Yazar "Tüfekçioğlu, Umran" için listeleme
-
Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesinde işbirliği-gözlem yöntemi anlatım yönteminin karşılaştırılması
Erdiken, Behram (Anadolu Üniversitesi, 1996)Araştırmada, Anadolu Üniversitesi İÇEM lise düzeyindeki işitme engelli öğrencilerin yazılı anlatım etkinliklerinde, işbirliği- gözlem yöntemi uygulanan grup ve anlatım yöntemi uygulanan grubun, yazılı anlatım becerilerinin ... -
Eskişehir ili ilkokulları 4. ve 5. sınıf işitme engelli öğrencilerin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre değerlendirilmesi
Girgin, Ümit (Anadolu Üniversitesi, 1997)Bu araştırma Eskişehir ili İşitme Engelliler Okulu, İÇEM ve İlkokulların 4. ve 5. sınıflarına devam eden işitme engelli öğrencilerin okumayı öğrenme durumlarının çözümleme ve anlama düzeylerine göre öğretmenleri tarafından ... -
Farklı iki eğitim ortamında sözel iletişim eğitimi gören işitme engelli öğrencilerin konuşma dillerinin karşılaştırılması : Eskişehir Sağırlar Okulu ve Anadolu Üniversitesi-İÇEM
Tüfekçioğlu, Umran (Anadolu Üniversitesi, 1989)Geçmişte ve günümüzde işitme engelli çocukların eğitimi incelendiğinde, bu çocukların ana dillerini geliştirmek amacıyla farklı eğitim kurumlarında farklı sözel iletişim yöntemlerinin uygulanmakta olduğu görülmektedir. ... -
Fen bilgisi öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Şağban, Keziban (Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırma, İşitme Engelli öğrencilere fen bilgisi öğretimi amacıyla uygulanan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılmasında, öğrencilerin öğrenme durumlarına bir etkisi olup olmadığını ortaya koymak amacıyla ... -
İleri ve çok ileri derecede doğuştan veya dil öncesi işitme engelli çocuklar için tek heceli kelime ayırdetme testi
Turan, Zerrin (Anadolu Üniversitesi, 1999)Bu çalışmada doğuştan veya dil öncesi, ileri ve çok ileri derecede işitme engelli çocuklar için tek heceli, ünsüz-ünlü-ünsüz yapıda ve bu çocuklarca bilinir ve resimlenebilir özellikte kelimelerden oluşan bir kelime ... -
İşitme engelli öğrencilerin fen öğretimine verdikleri yanıt ve öğrenci özellikleri bakımından incelenmesi
Aktürel, İhsan Evren (Anadolu Üniversitesi, 2004)Bu araştırma, işitme engelli öğrencilere 11 hafta boyunca uygulanan fen bilgisi öğretimi sonucu öğrencilerde öğrenme oluşup oluşmadığının belirlenmesi için yapılmıştır. Bunun yanı sıra, meydana gelen öğrenmeyi açıklayıcı ... -
İşitme kayıplı çocukların ve normal işiten çocukların çalışma belleği ve kısa süreli bellek
Doğan, Murat, 1974- (Anadolu Üniversitesi, 2011)İşitme kayıplı çocuklarda bilişsel süreçler, hem eğitim ile ilişkisi nedeniyleuygulamacılar için hem de işitme kayıplı bireylerin doğal deney koşulu sağlaması nedeniyle temel araştırmacılar için 100 yılı aşkın bir süredir ... -
Language Characteristics of Hearing Impaired Turkish Children
Tüfekçioğlu, Umran (Multilingual Matters LTD, 2010)… -
Language characteristics of hearing impaired Turkish children
Tüfekçioğlu, Umran (Channel View Publications, 2010)[No abstract available] -
Sosyal bilgiler öğretimi amacıyla Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 5. sınıf öğrencileriyle yapılan farklı öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Ünlü, Döndü (Anadolu Üniversitesi, 2000)Bu araştırma, Sosyal Bilgiler dersinin; Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Eskişehir Ahmet Yesevi İşitme Engelliler İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencileriyle yapılan öğretim programına bağlı geleneksel düzanlatım, öğretim ... -
Speech Characteristics of Hearing Impaired Turkish Children
Tüfekçioğlu, Umran (Multilingual Matters LTD, 2010)… -
Speech characteristics of hearing impaired Turkish children
Tüfekçioğlu, Umran (Channel View Publications, 2010)[No abstract available] -
Türkçe konuşan doğal işitsel sözel yöntemle eğitim gören işitme engelli kız çocukların konuşma anlaşılırlığı ile süre ve perde özellikleri ilişkisi
Girgin, Cem (Anadolu Üniversitesi, 1997)Araştırmada Anadolu Üniversitesi İÇEM ortaokul ve lise düzeyinde doğal işitsel sözel yöntem ile eğitim gören orta derecede çok ileri dereceye kadar işitme kayıplı 35 kız öğrencinin konuşmalarının bürünsel özelliklerinden ...