Browsing Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı by Author "Tanışlı, Dilek"
Now showing items 1-9 of 9
-
Elementary Mathematics Teachers' Knowledge of Students and Teaching Strategies Regarding the Use of Representations
Eroğlu, Deniz; Tanışlı, Dilek (2015)Öğrenci bilgisi ve öğretim stratejileri bilgisi öğretmenin sahip olması gereken bilginin temel bileşenleri olarak görülebilir. Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin hatalı temsil içeren yanıtlarını ... -
Equal sign and relational thinking in elementary mathematics textbooks
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (2011)Bu araştırma ile, Türkiye’de 1. sınıftan 5. sınıfa kadar okutulan dört seri ilköğretim matematik ders ve öğrenci çalışma kitaplarının eşit işaretinin kullanımını ve ilişkisel düşünmeyi nasıl ve ne derece desteklediğini ... -
Investigation of Elementary School Textbooks in Terms of Relational Thinking
Köse, Nilüfer; Tanışlı, Dilek (Int Grp Psychol Math Educ, 2010)… -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
Tanışlı, Dilek (2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini ... -
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Ders Tasarımlarının Öğretime Entegrasyonu
Tanışlı, Dilek; Ayber, Gözde; Karakuzu, Burcu (2018)Bu çalışmada farklı mesleki deneyimlere sahip ortaokul matematik öğretmenlerinin ders tasarımlarının ve bu tasarımlarını öğretimlerine entegre etme süreçlerinin Dörtlü Bilgi Modeli (DBM) bağlamında incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Preservice mathematics teachers' knowledge of students about algebraic concepts
Tanışlı, Dilek; Köse, Nilüfer Yavuzsoy (Social Science Press, 2013)The aim of this study was to evaluate preservice primary mathematics teachers' ability to discuss and investigate students' thinking process about the concepts of variable, equality and equation, to analyse their ability ... -
Preservice Primary School Mathematics Teachers' Questioning Skills and Knowledge of Students in terms of Pedagogical Content Knowledge
Tanışlı, Dilek (Turkish Education Assoc, 2013)The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ... -
Preservice primary school mathematics teachers' questioning skills and knowledge of students in terms of pedagogical content knowledge [lkögretim matematik ögretmeni adaylarinin pedagojik alan bilgisi baglaminda sorgulama becerileri ve ögrenci bilgileri]
Tanışlı, Dilek (2013)The aim of this study was to determine preservice primary school mathematics teachers' skills to prepare clinical interview tasks, to question and to analyze and interpret the questioned students' thinking. The study group ... -
Primary school teacher candidates' geometric habits of mind [Si{dotless}ni{dotless}f ögretmeni adaylari{dotless}ni{dotless}n geometrideki zihinsel ali{dotless}şkanli{dotless}klari{dotless}]
Yavuzsoy, Köse, N.; Tanışlı, Dilek (Edam, 2014)Geometric habits of mind are productive ways of thinking that support learning and using geometric concepts. Identifying primary school teacher candidates' geometric habits of mind is important as they affect the development ...