Yazar "Uçar, Hasan" için listeleme
-
Academic procrastination and performance in distance education: a causal-comparative study in an online learning environment
Zawacki-Richter, Olaf (Anadolu Üniversitesi, 2021)Research indicates that academic procrastination is a common attitude among learners, and that it generally has a negative correlation with academic performance. The present quantitative causal-comparative study aims to ... -
Açık ve uzaktan öğrenenlerin transaksiyonel uzaklık algıları
Kumtepe, Evrim Genç; Uçar, Hasan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uzaktan Eğitim Anabilim Dalı; Altunkaya, Nilüfer (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan öğrenenlerin algılanan uzaklık düzeylerini ve bu bağlamda transaksiyonel uzaklık kuramının bileşenlerinden diyalog, yapı ve özerklik ilişkisini incelemektedir. Nicel araştırma ... -
Açıköğretim ile yaşam boyu öğrenme hikayeleri
Bozkurt, Aras; Uçar, Hasan; Koçdar, Serpil (Anadolu Üniversitesi, 12 Haziran)Kelimeler bir araya geldiğinde anlam kazanırlar ve hikâyeler bu anlamları bir bağlam içerisinde aktarmak için en etkili araçlardandır. Tarih boyunca edindiğimiz bilgileri ve tecrübeleri bir nesilden başka bir nesile aktarmak ... -
Açıköğretim Sisteminde çevrimiçi öğrenci topluluklarına katılan öğrenenlerin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; 0000-0003-1264-9002; 0000-0001-9174-4299; Uğurhan, Yusuf Zafer Can; Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2023)Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin beraberinde getirdiği internet temelli gelişmeler, açık ve uzaktan öğrenenlere farklı kanallar aracılığıyla çeşitli öğrenme ortamlarının sunulmasına imkân tanımıştır. Bu ortamlardan ... -
Book review : 25 years of ed tech
Anadolu Üniversitesi; Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Martin Weller’s 25 Years of Ed Tech aims to contribute to the history of the educational technology (ed tech) field which is seen as a nascent area throughout the years. While the author introduces the prevalent ed tech ... -
Çevrimiçi eğitimde motivasyon
Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2019)Çevrimiçi öğrenme ortamlarında motivasyon konusu hakkında bilgi edinmek isteyen herkes Maggie Hartnett tarafından yazılan Çevrimiçi Eğitimde Motivasyon isimli kitabı yararlı bulacaktır. Kitap, çevrimiçi öğrenme ortamlarında ... -
Flipped Classroom 2.0: Producing and Synthesising the Knowledge
Uçar, Hasan; Bozkurt, Aras (Anı Publishing, 2018)The flipped classroom model is a new method in education by reversing the usual learning and teaching processes. The main purpose of this study is to reveal the opinions and perceptions of the students about the flipped ... -
Integrating motivational strategies into massive open online courses (MOOCs): The application and administration of the motivation design model
Uçar, Hasan; Kumtepe, A. T. (IGI Global, 2017)Massive Open Online Courses, aka MOOCs, have become an indispensable part of the online education routine. Many universities and organizations put a lot of effort into designing, developing, and running such courses. ... -
İngilizce öğretmen adaylarının özyeterlik inancı, başarı yönelimi ve çevrimiçi öğrenme ortamına katılım durumu : uzaktan İÖLP örneği
Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2012)Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğretmen adaylarının öğretmenlik özyeterlik inancı, başarı yönelimi ve çevrimiçi öğrenme ortamına katılma durumu ve bu ortamı kullanma sıklıkları arasındaki ilişkileri incelemektir. Verilerin ... -
Pre-Service Efl Teachers' Self-Efficacy Beliefs, Goal Orientations, and Participations in an Online Learing Environment
Uçar, Hasan; Yazici Bozkaya, Müjgan (Anadolu University, 2016)This study examined the pre-service EFL teachers' self-efficacy beliefs, goal orientations, and participations in an online learning environment. Embedded mixed design was used in the study. In the quantitative part of the ... -
