Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇengelci Köse, Tuba
dc.contributor.authorGürdoğan Bayır, Ömür
dc.contributor.authorKöse, Metin
dc.contributor.authorYıldırım Polat, Aslı
dc.date.accessioned2019-10-17T07:24:50Z
dc.date.available2019-10-17T07:24:50Z
dc.date.issuedHaziran 2019en_US
dc.identifier.citationÇengelci Köse, T., Gürdoğan Bayır, Ö., Köse, M. ve Yıldırım Polat, A. (2019). Öğretmen adaylarının bakış açısıyla adalet değeri. Kalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisi, 9(1), 67-93.en_US
dc.identifier.uri
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11421/10104
dc.description.abstractİnsanlar gereksinimlerini karşılamak ve çeşitli tehlikelerden korunabilmek amacıyla yaşamlarını bir toplum içinde sürdürme gereksinimi duymuşlardır. Toplumsal yaşam ise birtakım kuralları zorunlu kılmaktadır. Bu toplumsal kurallar içinde yaptırım gücü en yüksek olan hukukun yansıttığı adalet aynı zamanda ahlaki bir değerdir. Bu araştırmanın amacı öğretmen adaylarının adalet değerine ilişkin algılarını ve adalet değerinin kazandırılmasına ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın verileri açık ve kapalı uçlu sorulardan oluşan veri toplama aracı ile toplanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2016-2017 bahar döneminde bir devlet üniversitesinde öğrenim gören Okulöncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği ve Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programlarına devam eden 3. sınıfta öğrenim gören öğretmen adayları oluşturmaktadır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, ki-kare ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının adaleti hakkaniyetli davranmak ve haklı ile haksızı birbirinden ayırmak biçiminde ele aldıkları görülmüştür. Öğretmen adayları tarafından adalete ilişkin olarak oluşturulan metaforlar düzenleyici, denkleştirici, dağıtıcı, hakkaniyet, toplumsal ve adaletsizlik duygusu kategorileri altında toplanmıştır. Yapılan ki-kare analizinde verilen değişkenlerle oluşturulan kategoriler arasında ilişki bulunmamıştır. Öğretmen adaylarına göre adalet değerinin kazandırılmasında öğretmenlerin davranışları ve öğretme-öğrenme süreci önem taşımaktadır. Öğretmenlerin öğrencilere eşit davranması adalet değerinin kazandırılmasında önemli görülmüştür. Öğretmen adayları adalet değerinin kazandırılmasında en fazla drama yöntemini önemserken, süreçte örnek olaylardan yararlanılması gerektiğini vurgulamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKalem Eğitim ve Sağlık Hizmetleri Vakfıen_US
dc.relation.isversionof10.23863/kalem.2019.120en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler Eğitimien_US
dc.subjectAdaleten_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectÖğretmen Eğitimien_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bakış açısıyla adalet değerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKalem Eğitim ve İnsan Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9193-4313en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7455-7237en_US
dc.contributor.authorID0000-0002-5937-933Xen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-8535-3715en_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage93en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster