TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu by Institution Author "Odluyurt, Serhat"
Now showing items 1-9 of 9
-
Determining the Opinions of Preschool Teachers Regarding Inclusion
Batu, Emine Sema; Odluyurt, Serhat; Alagözoğlu, Ezgi; Cattlk, Melih; Şahin, Şerife (Ankara University, Fac Educational Sciences, 2017)The general purpose of this study was to determine the opinions of preschool teachers about inclusion. Participants were 45 preschool teachers from 8 preschools who had students with special educational needs in their ... -
Gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretimi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (2010)Bu araştırmanın genel amacı, okulöncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara, kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretiminde etkinlikler içine gömülen eşzamanlı ipucuyla ... -
Investigating the perspectives of the physicians on the diagnosis of autism spectrum disorders
Yiğitoğlu, Emine (2021)The aim of this research was to identify the diagnostic steps and the experiences of physicians (child psychiatrists and neurologists) employed at a university hospital. Qualitative methodology was employed in this study. ... -
An Investigation on the Effects of PECS and Observational Learning in Initiating and Maintenance of Communication among Children with Autism **
Odluyurt, Serhat; Aldemir, Özgül; Kapan, Alper (2016)The purpose of this research is to identify the efficacy of PECS provided in gaining of independent communicative initiation and maintenance skills to children with autism. Population of this research consisted of six ... -
Kaynaştırmaya devam eden otistik özellikler gösteren çocuklara kurallı oyun öğretiminde akranları tarafından doğrudan model olma ve videoyla model olma öğretiminin etkilerinin karşılaştırılması
Odluyurt, Serhat (2013)Bu araştırmanın genel amacı, kaynaştırma ortamlarına devam eden ilköğretim düzeyindeki otistik özellikler gösteren çocukların akranlarına, doğrudan model olma ve video ile model olma öğretim süreçleri öğretilmiş ve bu ... -
Okul öncesi dönemdeki kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin öğretmen görüşlerine ve alanyazın taramasına dayalı olarak belirlenmesi
Odluyurt, Serhat; Batu, Emine Sema (2009)Bu araştırmanın genel amacı, okul öncesi dönemde kaynaştırma ortamına yerleştirilecek gelişimsel yetersizlik gösteren çocukların sahip olmaları beklenen kaynaştırmaya hazırlık becerilerinin, öğretmen görüşlerine ve alanyazına ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanısı koyan doktorların tıbbi tanılama sürecine ilişkin görüşlerinin incelenmesi
Yiğitoğlu, Emine (2021)Bu araştırmanın amacı, İç Anadolu Bölgesi'ndeki bir üniversite hastanesinde çalışan çocuk psikiyatri ve çocuk nöroloji doktorlarının Otizm Spektrum Bozukluğu tanısı koyarken izledikleri basamaklara ve yaşadıklarına ilişkin ... -
Otizmli Çocuklara Doğrudan ve Video Modelle Birlikte Sunulan Pecs Uygulamasının Etkilerinin Karşılaştırılması
Bu araştırmanın amacı, kendiliğinden iletişim başlatma becerisinin öğretiminde PECS' in birinci evresinin doğrudan sunulmasıyla video modelle birlikte sunulmasının etkililik ve verimlilik açısından farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde kaynaştırma öğrencilerine sunulan destek hizmetler hakkında uygulamacı görüşler
Yenigün, Eren (2020)Bu araştırmanın amacı, İstanbul’da bir Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi’nde (ÖERM) çalışan öğretmenlerin kaynaştırmaya devam eden öğrencilerine sağladıkları destek hizmetlerin ve ihtiyaçlarının belirlenmesidir. Bu ...