Pre-service EFL teachers' self-efficacy beliefs, goal orientations, and participations in an online learning environment
Uçar, Hasan; Yazici Bozkaya, Müjgan (Anadolu Universitesi, 2016)This study examined the pre-service EFL teachers' self-efficacy beliefs, goal orientations, and participations in an online learning environment. Embedded mixed design was used in the study. In the quantitative part of the ... -
Sohbet robotlarının açık ve uzaktan öğrenme destek hizmetlerinde kullanımı: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi örneği
Anadolu Üniversitesi; 0009-0009-7179-1544; 0000-0001-5083-7982; 0000-0002-3261-9647; 0000-0001-9174-4299; Kavruk, Yasin; Erdoğdu, Erdem; Şahin, Yusuf Levent; Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2024)Bu çalışmada, açık ve uzaktan öğrenme destek hizmetlerinde kullanılan ve yenilikçi yaklaşımlardan biri olarak kabul edilen sohbet robotlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, ... -
Trends in Distance Education Research: A Content Analysis of Journals 2009-2013
Bozkurt, Aras; Akgün Özbek, Ela; Yılmazel, Sibel; Erdoğdu, Erdem; Uçar, Hasan; Güler, Emel; Aydın, Cengiz Hakan (Athabasca University Press, 2015)This study intends to explore the current trends in the field of distance education research during the period of 2009-2013. The trends were identified by an extensive review of seven peer reviewed scholarly journals: The ... -
Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışını ve akademik erteleyicileri anlamak
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Öğrenme Teknolojileri Ar-Ge Birimi; 0000-0001-9174-4299; Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, uzaktan öğrenenlerin akademik erteleme davranışlarının nedenleri ve bu davranışın üstesinden gelmek için hangi yolları izledikleri incelenmiştir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemi bağlamında fenomenoloji ... -
Uzaktan eğitimde akademik erteleme davranışının üstesinden gelmek için motivasyon, eylem ve başarı modelinin kullanımı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0001-9174-4299; 0000-0002-4520-642X; Uçar, Hasan; Bozkurt, Aras (2018)Uzaktan eğitim yoluyla ders alan öğrenenlerin ve bu yolla verilen derslerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Bu yöntemle verilen derslerin ve ders alan öğrenenlerin sayısı göz önüne alındığında, bu ortamlardaki öğrenenlerin ... -
Uzaktan eğitimde ARCS-V motivasyon tasarımı modelinin kullanımı
Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Uzaktan eğitim sisteminde başarıyı etkileyen birçok faktör bulunmaktadır. Motivasyon bu faktörlerin en önemlilerinden biridir. Uzaktan eğitimde öğrenenlerin dersten ayrılması, dersi tamamlayamaması ve başarısız olması ... -
Uzaktan eğitimde motivasyon stratejilerinin öğrenenlerin ilgileri, motivasyonları, eylem yeterlikleri ve başarıları üzerine etkisi
Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu araştırmanın amacı, uzaktan eğitimde Keller'in ARCS-V motivasyon tasarımı modeline dayanarak kullanılan motivasyon stratejilerinin; öğrenenlerin derse karşı ilgilerine, motivasyonlarına, eylem yeterliklerine ve akademik ... -
Uzaktan eğitimde öğrencilerin çevrimiçi akademik yardım arama davranışları ve başarı yönelimleri
Anadolu Üniversitesi; Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada, uzaktan eğitimde öğrencilerin çevrimiçi akademik yardım arama davranışları, başarı yönelimleri ve bu faktörler arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, nicel yönteme dayalı olarak tarama modeli ... -
Uzaktan öğrenenlerin eylem yeterlik düzeylerinin incelenmesi
Uçar, Hasan (Anadolu Üniversitesi, 2020)Açık ve uzaktan öğrenme ortamlarında başarı için gerek şart olarak kabul edilen eylem yeterliği faktörü, öğrenme motivasyonunun önemli bir parçası ve öğrenen başarısının tamamlayıcısı olarak kabul edilmektedir. Bu bakış ...