Yazar "Uğur, Serap" için listeleme
-
Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşimli video kullanımı
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; 0000-0003-2639-4987; Uğur, Serap; Okur, Muhammet Recep (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bilgisayarların insan hayatına girmesi ve birçok alanda olduğu gibi eğitim-öğretim alanında da kullanılmasının bir getirisi olarak bilgisayar destekli ders malzemeleri geliştirilmeye başlanmıştır. İnternetin de işe ... -
Açık ve uzaktan öğrenmede oyunlaştırma unsurları içeren oyun kullanımı: Soruküp uygulaması örneği
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Büyük, Köksal; Uğur, Serap; Saykılı, Abdullah; Şahin, Veysel (Anadolu Üniversitesi, 2018)Eğitim amaçlı olarak geliştirilerek kullanılan eğitsel bilgisayar oyunları, motivasyona katkıları ve öğrenmeyi pekiştirici yönleriyle yetişkin eğitiminde kullanılabilecek ders malzemeleri olarak düşünülerek işe koşulmaya ... -
Büyük veri, nesnelerin interneti, sosyal ağlar, sanal kimlikler ve siber güvenlik (Editöre Mektup)
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2020)Günümüzde sosyal medyadan, dijital dünyadan paylaştığımız “bilgilerimiz”den oluşan ve nesnelerin interneti, blokzincir gibi teknolojiler aracılığıyla gittikçe “değer” kazanan verilerimizin güvenliğini sağlamak önemlidir. ... -
e-Öğrenmede küresel politikalar ve siber şeffaflık için başarılı stratejilerin geliştirilmesi
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2016)Bu kitapta e-Öğrenmede küresel politikalar ve siber şeffaflıkla ilgili stratejilerin geliştirilmesi ve başarısı ile ilgili uygulamalar ve önerilere yer verilmektedir. Genel bilgilerle birlikte özel durumlar ve uygulamalarla ... -
Merhaba yeni dünya: Covid19 ve değişen hayatlar, uzaktan eğitim, hızlanan dijital dönüşüm ve teknolojik tekillik (Editöre Mektup)
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2020)Coronavirus salgını ile ortaya çıkan ve tüm dünyada etkisini gösteren dönüşüm süreci hızla gelişmeye devam etmektedir. Sağlık ve eğitim alanları başta olmak üzere, ekonomi, alışveriş, sanayi gibi bir çok farklı alanda ... -
Mooc'ler için animasyon destekli video modülleri tasarlama: Homeostasis örneği
Uzuner, Kubilay (Anadolu Üniversitesi, 2018)MOOClar açık ve uzaktan öğrenme alanında yoğun ilgi gören platformlar arasında yer almaktadır. Dünyanın önde gelen üniversiteleri MOOCların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için önemli destekler sağlayarak herkese ... -
Sosyal ağlar, dijital avatarlar ve teknolojik tekillik
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Uzaktan Öğretim Anabilim Dalı; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2019)Sosyal ağlar ve sosyal medya teknolojiden beslenerek büyümeye devam etmektedir. Son yıllarda insanın sanal ortamlardaki davranışları ve sosyalleşme ihtiyaçları göz önüne alınarak farklı platformlar ve araçlar geliştirilmiştir. ... -
Transhumanizm ve öğrenmedeki değişim
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi; 0000-0002-4211-1396; Uğur, Serap (Anadolu Üniversitesi, 2018)Transhumanizm, insanın var olan özelliklerinin ve potansiyellerinin, genetik bilimi, sağlık ve teknolojinin yanında diğer disiplinlerin ortaklığıyla, mümkün olan tüm bilimsel ve teknolojik imkanların kullanılmasıyla ... -
Transhümanist çağda mega açık üniversitelerin yeniden yapılandırılabilmesi için stratejik karar modeli ile bir blokzincir uygulamasının geliştirilmesi
Yıldırım, Hakan (Anadolu Üniversitesi, 2018)İnsanın fiziksel ve bilişsel yeteneklerinin artırtılarak yaşlanma ve hastalanma gibi arzu edilmeyen veya gereksiz görülen yönlerinin ortadan kaldırılması amacıyla teknoloji ve bilimden faydalanılması gerektiğini öne ... -
Uzaktan Eğitimde Oyunlaştırma Kullanımı: Oyunlaştırılmış Web Tabanlı Bir Alıştırma Uygulaması
Şahin, Levent Yusuf; Karadağ, Nejdet; Bozkurt, Aras; Doğan, Ezgi; Kılınç, Hakan; Uğur, Serap; Güler, Can (2017)Uzaktan eğitimdeki temel zorluklardan birisi, öğrenenlerin zaman ve mekân bağlamında öğretenlerden, diğer öğrenenlerden ve öğrenme kaynaklarından ayrılması gibi faktörlerden dolayı karşılaşılan motivasyonel durumlardır. ... -
Uzaktan Öğrenenlerin Sosyal Medya Kullanımlarına Yönelik Bir Araştırma: AöfAnadolum Örneği
Facebook Türkiye’de üniversite öğrencileri arasında en yaygın kullanılan sosyal paylaşım ağı olarak, bireylerin birbirleriyle etkileşim sağladıkları ortamlardan biridir. İlk kez 1960’lı yılların başlarında iletişim ... -
Views of Distance Learners With Different Learning Styles on the E-Course Designs
Uğur, Serap; Erişti, S. Duygu Bedir (IATED-Int Assoc Technology Education & Development, 2012)In learner-centered education, it is very important to be aware of the learning styles of the learners. This allows to identify the strong and weak aspects of the learners and to improve latter. It also allows coming ...