Yazar "Tomris, Gözde" için listeleme
-
Antisosyal davranişlari önlemeye yönelik başariya i·lk adim erken egitim programinin etkililigi ile i·lgili yapilan bilimsel çalişmalarin i·ncelenmesi
Melekoğlu, Meral; Diken, I. H.; Çelik, S.; Tomris, Gözde (Anadolu Universitesi, 2014)[No abstract available] -
Antisosyal Davranışları Önlemeye Yönelik Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Programının Etkililiği ile İlgili Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
Erken çocukluk veya ilkokul dönemi çocuklarında antisosyal davranış gösterme riski ve bu çocuklarda antisosyal davranışların tamamen yerleşmesi giderek artmaktadır. Antisosyal davranışlar, içinde bulunduğu çevreye uyum ... -
Down sendromlu çocuğu olan ebeveynlere yönelik geliştirilen doğal öğretime dayalı erken müdahale (DÖDEM) programının ebeveyn ve çocukları üzerindeki etkililiği
Diken, İbrahim H.; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim Anabilim Dalı; Tomris, Gözde (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı; Down Sendromlu çocuğa sahip olan ebeveynlerin çocukları ile olan etkileşimlerini güçlendirmeye ve çocuklarının gelişimlerini doğal ortamlarında meydana gelen rutin, etkinlik ve geçişlerde desteklemelerine ... -
Early Childhood Inclusion in Turkey
Diken, İbrahim Halil; Rakap, Salih; Diken, Özlem; Tomris, Gözde; Çelik, Seçil (Lippincott Williams & Wilkins, 2016)Inclusion of young children with disabilities into regular preschool classrooms is a common practice that has been implemented for several decades in industrialized nations around the world, and many developing countries ... -
Effectiveness of Teaching Cafe Waitering to Adults with Intellectual Disability through Audio-Visual Technologies
Cavkaytar, Atilla; Acungil, Ahmet Turan; Tomris, Gözde (Council Exceptional Children, 2017)Learning vocational skills and employment are a priority, for adults with intellectual disability (AID) in terms of living independently. Use of technologies for the education of AID is one of the primary goals of World ... -
Effectiveness of teaching café waitering to adults with intellectual disability through audio-visual technologies
Cavkaytar, Atilla; Acungil, Ahmet Turan; Tomris, Gözde (Council for Exceptional Children, 2017)Learning vocational skills and employment are a priority, for adults with intellectual disability (AID) in terms of living independently. Use of technologies for the education of AID is one of the primary goals of World ... -
Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing
Preventing antisocial behaviors appearing at an early age--before they become chronic--through effective early intervention programs, has become an important issue in recent years. In Turkey, the increase in the number of ... -
Effectiveness of the Preschool Version of the First Step to Success Early Intervention Program for Preventing Antisocial Behaviors
Çelik, Seçil; Diken, İbrahim Halil; Çolak, Aysun; Arıkan, Arzu; Aksoy, Funda; Tomris, Gözde (EDAM, 2016)Preventing antisocial behaviors appearing at an early age-before they become chronic-through effective early intervention programs, has become an important issue in recent years. In Turkey, the increase in the number of ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları: Balıkesir ili örneği
Yılmaz, Eray (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin özyeterlik inançları ile teknolojik araç-gereç kullanımına yönelik tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. İlişkisel tarama modelindeki araştırmanın çalışma ... -
Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri
Tomris, Gözde (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Program Anaokulu Versiyonuna (BİA-AV) ve bu programın uygulanmasına yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2011-2012 ... -
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing
This study aims to describe the views of teachers, parents, and FSS-PSV counselors on the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors; in addition, the ... -
Views of Teachers, Parents, and Counselors toward the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in Preventing Antisocial Behaviors
Çolak, Aysun; Tomris, Gözde; Diken, İbrahim Halil; Arıkan, Arzu; Aksoy, Funda; Çelik, Seçil (EDAM, 2015)This study aims to describe the views of teachers, parents, and FSS-PSV counselors on the Preschool Version of First Step to Success Early Intervention Program (FSS-PSV) in preventing antisocial behaviors; in addition, the ...