Yazar "Selvi, Kıymet" için listeleme
-
ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri Ölçeğinin Uyarlanması Çalışması
Bu çalışmanın amacı, ACRA-Yükseköğretim Öğrenme Stratejileri ölçeğinin geçerlik, güvenirlik çalışmasının yapılarak Türk yükseköğretim öğrencileri için uyarlamadır. Yükseköğretim için kullanılan "ACRA-Yükseköğretim Öğrenme ... -
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses
Sönmez, Belgin; Gündüz, Feryal Gülten; Selvi, Kıymet (Ankara University, 2015)In this study, ‘ACRA Higher Education Learning Strategies Scale’, which was developed by Arias and Justica (2003) for higher education students is aimed to be adapted for high school students. Firstly, the scale was ... -
The Adaptation of Abridged ACRA Learning Strategies Scale for High School Students: Validity and Reliability Analyses11
Bu çalışmada, Arias ve Justica (2003) tarafından geliştirilmiş olan 'Kısaltılmış ACRA Öğrenme Stratejileri' ölçeğinin lise öğrencileri için uyarlama çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Ölçek, öncelikle Türkçeye çevrilmiş, ... -
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Araştırma Konuları
Selvi, Kıymet (Anadolu Üniversitesi, 2002)Bu çalışmanın amacı Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin araştırma yapmak istedikleri konuların ve bu konuların ilgili olduğu alanların saptanmasıdır. Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri ... -
Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde Uygulanmakta Olan Kredili Sistemin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşleriyle Değerlendirilmesi
Balaban, Jale; Selvi, Kıymet (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu araştırmada Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi’nde uygulanmakta olan kredili sistemin öğrenci ve öğretim elemanı görüşleriyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Kredili sistem uygulamasını değerlendirme ... -
Beyin Fırtınası Yöntemiyle İhtiyaç Analizi
Selvi, Kıymet (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada, ihtiyaç analizinin beyin fırtınası yöntemiyle nasıl gerçekleştirileceği açıklanmıştır. Çalışmada, ihtiyaç analizi tekniklerinden biri olan beyin fırtınası yönteminin uygulanması için yapılması gereken ön ... -
The Construct Validity of Felder-Soloman Index of Learning Styles (ILS) for the Prospective Teachers
Çardak, Suzan Çiğdem; Selvi, Kıymet (2016)Öğrenme sürecine ilişkin önemli bir bireysel farklılık olan öğrenme stili, öğrenenin öğrenme özelliklerini ve öğrenme sürecinde tercih ettiği yolları ifade eden bir kavramdır. Alanyazında yer alan öğrenme stillerini ... -
Curriculum evaluation model-KÖNDEM
Yazçayır, Nevriye; Selvi, Kıymet (2020)The aim of this study is the transformation of “Demirel Analytic Curriculum Evaluation ModelDAPDEM” developed by Demirel in 2006 into Curriculum Evaluation Model-KÖNDEM in order to be used in evaluation of the curricula. ... -
Developing a "Self-Directed Learning Implementation Skills Scale for Primary School Students": Validity and Reliability Analysis
Gündüz, gülten Feryal; Selvi, Kıymet (Alexandru Ioan Cuza University Iasi Fac Philosophy & Social-Political Sciences, 2016)The purpose of this study was to develop "The Scale of Determining Self-Directed Learning Implementing Skills" for primary school students. Data were gathered by a survey method. In order to develop this scale, draft items ... -
Developing a Teacher Trainees' Democratic Values Scale: Validity and reliability analyses
Selvi, Kıymet (Soc Personality Res Inc, 2006)The purpose of this study was to develop a Teacher Trainees' Democratic Values Scale (TTDVS) related to educational life. The TTDVS was determined by using factor analysis, which was conducted with 979 participants. The ... -
Educational Paradigm Shift Towards Phenomenological Pedagogy
Selvi, Kıymet (Springer, 2014)The main aim of the educational system is to help individuals improve their own learning to deal with searching suitable ways of improving learning within the educational context. Learning is one of the most important ... -
Evaluation of the "second instructor application" in synchronous discussions in an online course: A case study at Anadolu University, Turkey
Selvi, Kıymet; Cardak, C. S. (2009)Anadolu University is one of the universities which serve online courses in Turkey and the course of "Instructional Planning and Evaluation" is one of the graduate level online courses given at Anadolu University. The ... -
Genel lise öğrencilerinin öğrenme stilleri
Tekaz, Sema (Anadolu Üniversitesi, 2004)Öğretme-öğrenme sürecinde öğrencilerin öğrenme stilini dikkate alarak öğretimi gerçekleştirmek gittikçe önem taşımaktadır. Öğretmenlerin, yöntem, teknik, strateji ve kullanılacak materyalleri öğrenci ihtiyaçlarına göre ... -
Harmanlanmış öğrenme sürecinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi
Çardak, Çiğdem Suzan (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, harmanlanmış öğrenme sürecinde, Öğretim İlke ve Yöntemleri dersinde öğrencilerin etkileşimlerinin ve öğrenme düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu temel amaca yönelik olarak, harmanlanmış öğrenme ... -
Human Rights Education in the World and in Turkey
Selvi, Kıymet (2004)Bu çalışmada, insan haklan eğitimi konusunda son elli yılda yapılan çalışmalar incelenmiştir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, insan haklan eğitimi konusunda yapılmış olan uluslararası toplantılar ve ... -
Increasing teacher candidates' ways of interaction and levels of learning through action research in a blended course
Cardak, Çiğdem Suzan; Selvi, Kıymet (Pergamon-Elsevier Science LTD, 2016)Within the scope of this research, efforts were exerted to increase teacher candidates' interaction ways through action research in a blended teaching profession course in higher education level. Teacher candidates ... -
İlkokul Öğrencilerinin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öğretici Destekli Bir Model (İÖDKKÖM) Önerisi
Küçüker, Feryal Gülten; Selvi, Kıymet (2016)Bu araştırmada ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin geliştirilmesi ve ilkokul 4.sınıflar için öğretici destekli bir kendi kendine öğrenme modelinin (İÖDKKÖM) tasarlanması amaçlanmıştır. ... -
İlkokul öğrencilerinin kendi kendine öğrenme becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretici destekli bir model önerisi
Küçüker, Gülten Feryal (Anadolu Üniversitesi, 2014)Araştırmanın genel amacı, ilkokul 1.-4.sınıf öğrencilerinin kendi kendine öğrenme (KKÖ) becerilerinin betimlenmesi ve bu becerilerin geliştirilmesine yönelik ilkokul 1.-4.sınıf öğrencileri için öğretici destekli bir model ... -
İngilizce öğretmenlerinin derse başlamada etkin öğrenme stratejilerini uygulama durumları
Düztepeliler, Zühal (Anadolu Üniversitesi, 2005)Etkin öğrenme stratejileri, İngilizce öğretiminde öğrencilerin kendilerine güvenmelerini, hata yapmaktan korkmamalarını, derse katılmaktan mutluluk duymalarını, çalışmalarını yönetmelerini, arkadaşları ve yöneticilerle ...