Başlık için Öksüz Yayınlar listeleme
Toplam kayıt 1207, listelenen: 596-615
-
İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Araştırma Temelli Öğrenme Yaklaşımının Öğrenci Dirençlerine Etkisi
(2014)Araştırmanın amacı, ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersi öğretme-öğrenme süreçlerinde sergiledikleri direnç davranışlarının ve belirlenen direnç davranışlarının araştırma temelli öğrenme yaklaşımı göz ... -
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgisi bağlamında sorgulama becerileri ve öğrenci bilgileri
(2013)Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının klinik görüşme görevlerini hazırlayabilme, sorgulayabilme ve sorguladıkları öğrencilerin düşüncelerini analiz edebilme ve yorumlayabilme becerilerini ... -
İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı Birinci Sınıf Öğrencilerinin Fonksiyonlar Konusundaki Hazır Bulunuşlukları
(2012)Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmenliği programı birinci sınıf öğrencilerinin fonksiyonlar konusundaki hazır bulunuşluk durumları incelenmiştir. Mevcut alanyazın ve üniversitede okutulacak dersler göz önüne alınarak, ... -
İlköğretim okulu öğretmenlerinin eğitim planlaması süreçlerine yönelik kullandıkları metaforlar
(2009)Metaforlar algılanan sosyal gerçekliğin, deneyimlerin, duyguların ve paylaşılan varsayımların seçilmiş ifadeleri olarak sosyal bilimlerde bir araç olarak ortaya çıkmıştır. Metaforik anlamlar üzerine yapılan çalışmaların ... -
İlköğretim öğrencilerinin doğruya göre simetri bilgileri
(2012)Simetri kavramı matematik eğitiminin hemen her düzeyinde önemli bir yere sahip, anahtar kavramlardan biridir. Simetri kavramının yanlış gelişmesi ya da gelişememesi öğrencilerin matematiksel kavramları kazanmalarından ... -
İlköğretim öğrencilerinin resimsel anlatımlarında popüler kültür algısı (Norveç çok kültürlü Fjell ilköğretim okulu örneği)
(2010)Bu araştırmanın amacı ilköğretim öğrencilerinin resimlerinde ve resimlerine yönelik yazılı anlatımlarına dayalı sanatsal ifadelerinde popüler kültürün etkilerini araştırmaktır. Bu genel amaç kapsamında araştırma öğrencilerin ... -
İngiliz Ressam William James Muller ve Anadolu Seyahati
(2017)Bu araştırmada İngiliz manzara ve figür ressamı William James Muller'in (1812-1845) Anadolu'ya yaptığı seyahat ve bu esnada yaptığı resimler değerlendirilmiştir. 1843 yılında arkeolog ve araştırmacı Charles Fellow'un daveti ... -
İngiliz Sanatçı Thomas Allom (1804-1872) ve Osmanlı Dünyasına İlişkin Eserleri
(2017)Bu çalışmada İngiliz mimar, ressam, gravürcü ve panoramist Thomas Allom’un (1804-1872) hayatı, Osmanlı topraklarına gelişi ve Osmanlı ile ilgili eserleri tanıtılacak, 19. yüzyıl İngiltere’sinde gravürlü seyahatnamelere ... -
İngiliz Sanatçı Thomas Allom ve Osmanlı Dünyasınailişkin Eserleri
(2017)Bu çalışmada İngiliz mimar, ressam, gravürcü ve panoramist Thomas Allom'un hayatı, Osmanlı topraklarına gelişi ve Osmanlı ile ilgili eserleri tanıtılacak, 19. yüzyıl İngiltere'sinde gravürlü seyahatnamelere verilen önem ... -
İngilizce Hazırlık Okulu Öğretim Programı Geliştirme Sürecinde Felsefi Düşünce Eksikliğinin Eleştirel Analizi
(2017)Felsefe günlük yaşamımızın her alanını etkilemekte ve ona yön vermektedir. Aldığımız bütün kararlar sahip olduğumuz felsefi görüşü yansıtır. Fakat günlük hayatta bu kadar etkili olan felsefi tutum ve dünya görüşü eğitimde ... -
