Ara
Toplam kayıt 11, listelenen: 1-10
Reklamdan kaçınma bağlamında geleneksel ve modern film izleme ortamlarının genç izleyiciler üzerinden karşılaştırılması: Netflix ve sinema salonları örneği
(Erciyes Üniversitesi, 2020)
Gelişen teknoloji gündelik hayat pratiklerimizi büyük bir hızla değiştirmeye ve dönüştürmeye devam etmektedir. Söz konusu alanlardan biri de modern bireyin film izleme alışkanlığı olarak ele alınabilir. Yeni iletişim ...
Yapay zekanın şafağında sinema: Morgan filmi fragmanı örneği
(2020)
Sinemanın dijitalleşmesi ve bilgisayarların büyük veri işleyerek makine öğrenmesinin imkânları dâh
ilinde; yakın
gelecekte makine öğrenmesine dayalı filmlerin nasıl üretilebileceği ve nelere yol açabileceğinin ...
“Öznel karşıtlık” formülasyonu ve animasyon sinemasında uyarlama
(2020)
Yaratıcı ve özgür yapısı ilehayali dünyaların ve soyut anlatıların görselleştirilmesinde eşsiz olanaklar sunan animasyon sineması, edebi metinlerin uyarlanmasında yüksek potansiyele sahiptir. Dünyada bu potansiyelden ...
Semiotic analysis of Anna Karenina movie posters Anna Karenina
(Anadolu Üniversitesi, 2020)
Literature and cinema are two arts that help each other to improve. Novels, a sub-branch of
literature, allow the film industry to grow and earn more. A novel adapted to cinema constitutes
a source for the scenario, which ...
Psikanalitik kuramın sinemadaki yansımaları: Aynadaki ötekimiz ve Biz
(2021)
Sigmund Freud, ruhsal arayış ve bozuklukların tedavisinde kullanılmaya başlanmış bir psikoterapi tekniği ve yöntemler bütünü olan psikanalizi tanımlayıp, tüm hayatı boyunca psikanalitik kuramı geliştirmeye yönelik çalışmalarını ...
Peyzaj mimarlığı kapsamında sinema sanatında mekan tasarımının değerlendirilmesi: Avatar filmi örneği
(Anadolu Üniversitesi, 2021)
Çevre, sosyal ve fiziksel boyutları olan geniş bir kavramdır. Mekân kavramı ise daha özel, sınırları belirlenmiş bir alanı ifade eder. İnsan, ihtiyaçları doğrultusunda çevresinde mekânlar oluşturur ve daha sonra ...
Animelerde distopyan dünyalar : 'More Than Human' animasyon filmi uygulaması
(Anadolu Üniversitesi -Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
1516 yılında Thomas More tarafından ortaya atılan distopya kavramı, zaman içerisinde değişerek hem insanlık tarihinde hem de kurgusal evrenlerde karşımıza çıkmaktadır. Geçmişte kendini mağaraya çizim yaparak ifade eden ...
İmgenin doğası ve simülasyon kavramı üzerinden Matrix filmine bakış
(Anadolu Üniversitesi, 2022)
Gerçeğin yorumlanması her zaman görsel algılama ile yakından ilişkili olmuştur. Görmenin, insan hayatında dilden önce var olması, gerçekle olan ilişkide görmeyi öncelikli kılmıştır ancak görmenin, bilmenin aracı haline ...
Sinemanın gerçeklik ile ilişkisine post-truth izdüşümler: Family Romance, LLC
(Anadolu Üniversitesi, 2022)
Teknoloji gündelik yaşamın, kültürel bağlamların ve toplumsal ilişkilerin biçimlerinde belirli kırılmalara yol açmış ve önemli değişimleri beraberinde getirmiştir. Gündelik yaşamın içerisine gömülü bir şekilde, kültürel ...
Sinema estetiği: Gerçeklik ve hakikat
(Anadolu Üniversitesi, 2023)
Bu çalışmada; Selçuk Ulutaş’ın 2017 yılında yayınlanan “Sinema Estetiği: Gerçeklik ve Hakikat” isimli
çalışmasının irdelenmesi amaçlanmıştır. Sinema araştırmaları alanında konuya ilişkin akademik
tartışmalarının yetersiz ...