TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Institution Author "Kabakçı Yurdakul, Işıl"
Now showing items 1-13 of 13
-
Bilgisayar Öğretmen Adaylarının Okul Uygulama Derslerinin Yararlarına İlişkin Görüşleri
Becit, Gökçe; Kurt, A.Aşkım; Kabakçı Yurdakul, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2009)Öğretmen eğitimi kapsamında uygulama dersleri nitelikli öğretmen yetiştirmede oldukça büyük bir öneme sahiptir.Bu bağlamda öğretmen adaylarının uygulama eğitimine bakış açılarının belirlenmesi sürecin iyileştirilmesi adına ... -
Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümlerinde ekonomi okuryazarlığına ilişkin göstergeler
Gerek, Sevgi; Kurt, Aşkım A. (2010)21. yüzyılda teknoloji ve iletişimdeki gelişme ve ilerlemeler bireylerden beklentilerin hızla artmasına yol açmıştır. Ortaya çıkan bu beklenti alanlarından birisi de okuryazarlıktır. Bilgi çağının bir gereksinimi ve doğurgusu ... -
Bilgiye Erişim Aracı Olarak Öğrencilerin İnternete Yaklaşımı
Yolal, Medet; Kozak, Rıdvan (2008)Bilgi teknolojileri ve internet ortamındaki gelişmeler son kullanıcıların bilgisayar kullanım tutumları ve yapıları üzerinde kapsamlı bir değişime neden olmuştur. Benzer biçimde internet üzerinden son kullanıcılarla erişim ... -
Bilişim teknolojileri öğretmen adaylarının teknogerçekçiliklerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet (2013)Bu araştırmanın amacı Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının teknogerçekçilik düzeylerini sınıf, cinsiyet ve teknoloji kullanım yeterlikleri açısından incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından 3 ... -
Examining communication skills of pre-service information technology teachers
Anadolu Üniversitesi; Karakoyun, Ferit; Kabakçı Yurdakul, Işıl (Anadolu Üniversitesi, 2013)The purpose of the present study was to determine the communication skills of preservice information technology (IT) teachers attending Computer Education and Instructional Technologies (CEIT) at Anadolu University and ... -
Faculty Members' Views on Academic Activities
Odabaşı, Hatice Ferhan; Kurt, Adile Aşkım; Kabakçı Yurdakul, Işıl; Fırat, Mehmet; İzmirli, Serkan; Çankaya, Serkan; Mısırlı, Zeynel Abidin (Anı Yayıncılık, 2012)Problem Statement: Providing an integrated viewpoint to academic activities related to instruction, research, community service, and administration and determining academicians' views on these academic activities will ... -
İşitme Engelli Öğrencilerin Okuma-Yazma Eğitiminde Mobil Uygulama Kullanımı
Okuryazarlık, toplumda işlev görebilmek için gereken temel becerilerden biridir. Ancak işitme engelli bireyler, dilin fonetik sistemine erişememeleri nedeniyle okuryazarlık gelişiminde dezavantajlı durumdadır. Bilgi ve ... -
İşitme Engelliler İçin Mobil Uygulama Geliştirme Süreci: Çarkıfelek Örneği
Okuma-yazma, işitme engelli bireylerin kişisel ve akademik gelişimleri için son derece önemli bir beceri olarak öne çıkmaktadır. Bu çerçevede işitme engellilerin okuma-yazma öğretimini destekleyecek etkinliklerin düzenlenmesi ... -
Öğretimin değerlendirilmesinde çoklu ortam kullanımına eleştirel bir bakış
Bilgisayarların farklı enformasyon biçimlerini içerme potansiyellerinin artmasına bağlı olarak metin, ses, video ve animasyon gibi farklı ortamların aynı anda işe koşulmasını ifade eden çoklu ortamlar geliştirilebilmektedir. ... -
Öğretmen Adaylarının Bilgi ve İletişim Teknolojileri Entegrasyonu Uygulamalarının Dönüştürücü Öğrenme Kuramı Açısından İncelenmesi
Öğretmen adaylarının bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) entegrasyonu becerilerini uygulayabilmelerine yönelik lisans programındaki dersler incelendiğinde gerçek ortamda BİT entegrasyonu becerilerini deneyimledikleri tek ... -
Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi
Kabakçı Yurdakul, Işıl (2011)Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitime yönelik yeterlik düzeylerinin ve bu düzeylerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini (BİT) kullanım düzeyleri açısından farklılaşma durumunun belirlenmesidir. ... -
Perceived Problems of Computer Teachers
Kabakçı Yurdakul, Işıl; Akbulut, Yavuz; özoğul, Pınar (Anı Yayıncılık, 2009)Problem Statement: Effectively equipping 21(st)-century individuals with skills to use Information and Communication Technologies (ICTs) is of utmost importance, as they have become commonplace in most areas of life. Such ... -
Teknolojiyi Kullanmak ve Teknogerçekçi Olabilmek
Ürün, süreç, bilgi, amaç ve anlam boyutlarına sahip olan teknoloji, yaşamımızın her boyutunda yer alarak bizlere heyecan verici değişiklikler ve kolaylıklar sunmasının yanı sıra, yeni gerilim ve tehlikeleri de beraberinde ...