Yazar "Yıldırım, Aslı" için listeleme
-
2019 okulöncesi satranç öğretim programının satranç antrenörlerinin, okulöncesi öğretmenlerinin, alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Anadolu Üniversitesi; Şahin, Hatice; Yıldırım, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2022)Okulöncesi dönemde çocukların öğrenme hızları en üst düzeydedir. Bu dönemde fiziksel ve zihinsel oyunlar, çocukların gelişimi için çok önemlidir. Çocukların gelişimine önemli katkısı olan zihinsel oyunlardan biri de ... -
2019 satranç öğretim programının satranç antrenörlerinin, okulöncesi öğretmenlerinin ve okulöncesi alan uzmanlarının görüşleri doğrultusunda incelenmesi
Yıldırım, Aslı; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Şahin, Hatice (2021)Okulöncesi dönemde çocukların öğrenme hızları en üst düzeydedir. Bu dönemde fiziksel ve zihinsel oyunlar, çocukların gelişimi için çok önemlidir. Çocukların gelişimine önemli katkısı olan zihinsel oyunlardan biri de ... -
Creativity in early childhood education program
Yıldırım, Aslı (Elsevier Science BV, 2010)Creativity is a critical concept for the successful implementation of educational programs. It is expected that teachers put forth both children's and their own creativity in all activities. In this respect, a teacher guide ... -
Okul öncesi dönemde aile ve öğretmen bakış açılarıyla çocukların sosyal değer kazanımının incelenmesi
Yıldırım, Aslı; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Taşer Polat, Tuğba (2018)Bilgi ve iletişim çağıyla birlikte ekonomik, kültürel ve siyasal alanda yaşanan gelişmelerin sosyal değerlerde de değişikliğe sebep olmasıyla birlikte bu alanda boşluklar oluşmuştur. Bu boşluklara bağlı olarak erken çocukluk ... -
Okul öncesi dönemde müze ile eğitime ilişkin uzmanların, ailelerin ve öğretmenlerin görüşlerinin değerlendirilmesi
Yıldırım, Aslı; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özer, Merve (2018)Günümüzde müzeler yaşam boyu öğrenme ile okuldaki eğitimin tamamlayıcısı haline gelmiştir. Her eğitim kademesinde kullanılan müzeler, araştırma, keşfetme ve merak duygusunun yoğun olduğu okul öncesi dönemde de kullanılmalıdır. ... -
Okul Öncesi Eğitimde Öğretmen Destek Programının Uygulamaya Yansıması
Bu araştımanın amacı, güncellenen 2013 Okul Öncesi Eğitim Programının araştırmacılar tarafından geliştirilmiş olan "Öğretmen Destek Programı" ile öğretmenlere aktarılması ve bu destek sürecinin öğretmenlerin 2013 Okul ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara yönelik inançları ile çok kültürlülüğe yönelik tutumları ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özok Bulut, Nefise; Çelik Kahraman, Sümeyra (Anadolu Üniversitesi, 2023)Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin gelişime uygun uygulamalara yönelik inançları ile çok kültürlülüğe yönelik tutumları ve öz yeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada nicel araştırma ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin sınıflarındaki çocukların problem davranışlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
Yıldırım, Aslı; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü; Sinanoğlu, Günden (Tez (yüksek lisans) - Anadolu Üniversitesi, 2018)Okul öncesi dönem çocuklarında görülen problem davranışlar çocuğun kendisini, ailesini, arkadaşlarını, öğretmenini ve sınıf iklimini etkilemektedir. Sınıf ortamında öğretmenlerin problem davranışlara müdahale noktasında ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin yaratıcılık bağlamında sanat etkinliklerini uygulama deneyimleri
Yıldırım, Aslı; Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü; Özgün, Gülşah (Anadolu Üniversitesi, 2021)Okul öncesi eğitimde önemli bir yere sahip olan sanat etkinlikleri çocukların, yaratıcı düşüncelerini harekete geçirebilmelerine, düşünce ve duygularını ifade edebilmelerine, estetik algılarını geliştirebilmelerine fırsat ... -
Okulöncesi eğitimde Türkçe etkinliklerinde uygulanan öykü tamamlama tekniğinin çocukların problem çözme becerisine etkisi konusunda öğretmen görüşleri
Yıldırım, Aslı (Anadolu Üniversitesi, 2007)Okulöncesi dönem, çocukların gelişimlerinin en hızlı olduğu dönemdir. Bu dönemde, çocukların kendini ifade edebilen, sorgulayan, araştıran ve problem çözen bireyler olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu bağlamda ... -
Okulöncesi öğretmeni adaylarının demokrasiye ilişkin metaforları
Yağan, Güder Sevcan; Yıldırım, Aslı (2014)Bu çalışmanın amacı geleceğin öğretmenleri olacak okulöncesi öğretmen adaylarının demokrasi kavramını nasıl algıladıklarını ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Bu kapsamda, ... -
The Reflection of Teacher Support Program on Practice in Preschool Education
Erdoğan, Serap; Yıldırım, Aslı; Parpucu, Nurbanu; Ülkü, Ülkü Büşra (Hacettepe University, 2017)The aim of the study is to convey updated 2013 Preschool Education Program to preschool teachers by means of "Teacher Support Program" developed by the researchers and to examine how this support program process reflect ... -
Yaratıcı problem çözme etkinliklerinin okul öncesi dönem çocuklarının yaratıcılığına etkisi
Akman, Berrin (Anadolu Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, yaratıcı problem çözme (YPÇ) etkinliklerinin beş yaş çocuklarının yaratıcılığına etkilerini ortaya koymaktır. Araştırmada karma yöntem türlerinden ardışık açımlayıcı desen kullanılmış ve bu doğrultuda ...