Browsing by Author "Tunca, Nihal"
Now showing items 1-6 of 6
-
Baltık Ülkelerinde ve Türkiye'de Öğretmen Eğitimi
Oğuz, Aytunga; Tunca, Nihal (2008)Türk eğitim sistemi giderek diğer ülkelerin eğitim sistemiyle; öğrenci ve öğretmen değişimi yaparak ve eğitim programlarında denklik sağlayarak daha fazla etkileşim içine girmektedir. Ayrıca, AB giriş sürecindeki Türkiye’nin ... -
İlköğretim öğretmenleri için mesleki değerler ölçeğinin geliştirilmesi ve ilköğretim öğretmenlerinin mesleki değerlerinin belirlenmesi
Tunca, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmada, öğretmenlik mesleğinin mesleki değerlerinin belirlenmesi, belirlenen mesleki değerlere ilişkin ilköğretim öğretmenlerine yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi ve ilköğretim ... -
Öğretmen adaylarının bilişötesi (üst biliş) öğrenme stratejileri ile akademik öz yeterlik inançları arasındaki ilişki1
Tunca, Nihal; Alkın Şahin, Senar (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, öğretmen adaylarının bilişötesi öğrenme stratejileri ile akademik özyeterlik inançları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, bilişötesi öğrenme stratejileri ve akademik ... -
Öğretmen metaforu ölçeği: Geçerlik – güvenirlik çalışması
Tunca, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2018)Farklı disiplin alanlarında çalışan ya da öğrenim gören bireylerin öğretmenlik mesleğine yükledikleri anlamlara (metaforlar aracılığıyla) ilişkin algılarını belirleyebilmek için geçerli ve güvenilir bir “Öğretmen Metaforu ... -
Pedagojik Formasyon Sertifika Programı öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine başladıklarında karşılaşabileceklerini düşündükleri sorunlar
Alkın Şahin, Senar; Tunca, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2015)Türkiye’de alan öğretmeni ihtiyacını karşılamak için geçmişten günümüze pek çok farklı uygulamaya başvurulmuştur. 2010 yılından bu yana öğretmen yetiştiren Pedagojik Formasyon Sertifika Programı da bu uygulamalardan ... -
Suya yönelik tutum ölçeği: Geçerlik-güvenirlik çalışması
Karslı, Engin; Tunca, Nihal (Anadolu Üniversitesi, 2023)TBu çalışmada ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin suya yönelik tutum düzeylerini belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracının geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Ölçeği oluşturan maddeler belirlenirken öncelikle ...