Yazar "Uluyağcı, Canan" için listeleme
-
1980 sonrası Türk sineması'nda zenginlik temsilleri üzerine bir alımlama çalışması
Karadaş, Nergiz (Anadolu Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada toplumsal eşitsizliklerin en önemli belirleyicilerinden bir tanesi olan zenginliğin Türk sinemasındaki temsilleri ve bu temsillerin izleyiciler tarafından ne şekilde okunduğu ele alınmıştır. 1980’den günümüze ... -
1980 Sonrası Türk Sinemasında Özgür Kadın İmgesi:Türkan Şoray ve Müjde Ar
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2002)1980’li yıllar Türkiye için değişim ifade eden yıllar. Bu değişimin olumsuz pek çok yanı olmasına karşın olumlu sonuçları da oldu. Kadın hareketlerinin başlaması, kadın sorununun gündeme gelmesi ve bu konu üzerinde akademik ... -
2000 sonrası Türk sinemasında kadın yönetmenlerin filmlerinde kadın temsillerine feminist bakış : Yeşim Ustaoğlu ve Çiğdem Vitrinel sinemasından örnek incelemeler
Uluyağcı, Canan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Baydar Şen, Elif (Anadolu Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Feminist akımların hepsi farklı yöntem ve eylem biçimleriyle ataerki ile mücadele etme amacıyla süreç içerisinde ortaya çıkmıştır. Feministler için mücadele alanlarında biri de toplumsallaşma sürecini etkileyen ve toplumdaki ... -
2000 sonrası Türkiye'de komedyen sineması
Gencelli, Emre, 1988- (Anadolu Üniversitesi, 2014)Ülkeye girişinden itibaren sinemanın içinden ve dışından gelen değişimlerin etkisinde kalmış olan Türk sinemasında dönemsel başarıların kazandığı önem dikkat çekicidir. Sinema dışı alanların etkisine ek olarak seyirci ... -
2000'li yılların politik ikliminde Türk sineması
Yılmaz, Çağrı (Anadolu Üniversitesi, 2015)Bu çalışma, 2000'li yılların politik ikliminde Türkiye'de ortaya çıkan ekonomik, kültürel ve sosyal gelişmelerin, ideoloji bağlamında, Türk sinemasına nasıl yansıdığını ortaya koymaktadır. Buna göre, 2000'lerde uygulanan ... -
Bir Anlatım Aracı Olarak Oyunculuk: Tiyatro Oyunculuğu ile Sinema Oyunculuğu Arasındaki Ayrım
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2001)Sinemanın en önemli anlatım öğelerinden biri oyuncudur. Oyuncunun izleyici ile kurduğu ilişki kuşkusuz anlamın oluşmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu nedenle sinema oyunculuğu ayrı bir kategoride yer almaktadır. Ancak ... -
Kadına Yönelik Şiddet: TV Dizilerinde Kadına Yönelik Şiddet Üzerine Bir Araştırma
Kitle iletişim araçlarında şiddetin sunumu günümüzde tartışılan konulardan birisidir. Medyada şiddet içeren haber olaylarına her gün rastlamak olanaklıdır. Bunlar gözle görülür, örtük olmayan şiddet olaylarıdır. Bunun yanı ... -
Shrek Üzerine Bir İnceleme:Kurtarıcı ve Aşık Olmak Kavramlarının Yeniden Sunumu
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2003)Masallar çocukluk çağından itibaren insan yaşamında önemli bir yer tutmaktadır. Özellikle toplumda varolan kadın ve erkeğe ilişkin değerlerin çocuklara aktarılmasında önemli bir işlevi yerine getirmektedirler. Kuşkusuz ... -
Simge Kavramı ve Bir Film Çözümlemesi: Karşılaşma
Uluyağcı, Canan (2007)Sinemanın bir eğlence aracı olmadığı gerçeğinden yola çıkıldığında ve sinemanın bir iletişim dizgesi olduğu kabul edildiğinde sinema dilinin önemi ortaya çıkmaktadır. Kuşkusuz bu dilin okunması için dilin izleyici tarafından ... -
Sinemada Anlamın Oluşma Sürecine Bir Örnek: Nerdesin Firuze
Uluyağcı, Canan (2006)Filmin kendine özgü bir dili vardır. Sinema kendi dili içerisinde anlamı oluşturmak için pek çok göstergeden yararlanır. Yönetmen de yapıtıyla izleyicilere iletmek istediklerini bu göstergeler aracılığı ile aktarır. Böylece ... -
Sinemada Erkek İmgesi: Farklı Sinemalarda Aynı Bakış
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2001)Sinema toplumsal değer ve değişimleri yansıtma açısından yetkin bir kitle iletişim aracıdır. Özellikle öykülü sinema, izleyiciye gerçek dünyaya benzer görüntülerle seslenebilme olanağına sahiptir. Buna göre toplumda fiziksel ... -
Televizyon Reklamlarında Çocuğa İlişkin Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Sunumu
Uluyağcı, Canan; Yılmaz, Ayhan R. (2007)Toplumsal cinsiyet, toplum tarafından dayatılan ve beklenilen, erkeklik ve kadınlıkla ilişkilendirilmiş sosyal ve kültürel değerleri içerir. Sosyalleşmeden ve sosyal bağlamdan çıkarılan kavramın toplumdaki yansıması kadına ... -
Türk bağımsız sinemasında suç ve ceza kavramlarının toplumsal cinsiyet açısından algılanışı : 9, Ara, Nar filmlerinin retorik çözümlemesi
Uluyağcı, Canan; Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü; Yazıcı, Emine Sevde (Tez (doktora) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Türk sinemasında kendine özgü senaryo ve çekim teknikleri ile farklı bir yere sahip olan Ümit Ünal’ın filmleri, özgünlüğü nedeniyle bağımsız sinema olarak nitelendirilebilir. Araştırma için seçilen filmlerinde farklı cinsel ... -
Türk Filmlerinde Kahramanlar Konuşuyor
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1999)İletişimin gerçekleşebilmesinin en önemli koşullarından biri kuşkusuz “dil” dir. İletişim eyleminde kim neyi, nasıl, kime aktarıyor, aktarılan nasıl algılanıyor, nasıl yorumlanıyor sorularına yanıt aranır. Kuşkusuz bu yanıt ... -
Türk sinemasında 1960-1980 yılları arasında çizgi roman uyarlaması fantastik filmlerde erkek kahraman temsili
Demirtaş, Haşim (Anadolu Üniversitesi, 2014)Bu çalışma, Türk sinemasında "fantastik" olarak geçen ve 1960 ila 1980 yılları arasında çekilmiş çizgi roman uyarlaması filmlerde yer alan erkek kahramanların temsilini ortaya koymaktadır. Buna göre, erkekliği oluşturan ... -
Türk Sinemasında Güldürü
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 1996) -
Türk Sinemasında Namus Kavramı
Uluyağcı, Canan (Anadolu Üniversitesi, 2000)Namus kavramı Türk toplumu açısından önemli bir yere sahiptir. Kuşkusuz bu kavram her toplum için değişik anlamlar taşıyabilir. Türk toplumu açısından bakıldığında yapılan araştırmalar namus kavramının genellikle kadın ve ... -
Yakın dönem (1996-2013) Türk sinemasında engellilerin temsili
Paftalı, Emin (Anadolu Üniversitesi, 2013)Yakın dönem Türk sinemasında engellilerin nasıl temsil edildiğini saptamaya yönelik bu çalışmada, engellilerin medyada sıklıkla belirli kalıplara göre temsil edildiği düşüncesinden hareket edilmiştir. Bu amaçla medyadaki ...