusunda bir fark olup olmadığı pek çok araştırmaya konu olmuştur. Diğer yandan karşıt cinsler arasında zekâ konusunda bu tür tartışmalar varken, insanların hem kendi zekâ ... -
Anadolu-SAK zekâ ölçeği'nin (ASİS) 10-11 yaş düzeyinde ön uygulama çalışması
Bozbey Esmeroğlu, Selin (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmada Türkiye'nin ilk yerli zekâ ölçeği olarak geliştirilen, Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği'nin (ASİS) ön uygulama verilerine dayanarak 10- 11 yaş düzeyi madde analizi çalışması yapılmıştır. ASİS, 4-12 yaş grubundaki ... -
Bilimsel üretkenlik testinin ilköğretim 6. sınıf düzeyinde psikometrik özelliklerinin incelenmesi
Ayas, M. Bahadır (Anadolu Üniversitesi, 2010)Bu araştırmada ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılıklarının değerlendirilmesi ve üstün zekâlılar eğitim programlarına bilimsel anlamda yetenekli öğrencilerin seçiminde kullanılmak üzere tasarlanmış Bilimsel ... -
Bı?lı?msel u?retkenlı?k testı?nı?n 3, 4 ve 5. sınıf o?g?rencı?lerı?ne uygun formunun gelı?s?tı?rı?lmesı? ve o?n psı?kometrı?k o?zellı?klerı?nı?n ı?ncelenmesı?
Ayas, M. Bahadır (Anadolu Üniversitesi, 2017)Yaratıcılık c?alıs?malarını olumsuz yo?nde etkileyen fakto?rlerin bas?ında yaratıcılık o?lc?me arac?larının sınırlılıkları gelmektedir. Yaratıcılık o?lc?me arac?larındaki sınırlılıkların bas?ında alana o?zgu? modern ... -
Creativity in the domain of mathematics
Sak, Uğur; Ayvaz, Ülkü; Bal-Sezerel, Bilge; Nazlı, Özdemir, N. (Cambridge University Press, 2017)In this chapter, we first review mathematical creativity with an emphasis on the nature of novelty in mathematics. We compare mathematical creativity to creativity in other domains, provide examples of novelty, and contrast ... -
A Critical Assessment of the Education for Gifted and Talented Students in Turkey
Sak, Uğur; Ayaş, Bahadır; Bal-Sezerel, Bilge; Opengin, Ercan; Özdemir, Nazlı N.; Demirel-Gürbüz, Şule (Information Age Publishing-Iap, 2016)Gifted education in the Republic of Turkey has undergone dramatic changes in recent years. Innovations and regulations in the education of gifted and talented students have emerged and been formed as a result of a global ... -
Çocuklar için animasyonlu bilimsel yaratıcılık testinin geliştirilmesi
Sak, Uğur; Anadolu Üniversitesi; Ateşgöz, Nazmiye Nazlı (Anadolu Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada anasınıfı, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin bilimsel yaratıcılığını ölçmeye yönelik Çocuklar için Animasyonlu Bilimsel Yaratıcılık Testi (ÇABİYAT) geliştirilmiş ve testin psikometrik özellikleri ... -
Developmental variation in children's creative mathematical thinking as a function of schooling, age, and knowledge
Sak, Uğur; Maker, C. June (Lawrence Erlbaum Assoc Inc, 2006)Prior researchers reported that children's creativity development displays a nonlinear trajectory. This article investigated the association of age, years of schooling, and domain-specific knowledge in the development of ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bireylerin ve özel öğrenme güçlüğü olan bireylerin bilişsel profillerinin Anadolu-Sak Zekâ Ölçeği ile incelenmesi
Cirık, Mevlüt (Anadolu Üniversitesi, 2018)Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) ve Özel Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) çocukluk çağında en sık görülen nöropsikiyatrik bozukluklardandır. DEHB ve ÖÖG’nin tanılanmasında birçok ölçek kullanıldığı gibi zeka ölçekleri ... -
Education programs for talented students model (EPTS) and its effectiveness on gifted students' mathematical creativity
Sak, Uğur (2013)Bu makalede Üstün Yetenekliler Eğitim Programları modeli (ÜYEP) ve programın üstün yetenekli öğrencilerin matematiksel yaratıcılıkları üzerindeki etkisi incelenmiştir. ÜYEP, üstün yetenekli ilköğretim öğrencilerine yönelik ... -
Education Programs for Talented Students Model (EPTS) and its Effectiveness on Gifted Students' Mathematical Creativity
Sak, Uğur (Turkish Education Assoc, 2013)The purpose of this article is to present an overview of the Education Programs for Talented Students (EPTS) and their effectiveness on gifted students' mathematical creativity. The EPTS is a university-based, six-component ... -
The effectiveness of the Creative Reversal Act (CREACT) on students' creative thinking
A research study using one-group pretest-posttest design was carried out on the effectiveness of the Creative Reversal Act (CREAM on creative thinking. The CREACT is a new, teaching technique developed based on the theory ... -
EPTS Curriculum Model in the Education of Gifted Students
Sak, Uğur (University Murcia, 2016)In this article, the author reviews the EPTS Model (Education Programs for Talented Students) and discuss how it was developed through multiple stages, the ways it is used to develop programs for gifted students, and then ... -
Eşik hipotezinin asis zekâ ölçeği puanları ve yaratıcı hayal gücü kartları ile incelenmesi
Sak, Uğur; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Yılmaz, Gözde (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Geçmişten bugüne zekâ ve yaratıcılık ilişkisi birçok araştırmacı tarafından eşik hipotezi ile açıklanmıştır. Hipoteze göre zekâ ve yaratıcılık arasında 120 IQ düzeyine kadar belli bir ilişki bulunmakta bu düzeyin üstünde ... -
Farklı türde problem geliştirmeye yarayan discover problem matrisinin revize edilerek psikometrik özelliklerinin araştırılması
Güçyeter, Şule (Anadolu Üniversitesi, 2009)Bu çalışmada farklı türde problem geliştirmeye yarayan DISCOVER Problem Matrisi revize edilerek matrise yeni bir problem türü ilave edilmiştir. Revize edilen matrise göre hazırlanan ölçme aracı üzerinden oluşan yeni yapının ... -
Hızlandırmanın u?stu?n zekalı o?g?rencı?lerı?n akademı?k bas?arısı ve sosyal-duygusal gelı?s?ı?mı? u?zerı?ndekı? etkı?sı?ne yo?nelı?k bı?r meta-analiz çalışması
Ersoy, Sıdıka (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal-duygusal gelişimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal-duygusal gelişimi ... -
International profiles: Turkey: Education for gifted students
Sak, Uğur (Routledge Taylor & Francis Group, 2006)[No abstract available] -
Matematik Yeteneğindeki Cinsiyet Farklılıklarının Bileşensel ve Üst %10'luk Analizi: ÜYEP Örneği
Sak, Uğur; Ayvaz, Ülkü (2017)Bu araştırmada genel matematik yeteneği ve matematik yeteneğinin alt becerilerindeki cinsiyet farklılıkları incelenmiştir. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi'ne (ÜYEP) ...