İngilizce’yi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Başarı ve Başarısılıklarına Yaptıkları Nedensel Yüklemeler ve Boyutları
(2017)Bu çalışmanın temel amacı Anadolu Üniversitesi hazırlık okulu öğrencilerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenme süreçlerinde başarı ve başarısızlık algılarına ilişkin nedensel yüklemelerini incelemektir. Nedensel ... -
İnternet Servis Sağlayıcıları Piyasasına Yönelik Yoğunlaşma Analizi
(2015)Bu çalışmanın amacı, bilgi ekonomisi çerçevesinde değerlendirilen internet servis sağlayıcıları piyasasına yönelik bir yoğunlaşma analizi gerçekleştirmektir. Yoğunlaşma analizi için n-firma yoğunlaşma oranı, Herfindahl- ... -
İşbirliği İle Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Geliştirme Süreci: Durum Çalışması
(2017)Bu çalışmanın amacı Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı öğretmen adaylarının Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının Hazırlanması ve Öğretimin Bireyselleştirilmesi dersinde, işbirliği ile Bireyselleştirilmiş Eğitim ... -
İşitme Engelli Bir Çocuğun Okuma Yazma Becerilerinin Dil Deneyim Yaklaşımı İle Desteklenmesi
(2015)Dil Deneyim Yaklaşımı; dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerinin bir arada kullanılması ve okuma materyallerinin öğrencilerin deneyimleriyle oluşturulması temeline dayanmaktadır. Bu araştırmanın amacı, işitme engelli ... -
İşitme Engelli Çocukların Sesletim ve İşitsel Ayırt Etme Gelişim Durumlarının İncelenmesi
(2015)Bu çalışmanın amacı koklear implant kullanan işitme engelli çocukların sesletim gelişiminin değerlendirilmesi ve sesletim-işitsel ayırt etme gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu İşitme ... -
İşitme engelli gençlere uygulanan dengeli okuma-yazma öğretimi modelinin incelenmesi
(2011)Son yıllarda tüm dil ve beceri öğretimi yaklaşımlarının birleşimi olarak kabul edilen dengeli okuma yazma yaklaşımı, dil öğretiminde giderek yaygınlaşmaktadır. Okul genelinde gerçekleştirilmiş olan bu eylem araştırmasının ... -
İşitme Engelli Üniversite Öğrencileriyle Dengeli Okuma Yazma Yaklaşımı ile Gerçekleştirilen Yazma Çalışmalarının İncelenmesi
(2018)İşitme engelli öğrencilerin dillerindeki yetersizlik yazma becerilerinin gelişimini olumsuz etkilemektedir. Araştırmalar yazma becerisinin okur/yazarlık gelişimi için önem taşıdığını, derslerin öğrencilerin ihtiyaçlarına ... -
İşitme engellilerin eğitimi alanında yeni öğretmen eğitimcisi yetiştirme sürecinin incelenmesi
(2012)Alanyazında öğretmen eğitimcilerinin yetiştirilmelerinin önemi sıklıkla vurgulanmaktadır. Bu makalede Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İşitme Engellilerin Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapacak yeni öğretmen ... -
İşitme Kayıplı Bir Çocuğun Çeşitli Bağlamlarda Kullandığı İletişimsel İşlevlerin İncelenmesi
(2017)İşitme kayıplı bir çocuğun çeşitli bağlamlarda kullandığı iletişimsel işlevlerin incelenmesini amaçlayan bu araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir. Araştırmanın verileri çeşitli bağlamlarda gerçekleşen doğal ... -
John Dewey: Okul, Toplum ve Eğitim
(2014)John Dewey 1859-1952 yılları arasında yaşamış, bir filozof, toplum bilimci ve eğitimcidir. Toplum bilimi ve felsefe bağlamında çok geniş bir yelpazede demokrasi, sosyal psikoloji, ahlak, eğitim, siyaset, mantık, epistemoloji, ...